Τελευταία Νέα
Διεθνή

Εμπορικός πόλεμος: Σκληρά κινεζικά αντίποινα για τους δασμούς της ΕΕ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Veto από την Mercedes-Benz

Εμπορικός πόλεμος: Σκληρά κινεζικά αντίποινα για τους δασμούς της ΕΕ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Veto από την Mercedes-Benz
Το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας τόνισε σε τακτική συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή (5/7) ότι η Κίνα πιστεύει πάντα ότι οι δύο πλευρές πρέπει να επιλύσουν εμπορικά ζητήματα μέσω συνομιλιών και θα λάβει «απαραίτητα μέτρα» για να προστατεύσει τα νόμιμα δικαιώματα και τα συμφέροντά της
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι ενώσεις του κλάδου αναλαμβάνουν ενεργά μέτρα κατά των προσωρινών δασμών της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα (EV), σύμφωνα με δημοσίευμα των Global Times το Σάββατο 6 Ιουλίου 2024.
Η SAIC Motor Corp δήλωσε την Παρασκευή (5/7) ότι απαιτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EC) να πραγματοποιήσει ακρόαση για τους νέους δασμούς, καθώς η εταιρεία επιδιώκει να ασκήσει περαιτέρω το δικαίωμά της να προστατεύει τα νόμιμα δικαιώματα και τα συμφέροντά της καθώς και τα την αναγνώριση των παγκόσμιων πελατών της.
Το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας τόνισε σε τακτική συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή (5/7) ότι η Κίνα πιστεύει πάντα ότι οι δύο πλευρές πρέπει να επιλύσουν εμπορικά ζητήματα μέσω συνομιλιών και θα λάβει «απαραίτητα μέτρα» για να προστατεύσει τα νόμιμα δικαιώματα και τα συμφέροντά της .
Οι παρατηρητές είπαν ότι οι διαβουλεύσεις μεταξύ Κίνας και ΕΕ σχετικά με την έρευνα του μπλοκ κατά των κρατικών επιδοτήσεων σε κινεζικές εταιρείες ηλεκτροκίνησης που είναι πολύ δύσκολες, προτρέποντας την ΕΕ να επιδείξει περισσότερη ειλικρίνεια ώστε οι δύο πλευρές να καταλήξουν σε ένα ισορροπημένο αποτέλεσμα πριν από την τελική απόφαση από την ΕΕ τον Νοέμβριο.
Η SAIC Motor ανέφερε σε δήλωση που δημοσιεύτηκε στην κινεζική πλατφόρμα κοινωνικής δικαιοσύνης Sina Weibo την Παρασκευή (5/7) ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ, αναθεώρησε τα κάτω από τους πρόσθετους δασμούς που αντιμετωπίζει η εταιρεία στο 37,6% από 38,1% που είχε ανακοινωθεί πριν από την αποκάλυψη στις 12 Ιουνίου, αφού η εταιρεία υπέβαλε το σκεπτικό της.
Η SAIC Motor είπε ότι η έρευνα της EC κατά των επιδοτήσεων περιλαμβάνει εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες που υπερβαίνουν το εύρος της συνήθους έρευνας και ότι υπάρχει λάθος με την αναγνώριση των επιδοτήσεων από την ΕΚ. Η EC έχει επίσης παραμελήσει μερικές πληροφορίες και τις απόψεις υπεράσπισης που υπέβαλε η εταιρεία κατά τη διάρκεια των ερευνών.
Το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας για Εισαγωγές και Εξαγωγές Μηχανημάτων και Ηλεκτρονικών Προϊόντων (CCCME) δήλωσε την Παρασκευή (5/7) ότι η αναγνώριση από την ΕΚ των λεγόμενων επιδοτήσεων εντός των κινεζικών εταιρειών ηλεκτρικών οχημάτων που εμπλέκονται είναι παράλογες και παραβιάζουν τους κανόνες κατά των επιδοτήσεις από την ΠΟΕ και την ΕΕ, προτρέποντας την ΕΚ να διορθώσει το λάθος της το συντομότερο δυνατό.
Εκπροσωπώντας την κινεζική βιομηχανία EV, η CCCME δήλωσε περαιτέρω ότι θα συνεχίσει να ασχολείται με την έρευνα της ΕΚ κατά των επιδοτήσεων και θα προστατεύει τα νόμιμα δικαιώματα και τα συμφέροντα των κινεζικών προϊόντων με διάφορα μέσα.
Η EC επιβεβαίωσε προσωρινούς δασμούς εισαγωγής σε δύο Κινέζους κατασκευαστές EV από την Πέμπτη, παρά την έντονη αντίθεση από κυβερνητικούς αξιωματούχους και σημαντικούς παράγοντες του κλάδου εντός του μπλοκ.
Η ΕΕ έχει ανακοινώσει πολλαπλά περιοριστικά εμπορικά μέτρα κατά της Κίνας από την αρχή του έτους, αλλά η Κίνα συνέχισε να επεκτείνει τις εισαγωγές από την ΕΕ, αποδεικνύοντας τη θετική της στάση όσον αφορά τις συναλλαγές με την ΕΕ, είπε ο Liang.
Ο He Weiwen, ανώτερος συνεργάτης του Κέντρου για την Κίνα και την Παγκοσμιοποίηση, δήλωσε στους Global Times την Παρασκευή (5/7) ότι η κίνηση προστατευτισμού της ΕΕ όχι μόνο θα κάνει τους ευρωπαίους πρέπει να πληρώσουν υψηλότερες τιμές για τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και θα βλάψουν τα συμφέροντα ορισμένων. ευρωπαϊκών εταιρειών, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό Τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα που εξηγούνται στα προϊόντα ΕΕ που κατασκευάζονται από ευρωπαϊκές εταιρείες στην Κίνα.
Εάν η Κίνα και η ΕΕ μπορέσει να λύσει την εμπορική διαμάχη μέσω συνομιλιών, θα αποφέρει και για τις δύο πλευρές, είπε, προτρέποντας την ΕΕ να δείξει περισσότερη ειλικρίνεια στις διαβουλεύσεις με την Κίνα.
Δήλωσε ότι η Κίνα και η ΕΕ έχουν σχηματίσει μια βιομηχανική αλυσίδα οχημάτων νέας ενέργειας που είναι σε μεγάλο βαθμό αλληλεξάρτησης. Για παράδειγμα, ο κορυφαίος κινέζος κατασκευαστής μπαταριών CATL έχει επενδύσει στην ΕΕ, ενώ ένας μεγάλος αριθμός γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών έχει επίσης ισχυρή ανάπτυξη στην Κίνα τα τελευταία χρόνια.

Πράσινη ανάπτυξη

Αναπτύσσοντας από κοινού ολοκληρωμένες και μεγάλης κλίμακας βιομηχανικές και εφοδιαστικές αλυσίδες οχημάτων νέας ενέργειας, η Κίνα και η ΕΕ θα ενισχύσει την πράσινη ανάπτυξη με χαμηλές εκπομπές άνθρακα, θα φέρουν διαρκή ευημερία για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και των δύο πλευρών και θα συμβάλουν στην αναβάθμιση της αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, επισήμανε.
Ορισμένοι ευρωπαίοι ηγέτες και έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στην κίνηση της EC, λέγοντας ότι θα βλάψει τόσο την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία όσο και τους φακέλους, και να υπονομεύσει τις προσπάθειες για την επίτευξη του μέτρου.
Ο Πρόεδρος του BMW Group, Oliver Zipse, δήλωσε σε δήλωση που εστάλη στους Global Times ότι η προσέγγιση της ΕΕ δεν είναι πρακτική και δυνητικά επιζήμια για τους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων που συμμετέχουν σε παγκόσμιες δραστηριότητες.
Ο Όμιλος Mercedes-Benz δήλωσε στους Global Times ότι η εταιρεία πάντα «υποστηρίζει έναν φιλελεύθερο εμπορικό κανονισμό που βασίζεται στους κανόνες του ΠΟΕ.
Αυτό περιλαμβάνει την αρχή ότι όλοι οι συμμετέχοντες αντιμετωπίζουν τους ίδιους όρους.
Το ελεύθερο εμπόριο και ο θεμιτός ανταγωνισμός ευημερία, ανάπτυξη και καινοτομία».
Εάν μια γενική τάση προς τον προστατευτισμό αποκτήσει έδαφος, αυτό που έχει αρνητικές οικονομικές συνέπειες για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προειδοποίησε η Mercedes-Benz.
Πρέπει να διαφυλάξουμε σθεναρά τα δικαιώματά μας να διεξάγουμε κανονικές συναλλαγές και δεν θα επιτρέψουμε σε άλλες χώρες να επισημάνουμε τις ονομαστικές ετικέτες «υπερπαραγωγικής ικανότητας» και «πλεονέκτημα επιδότησης» στην Κίνα.
Εάν οι ΗΠΑ και η ΕΕ επιμείνουν σε παράλογες απαγορεύσεις για τις κινεζικές εταιρείες, θα μπορούσαμε να λάβουμε αντίμετρα σύμφωνα με τους κανόνες της ΠΟΕ, είπε ο Liang.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης