"Οι περισσότεροι οδηγοί ταξί έχουν βάλει το POS, για διάφορους λόγους αρνούνται να το χρησιμοποιήσουν και αρνούνται να πάρουν ακόμη και πελάτες επικαλούμενοι βλάβη του POS, έλλειψη διασύνδεσης», ανέφερε ο Γ. Πιτσιλής
Ο κ. Πιτσιλής μιλώντας στο ΕΡTNews με αφορμή τα «λαβράκια» της ΑΑΔΕ στη Μύκονο, μίλησε για «πάρτι ιδιωτικό, στο οποίο καμία φορολογική νομιμότητα δεν είχε τηρηθεί», ενώ. εξήγησε ότι «η φοροδιαφυγή είναι ένα φαινόμενο που δεν έχει μία όψη, υπάρχουν διάφορες εκδοχές της. Βρισκόμαστε ταυτόχρονα σε διάφορα λοιπόν μέτωπα. Εννοείται ότι αυτή την περίοδο ιδίως μια έμφαση δίνεται σε περιοχές με τουριστική δραστηριότητα. Όμως είμαστε παντού. Και να ξέρουν όλοι ότι έχουμε πλέον εργαλεία στη διάθεσή μας. Δεν πάμε στην τύχη».
Ψηφιακή παρακολούθηση των συναλλαγών
«Το ψηφιακό δελτίο αποστολής είναι αν θέλετε το τρίτος πυλώνας της ψηφιακής παρακολούθησης των συναλλαγών. Η πρώτη είναι το myData, τα ηλεκτρονικά βιβλία και η ηλεκτρονική τιμολόγηση. Η δεύτερη είναι η διασύνδεση POS και ταμειακών», ανέφερε ο κ. Πιτσιλής απαριθμώντας τα ψηφιακά εργαλεία.
Φορολογικές δηλώσεις και επιστροφές
«Ολοκληρώθηκε και φέτος η διαδικασία της υποβολής φορολογικών δηλώσεων για τα φυσικά πρόσωπα. Τα νομικά πρόσωπα έχουν λίγες μέρες ακόμα. Τα νούμερα δείχνουν διπλό ρεκόρ, δείχνουν το μεγαλύτερο πλήθος δηλώσεων στο συντομότερο χρόνο την τελευταία οκταετία» , είπε ο κ. Πιτσιλής.
Κάνοντας αναφορά στις επιστροφές, αφού σημείωσε ότι «ξεκινήσαμε πέρυσι μια διαδικασία τακτικότητας στις επιστροφές», επισήμανε πως «πέρυσι είχαμε επιστρέψει περίπου το 80% των επιστροφών, όταν τελείωσε η διαδικασία των δηλώσεων. Φέτος είμαστε κοντά στο 90% των επιστροφών που προκύπτουν από δηλώσεις είτε έχουν επιστραφεί απευθείας. Κοντά στο 60% έχουν πάει στην τράπεζα. Το υπόλοιπο 30% έχει γίνει συμψηφισμός με άλλες οφειλές τους και τα υπόλοιπα τα έχουν κάνει οι εφορίες. Έχουμε πολύ μεγάλη διαφορά και τα στατιστικά μας είναι εκεί. Υπάρχει κόσμος που έχει κάνει τη δήλωση την Τρίτη και έχει πάρει την Πέμπτη τα χρήματά του».
Σχετικά με το τι μπορεί να συμβαίνει σε περίπτωση που κάποιος δεν έχει πάρει ακόμη την επιστροφή, εξήγησε ότι «αν κάποιος έχει μια οφειλή στον ΕΦΚΑ ή κάτι άλλο, πολλές φορές μια επιστροφή δεν διεκπεραιώνεται για λόγο που μπορεί να μην γνωρίζει ο πολίτης. Μπορεί να μην έχει κάνει μια δήλωση στο παρελθόν. Μπορεί να πάρει τηλέφωνο στα τηλεφωνικό μας κέντρα, στα κέντρο Βεβαίωσης και Είσπραξης (ΚΕ.Β.ΕΙΣ.). Στην περιφέρεια οι πολίτες μπορούν να απευθυνθούν) στην τοπική τους εφορία για να καταλάβουν για ποιο λόγο».
Ταξί και POS
Στη σκιά των αντιδράσεων από τους οδηγούς ταξί για τη διασύνδεση με POS, o κ. Πιτσιλής υπογράμμισε ότι «οι κλασικές ταμειακές μηχανές είναι ήδη σχεδόν στο σύνολό τους διασυνδεδεμένες πλέον. Μένουν οι διασυνδέσεις με τα λεγόμενα ERP, με λογισμικά, δηλαδή με ειδικά λογισμικά, σαν πάροχοι ηλεκτρονικής τιμολόγησης που είναι μια πιο σύνθετη διαδικασία. Έχουμε δώσει μια προθεσμία μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου γι’ αυτό.
Ταυτόχρονα, έχουμε δώσει μια προθεσμία, η οποία εξέπνευσε την προηγούμενη εβδομάδα, να αντικατασταθούν κάποιοι μηχανισμοί σαν αυτούς που είδατε στην επιχείρηση Χάρτινος Δράκος. (…) Αυτό το σχήμα απάτης χρησιμοποιεί τέτοιους τους μηχανισμούς που έχουμε ζητήσει να αντικατασταθούν, οι οποίοι οι οποίοι αφήνουν ανοιχτή πόρτα για κάποιο πρόγραμμα να μπει και να μειώνει τα δεδομένα που έρχονται σε εμάς. Αυτοί λοιπόν οι μηχανισμοί πρέπει να αντικατασταθούν. Όσοι δεν το έχουν κάνει ας εκμεταλλευτούν τις επόμενες ημέρες». Υπενθύμισε δε, ότι υπήρξαν ανάλογα vouchers για χρηματοδότηση.
Μιλώντας για τα ταξί, αποκάλυψε τι διαπιστώθηκε κατά τους ελέγχους.
Όπως είπε ο κ. Πιτσιλής, «τα ταξί μπήκαν στην υποχρέωση να έχουν POS στις αρχές του χρόνου (…) και η προθεσμία που τους δόθηκε οδήγησε και εμάς στο να αρχίσουμε να κάνουμε ελέγχους. Δημιουργήσαμε αρκετούς ελέγχους και διαπιστώσαμε με λύπη σε ορισμένες περιπτώσεις ότι ενώ οι περισσότεροι έχουν βάλει το POS, για διάφορους λόγους αρνούνται να το χρησιμοποιήσουν και αρνούνται να πάρουν ακόμη και πελάτες επικαλούμενοι βλάβη του POS, έλλειψη διασύνδεσης».
Εξήγησε πως «ο πελάτης έχει δικαιώματα. Πρώτο, έχει δικαίωμα να μην πληρώσει αν δεν λάβει την απόδειξη. Και δεύτερον, δεν είναι υποχρεωμένος να πληρώσει με μετρητά. Τα ταξί έχουν υποχρέωση να έχουν κάρτα και έχουν υποχρέωση να δέχονται την πληρωμή».
Θα «ενισχύσουμε και τους ελέγχους για να δούμε ότι αυτή η διαδικασία τηρείται», κατέληξε.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών