Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η Κίνα αποσύρεται από την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε κράτη της Δύσης λόγω των δασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Η Κίνα αποσύρεται από την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε κράτη της Δύσης λόγω των δασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Το B10 EV, το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο για αγορά στην Κίνα, επρόκειτο να εισέλθει στην ευρωπαϊκή αγορά το 2025

Η κινεζική κυβέρνηση σχεδιάζει να αποσυρθεί από την παραγωγή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου B10 Leamport στο εργοστάσιο Tychy στη Σιλεσία, στη νότια Πολωνία, ως αντίποινα για την υποστήριξη της Πολωνίας στα καθήκοντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Κίνα.
Η ΕΕ τον Οκτώβριο εισήγαγε δασμούς στους κινέζους παραγωγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) για περίοδο πέντε ετών.
Κυμαίνονται από 7,8 έως 35,3% ανάλογα με το επίπεδο της επιδότησης που χορηγεί η Κίνα σε κάθε παραγωγό της.
Το B10 EV, το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο για αγορά στην Κίνα, επρόκειτο να εισέλθει στην ευρωπαϊκή αγορά το 2025, που παράγεται στο εργοστάσιο του Tychy.
Σύμφωνα με το Reuters , αυτό αναμένεται να μεταφερθεί σε χώρες που δεν υποστήριξαν τους δασμούς, όπως η Σλοβακία και η Γερμανία.
Δέκα κράτη μέλη της ΕΕ ψήφισαν υπέρ των δασμών, μεταξύ των οποίων και η Πολωνία. Αλλά η Γερμανία καταψήφισε επειδή οι μεγάλοι παραγωγοί αυτοκινήτων της, όπως η BMW και η Volksvagen, επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στην Κίνα.
Η εταιρεία Stellantis που παράγει το Leamport B10 διαθέτει τρία εργοστάσια στη Γερμανία που παράγουν δημοφιλή μοντέλα όπως Peugeot, Citroen, Fiat και Opel.
Όμως, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Die Welt, ο Σλοβάκος πρωθυπουργός Fico σκοπεύει να ανταγωνιστεί τη Γερμανία για τον εντοπισμό του κινεζικού εργοστασίου για την παραγωγή του Β10.
Τα τελευταία πέντε χρόνια, το εμπόριο μεταξύ Κίνας και Πολωνίας έχει καταγράψει μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης άνω του 10%.
Το 2023, το διμερές εμπόριο τους αποτιμήθηκε σε περίπου 35 δισεκατομμύρια ευρώ.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης