Τελευταία Νέα
Διεθνή

Σοκ! Υπό κατάρρευση η Nissan, έχει μόλις 12 μήνες ζωής – Ο Trump βάζει το τελευταίο «καρφί» στο φέρετρο

Σοκ! Υπό κατάρρευση η Nissan, έχει μόλις 12 μήνες ζωής – Ο Trump βάζει το τελευταίο «καρφί» στο φέρετρο
Η Nissan υποφέρει και ο Trump μπορεί να κάνει τα πράγματα πολύ χειρότερα…
Σοβαρά προβλήματα φέρεται να αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία Nissa, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες έχει περίπου 12-14 μήνες για να βελτιώσει τα οικονομικά της πριν η κατάσταση γίνει μη βιώσιμη.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Nissan τον Οκτώβριο μειώθηκαν σχεδόν κατά 2,7% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Η αυτοκινητοβιομηχανία κατέγραψε διψήφιες πτώσεις σε Κίνα και Ευρώπη, αλλά είδε τις πωλήσεις να αυξάνονται στις ΗΠΑ για πρώτη φορά σε τρεις μήνες.
Η μείωση των πωλήσεων σε μεγάλες αγορές, όπως η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες, την έχει πλήξει σοβαρά, αναγκάζοντάς την να περικόψει πάνω από 9.000 θέσεις εργασίας.
Στοιχεία που δημοσιεύτηκαν την Πέμπτη έδειξαν ότι η παραγωγή οχημάτων έχει μειωθεί δραματικά σε όλες τις μεγάλες αγορές της Nissan φέτος, εκτός από το Μεξικό, όπου αυξήθηκε σχεδόν 10% σε σύγκριση με το 2023.
Συνολικά, η παγκόσμια παραγωγή μειώθηκε κατά 7,1% τους πρώτους 10 μήνες του 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Παρόλο που αυτά τα μέτρα βοηθούν στη μείωση των εξόδων, δεν αρκούν για να λύσουν το μεγαλύτερο πρόβλημα: την εξεύρεση κεφαλαίων για να συνεχίσει να λειτουργεί.
Η Renault, ο μακροχρόνιος συνεργάτης της Nissan, απομακρύνεται, πουλώντας μέρος του μεριδίου της.
Τώρα, η Nissan προσπαθεί να βρει έναν νέο μεγάλο επενδυτή που θα τη βοηθήσει να σταθεροποιηθεί.
Παράλληλα, εξετάζει πώληση μέρους του μεριδίου της στη Mitsubishi Motors και μια πιθανή συνεργασία με τη Honda.
Η ηγεσία επικεντρώνεται στην αύξηση των ταμειακών ροών από τις ισχυρότερες αγορές της, την Ιαπωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, ως προσωρινή λύση, ενώ αναζητά μια μακροπρόθεσμη στρατηγική.
Στο μεταξύ, η Nissan δεν αντιμετωπίζει μόνο οικονομική κρίση, αλλά και κρίση ταυτότητας.
Με τη βιομηχανία αυτοκινήτων να προσανατολίζεται ταχύτατα προς τα ηλεκτρικά οχήματα και τον έντονο ανταγωνισμό από άλλες μάρκες, η Nissan πρέπει να βρει τρόπους να παραμείνει στην αγορά.
Οι επόμενοι μήνες θα είναι κρίσιμοι. Το αν θα καταφέρει να βρει τους σωστούς συνεργάτες και να προσαρμοστεί στην αλλαγή της αγοράς θα καθορίσει αν θα επιβιώσει ή θα εξαφανιστεί.

Δασμοί

Στο μεταξύ, ήταν στραβό το κλίμα, τό ’φαγε και γάιδαρος, για τη Nissan. Οι προτεινόμενοι δασμοί από τη νέα κυβέρνηση του Donald Trump αποτελούν άλλο ένα εμπόδιο στα σχέδια ανάκαμψής της.
Σχεδόν ένα στα τέσσερα οχήματα της Nissan που κατασκευάστηκαν παγκοσμίως τον περασμένο μήνα κατασκευάστηκαν στο Μεξικό, γεγονός που καθιστά τον Ιάπωνα κατασκευαστή ιδιαίτερα ευάλωτο στους δασμούς που προτείνει ο επερχόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ.
Ο Trump έχει δηλώσει ότι θα επιβάλει γενικούς φόρους εισαγωγής 25% σε όλα τα αγαθά που εισέρχονται στις ΗΠΑ από το Μεξικό και τον Καναδά την πρώτη ημέρα της θητείας του και έχει αναφέρει την πιθανότητα επιβολής δασμών 200% στα οχήματα που εισάγονται από το Μεξικό.
Ειδικοί δήλωσαν στο Business Insider ότι δασμοί στο εμπόριο με το Μεξικό θα έχουν καταστροφικές συνέπειες για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία και πιθανότατα θα αυξήσουν τις τιμές των οχημάτων.
Η Nissan θα είναι μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα πληγούν περισσότερο.
Η εταιρεία διαθέτει τέσσερα εργοστάσια παραγωγής στο Μεξικό, όπου κατασκευάζει μοντέλα όπως τα Sentra, Versa και Kicks.

Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν μια κρίσιμη καμπή

Μαζί με τις ανταγωνίστριες Honda και Toyota, η Nissan δέχεται πιέσεις από Κινέζους κατασκευαστές.
Αυτές οι εταιρείες κερδίζουν μερίδιο αγοράς στην Κίνα με προσιτά ηλεκτρικά οχήματα και επεκτείνονται ταχύτατα σε αναπτυσσόμενες αγορές όπου κυριαρχούσαν οι ιαπωνικές εταιρείες.
Η Toyota, η Honda και η Nissan βρίσκονται επίσης αντιμέτωπες με κριτική για τη διαχείριση της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα.
Οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δώσει προτεραιότητα στα υβριδικά οχήματα έναντι των αμιγώς ηλεκτρικών, μια στρατηγική που ενίσχυσε τις πωλήσεις στις ΗΠΑ αλλά τις άφησε πίσω από τοπικούς ανταγωνιστές όπως η BYD στην Κίνα.
"Στο τέλος της ημέρας, η στρατηγική των υβριδικών απέτυχε στην Ιαπωνία, στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη, αλλά αυτό δεν ισχύει για την Κίνα", είχε δηλώσει ο αναλυτής Felipe Munoz στο Business Insider.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης