Στο επίκεντρο βρίσκονται η πολιτική κρίση στη Γαλλία, η κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis και οι εξελίξεις στη Συρία, ωστόσο τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια άντεξαν τις πιέσεις και, επιπλέον, ο δείκτης DAX έκλεισε σε ιστορικό υψηλό.
Συγκεκριμένα, στη Φρανκφούρτη ο δείκτης DAX ενισχύθηκε 1,57% στις 19.933,65 μονάδες (κέρδη +1,6% την προηγούμενη εβδομάδα), ενώ στο Λονδίνο ο δείκτης FTSE 100 κατέγραψε κέρδη 0,31% και έκλεισε στις 8.312,89 μονάδες (+0,3% για την προηγούμενη εβδομάδα).
Ο πανευρωπαϊκός δείκτης Stoxx 600 σημείωσε άνοδο 0,66%, στις 513,61 μονάδες (+0,4% την προηγούμενη εβδομάδα), ενώ ο EuroStoxx 50 έκλεισε στο +0,88% και τις 4.846,73 μονάδες.
Το κλείσιμο στους υπόλοιπους δείκτες:
Επιδείνωση της μεταποιητικής δραστηριότητας στην Ευρωζώνη, τον Νοέμβριο
Στο μέτωπο των μακροοικονομικών, νέα συρρίκνωση παρουσίασε, τον Νοέμβριο του 2024, η μεταποίηση στην ευρωζώνη, με τον αντίστιχο δείκτη να υποχωρεί στο 45,2 από 46 τον Οκτώβριο, σύμφωνα με έκθεση της S&P Global και της HCOB.
Οι τρεις μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρωζώνης, η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία, ηγήθηκαν της συνεχιζόμενης πτώσης, ενώ η Ισπανία και η Ελλάδα σημείωσαν μικρή βελτίωση.
Η απασχόληση μειώθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό από τον Αύγουστο του 2020, καθώς οι νέες επιχειρήσεις μειώθηκαν απότομα και τα ανεκτέλεστα υπόλοιπα εξαντλήθηκαν όλο και περισσότερο. Εν τω μεταξύ, το λειτουργικό κόστος μειώθηκε ελαφρώς και οι επιχειρήσεις παρέμειναν βέβαιες για βελτιώσεις κατά τους επόμενους 12 μήνες.
«Αυτοί οι αριθμοί φαίνονται τρομεροί. Είναι σαν να μην πρόκειται ποτέ να τελειώσει η κατασκευαστική ύφεση της Ευρωζώνης. Καθώς οι νέες παραγγελίες μειώθηκαν γρήγορα και με επιταχυνόμενο ρυθμό, δεν υπάρχουν ενδείξεις ανάκαμψης σύντομα», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της HCOB, Cyrus de la Rubia.
Κρίση στις αυτοκινητοβιομηχανίες - Παραιτήθηκε αιφνιδιαστικά ο CEO της Stellantis, sell off στη μετοχή
Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στον δοκιμαζόμενο κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ευρωπαϊκής-αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Stellantis παραιτήθηκε αιφνιδιαστικάτην Κυριακή, επικαλούμενος "διαφορετικές απόψεις" μεταξύ του στελέχους και του διοικητικού συμβουλίου.
Ο Carlos Tavares επρόκειτο να συνταξιοδοτηθεί το 2026.
Η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει να βρει τον αντικαταστάτη του κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2025 και θα διορίσει μια νέα προσωρινή εκτελεστική επιτροπή με επικεφαλής τον πρόεδρο John Elkann.
H μετοχή της Stellantis έκλεισαν με απώλειες 6,4% μετά την αιφνιδιαστική παραίτηση του CEO της, ενώ νωρίτερα η πτώση έφθασε ακόμη και το 9%.
Η Stellantis, η οποία παράγει μάρκες όπως οι Jeep, Dodge, Fiat και Peugeot, βρίσκεται αντιμέτωπη με πτώση των πωλήσεων, υψηλά αποθέματα στη Βόρεια Αμερική και έντονο κινεζικό ανταγωνισμό εν μέσω της ευρύτερης στροφής της βιομηχανίας προς τα ηλεκτρικά οχήματα.Τα έσοδα της Stellantis σημείωσαν πτώση 27% το τρίτο τρίμηνο του 2024, καθώς οι αποστολές της αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκαν στις περισσότερες από τις κύριες αγορές της.
Τα καθαρά έσοδα υποχώρησαν στα 33 δισ. ευρώ (35,8 δισ. δολάρια), ανακοίνωσε η Stellantis την Πέμπτη, χάνοντας τις προβλέψεις των αναλυτών για αποτέλεσμα 35,9 δισ. ευρώ.
Οι αποστολές μειώθηκαν σε περιοχές όπως η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική, όπου η εταιρεία εργάζεται για τη συρρίκνωση των διογκωμένων αποθεμάτων.
Είχε διατελέσει πρόεδρος του Ομίλου PSA πριν από αυτή τη συμφωνία, η οποία έκλεισε τον Ιανουάριο του 2021. Νωρίτερα φέτος, ανακοινώθηκε ότι ο Ταβάρες θα αποσυρόταν στο τέλος του συμβολαίου του στις αρχές του 2026.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών