Αναλυτές της αγοράς προβλέπουν την επιστροφή των ναυτιλιακών υπηρεσιών στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς βελτιώνεται το καθεστώς ασφάλειας, αλλά πιθανότατα όχι μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2025
Τα έσοδα του καναλιού του Suez μειώθηκαν κατά 60% φέτος, προκαλώντας ζημιά 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Αίγυπτο, εν μέσω επιθέσεων στη ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα και των συνεχιζόμενων περιφερειακών εντάσεων στη Μέση Ανατολή.
Ο Αιγύπτιος πρόεδρος Abdel Fattah al-Sisi σε δήλωσή του απέδωσε στις αυξανόμενες γεωπολιτικές προκλήσεις την πτώση των εσόδων, αλλά δεν έδωσε άλλες λεπτομέρειες.
Η Αίγυπτος εισπράττει διόδια στα πλοία που διέρχονται από το κανάλι, μια βασική διαδρομή για το θαλάσσιο εμπόριο.
Από τα τέλη του 2023, μαχητές των Houthi που εδρεύουν στην Υεμένη έχουν διαταράξει το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο επιτιθέμενοι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, ακριβώς νότια του καναλιού.
Οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες εκμετάλλευσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν εκτρέψει τα πλοία μακριά από την περιοχή και σε μεγαλύτερους, ακριβότερους πλόες γύρω από το Κέρας της Αφρικής, για μεταφορικό έργο που συνδέει την Ασία με τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Μέση Ανατολή και τη Μεσόγειο.
Οι εκτροπές αυτές αύξησαν τους ναυτιλιακούς ναύλους και εκτόξευσαν τα κέρδη των μεταφορέων κατά δισεκατομμύρια δολάρια.
Μια πολυεθνική δύναμη αμερικανικού και ευρωπαϊκού στρατού περιπολεί την περιοχή, παρέχοντας συνοδεία στα εμπορικά σκάφη.
Οι Houthi που υποστηρίζονται από το Ιράν έχουν πει ότι οι επιθέσεις με πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη είναι σε ένδειξη αλληλεγγύης με τους Παλαιστίνιους στον πόλεμο Ισραήλ - Hamas.
Ωστόσο, οι επιθέσεις ολοκληρώθηκαν πρόσφατα καθώς το Ιράν αντιμετωπίζει τα δικά του εσωτερικά ζητήματα και οι Ηouthi στοχεύουν όλο και περισσότερο το ίδιο το Ισραήλ.
Η πτώση του καθεστώτος Assad στη Συρία και η απόσυρση της Ρωσίας από τα στρατηγικής σημασίας λιμάνια έχουν προσθέσει στην αβεβαιότητα γύρω από τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή.
Ορισμένοι αναλυτές της αγοράς προβλέπουν την επιστροφή των ναυτιλιακών υπηρεσιών στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς βελτιώνεται το καθεστώς ασφάλειας, αλλά πιθανότατα όχι μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
www.bankingnews.gr
Ο Αιγύπτιος πρόεδρος Abdel Fattah al-Sisi σε δήλωσή του απέδωσε στις αυξανόμενες γεωπολιτικές προκλήσεις την πτώση των εσόδων, αλλά δεν έδωσε άλλες λεπτομέρειες.
Η Αίγυπτος εισπράττει διόδια στα πλοία που διέρχονται από το κανάλι, μια βασική διαδρομή για το θαλάσσιο εμπόριο.
Από τα τέλη του 2023, μαχητές των Houthi που εδρεύουν στην Υεμένη έχουν διαταράξει το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο επιτιθέμενοι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, ακριβώς νότια του καναλιού.
Οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες εκμετάλλευσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν εκτρέψει τα πλοία μακριά από την περιοχή και σε μεγαλύτερους, ακριβότερους πλόες γύρω από το Κέρας της Αφρικής, για μεταφορικό έργο που συνδέει την Ασία με τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Μέση Ανατολή και τη Μεσόγειο.
Οι εκτροπές αυτές αύξησαν τους ναυτιλιακούς ναύλους και εκτόξευσαν τα κέρδη των μεταφορέων κατά δισεκατομμύρια δολάρια.
Μια πολυεθνική δύναμη αμερικανικού και ευρωπαϊκού στρατού περιπολεί την περιοχή, παρέχοντας συνοδεία στα εμπορικά σκάφη.
Οι Houthi που υποστηρίζονται από το Ιράν έχουν πει ότι οι επιθέσεις με πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη είναι σε ένδειξη αλληλεγγύης με τους Παλαιστίνιους στον πόλεμο Ισραήλ - Hamas.
Ωστόσο, οι επιθέσεις ολοκληρώθηκαν πρόσφατα καθώς το Ιράν αντιμετωπίζει τα δικά του εσωτερικά ζητήματα και οι Ηouthi στοχεύουν όλο και περισσότερο το ίδιο το Ισραήλ.
Η πτώση του καθεστώτος Assad στη Συρία και η απόσυρση της Ρωσίας από τα στρατηγικής σημασίας λιμάνια έχουν προσθέσει στην αβεβαιότητα γύρω από τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή.
Ορισμένοι αναλυτές της αγοράς προβλέπουν την επιστροφή των ναυτιλιακών υπηρεσιών στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς βελτιώνεται το καθεστώς ασφάλειας, αλλά πιθανότατα όχι μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών