Τελευταία Νέα
Speculator

Τορπίλη 2 δισ από Κικίλια στο ΑΙΓΙΣ και οι δικαιολογίες με υπονοούμενα για την ακεραιότητα της Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων

Τορπίλη 2 δισ από Κικίλια στο ΑΙΓΙΣ και οι δικαιολογίες με υπονοούμενα για την ακεραιότητα της Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων
Οι ακυρώσεις διαγωνισμών, οι ανάδοχοι που ανακαλούνται στο εθνικό πρόγραμμα πολιτικής προστασίας και ο κίνδυνος να εκτεθεί ο πρωθυπουργός
Σχετικά Άρθρα
Μια απίστευτη κατάσταση επικρατεί με την υλοποίηση του εθνικού προγράμματος πολιτικής προστασίας ΑΙΓΙΣ το οποίο τρέχει το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας του Βασίλη Κικίλια, με αποτέλεσμα να υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να μην απορροφηθούν πόροι 2 δισ. ευρώ αλλά και να εκτεθεί η Ελλάδα ανεπανόρθωτα.
Και αυτό το «ΑΙΓΙΣ» περιλαμβάνει μια σειρά από παρεμβάσεις για την ενίσχυση υποδομών και τεχνικού εξοπλισμού, την αναβάθμιση δεξιοτήτων ανθρωπίνων πόρων και του γνωσιακού υπόβαθρου, την ενσωμάτωση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών και την προώθηση της καινοτομίας στον τομέα Πολιτικής Προστασίας.
Πρόκειται μάλιστα για ένα πρόγραμμα που έχει προβάλλει έντονα ο ίδιος ο πρωθυπουργός ο οποίος κινδυνεύει να πληρώσει το λογαριασμό του Βασίλη Κικίλια.

Αιχμές και υπονοούμενα

Ο τελευταίος πάντως σε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου και ενώπιον του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών δεν δίστασε να αφήσει σοβαρά υπονοούμενα ακόμα και για την ακεραιότητα της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) προκειμένου να δικαιολογήσει το αλαλούμ που παρατηρείται. Και θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον ο διάλογος που περιείχε ακραίες εκφράσεις όπου πραγματικά θα προκαλούσε έκπληξη για το πως στοχοποιείται η Αρχή προκειμένου να δικαιολογηθεί μια κατάσταση η οποία εκ του αποτελέσματος είναι αδικαιολόγητη.
Αν κάποιος μελετήσει την πορεία των έργων που έχουν προκηρυχθεί δεν μπορεί παρά να μην διαπιστώσει ότι η Ενιαία Αρχή δημοσίων συμβάσεων έχει παρέμβει σε πλήθος περιπτώσεων ώστε να διορθώσει κακώς κείμενα των διαγωνισμών ενώ παρατηρείται και βροχή δικαστικών προσφυγών.
Κατά ένα ενδιαφέροντα τρόπο τα δικαστήρια σε πλείστες περιπτώσεις φαίνεται να συμφωνούν απόλυτα με τις παρατηρήσεις της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων γεγονός που δείχνει ότι ο τρόπος που διενεργούνται οι διαγωνισμοί … μπάζει. Επίσης ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι η στενότητα χρόνων για την υποβολή προσφορών που οδηγεί σε αντιδράσεις από τους ενδιαφερόμενους.
Ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατεί αναφέρονται οι εξής περιπτώσεις:

  • Τα δισκοπρίονα
Για αγορά Δισκοπρίονων (πυροσβεστικός εξοπλισμός) στις 16-7-2024 είχε ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος η εταιρία ΖΑΝΝΗΣ ΚΟΚΟΛΙΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ. Κατά της απόφασης προσέφυγε η εταιρία «ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ και η προσφυγή έγινε αποδεκτή από την ΕΑΔΗΣΥ με αποτέλεσμα να ακρυωθεί η απόφαση που κήρυσσε προσωρινό ανάδοχο τη ΖΑΝΝΗΣ ΚΟΚΚΟΛΙΑΣ.
Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος
Για την «Προμήθεια Συστήματος μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους – ΣμηΕΑ έγιναν δεκτά τα δικαιολογητικά της εταιρίας ALTIUS LSA και απορρίφθηκαν τα δικαιολογητικά συμμετοχής και της τεχνικής προσφοράς της εταιρείας: «UCANDRONE ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» , σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 1148,1149/2024 από 24-07-2024 Απόφαση της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ.) / 5ου Κλιμακίου και την υπ’ αριθ. Α2482/2024 από 29-11-2024 Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών. Δηλαδή εδώ έχουμε την ίδια απόφαση και από την ΕΑΔΗΣΥ και το Διοικητικό Εφετείο

  • Διπλή ματαίωση
Ματαίωση δύο διαγωνισμών για την προμήθεια ειδικών μέσων περιπολίας και απομάκρυνσης πολιτών και οχημάτων που συμβάλουν στην επιχειρησιακή ετοιμότητα, τμήμα 3ο και τμήμα 4ο (λεωφορεία). Και στις δύο περιπτώσεις έγιναν αποδεκτά τα δικαιολογητικά συμμετοχής και η τεχνική προσφορά της εταιρίας «MED BUS AND TRUCK CENTER ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ΚΑΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ ΑΕ» αλλά η ΕΑΔΗΣΥ έκρινε ότι όλες οι προσφορές ήταν μη προσήκουσες.
Σημειωτέον ότι η εν λόγω εταιρία έχει εκτίναξη μεγεθών το 2023 με τζίρο 21.565.584,79 € , έναντι του ποσού των 12.074.625,06 € το 2022 και κερδών προ φόρων 5.470.467,63 € έναντι κέρδους ποσού 2.343.508,26 € το 2022 λόγω της μίσθωσης λεωφορείων στον ΟΑΣΘ και την ΟΣΥ. Μάλιστα αναμένεται να έχει θετικές επιδόσεις και το 2024 καθώς στις 2 Απριλίου 2024 έγινε παράταση της αρχικής σύμβασης της εταιρείας με τον Ο.ΣΥ που αφορά τη μίσθωση των 146 λεωφορείων, κατά 12 μήνες, με ημερομηνία λήξης 31/3/2025 ενώ η σύμβαση με τον ΟΑΣΘ ανανεώθηκε και έληξε στο τέλος του 2024.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης