Τελευταία Νέα
Διεθνή

H Κίνα χτίζει έναν πανίσχυρο σκιώδη στόλο αλλά όχι για τη μεταφορά πετρελαίου...

H Κίνα χτίζει έναν πανίσχυρο σκιώδη στόλο αλλά όχι για τη μεταφορά πετρελαίου...
Φορτηγά πλοία που φέρουν τις σημαίες του Καμερούν, της Τανζανίας, της Μογγολίας, του Τόγκο και της Σιέρα Λεόνε, με ιδιοκτήτες καταγεγραμμένους στην ηπειρωτική Κίνα τέθηκαν στο στόχαστρο της Ταϊβάν
Οι υπηρεσίες πληροφοριών της Ταϊβάν συνέταξαν μια λίστα κυρώσεων με 52 πλοία κινεζικής ιδιοκτησίας που φέρουν σημαίες τρίτων χωρών, όπως αποκαλύπτει το Reuters.
Η Ταϊπέι δηλώνει ότι θα παρακολουθεί ενεργά τα πλοία αυτά, στο πλαίσιο ελέγχου ενός ταχέως αναπτυσσόμενου «σκιώδους στόλου» που εγείρει παγκόσμιες ανησυχίες για την ασφάλεια της ναυτοπλοίας και των θαλάσσιων υποδομών.
Η απόφαση αυτή λαμβάνεται εν μέσω μιας έκρηξης στον αριθμό των παλαιωμένων πλοίων που αποφεύγουν την παρακολούθηση και κρύβουν την ταυτότητά τους μέσω παραπλανητικών ελιγμών.
Ενώ η διεθνής προσοχή έχει στραφεί στην αξιοποίηση ενός τέτοιου στόλου από τη Ρωσία για την εξαγωγή πετρελαίου, η παγκόσμια αυτή πρακτική έχει επεκταθεί πολύ πέραν από τα τάνκερ, αποτελώντας αυξανόμενη απειλή για τα παράκτια κράτη.

Περίεργες υποθέσεις σαμποτάζ σε υποθαλάσσια καλώδια

Η Ταϊπέι ξεκίνησε τη συγκεκριμένη επιχείρηση μετά την υποψία των αρχών ότι ένα παλαιό κινεζικό φορτηγό πλοίο έκοψε ένα από τα υποθαλάσσια καλώδιά της αυτόν τον μήνα.
Το αυστηρότερο καθεστώς επιθεώρησης στοχεύει φορτηγά πλοία που φέρουν τις σημαίες του Καμερούν, της Τανζανίας, της Μογγολίας, του Τόγκο και της Σιέρα Λεόνε, με ιδιοκτήτες καταγεγραμμένους στην ηπειρωτική Κίνα, στο Χονγκ Κονγκ ή στο Μακάο, σύμφωνα με μια "μαύρη λίστα" που είδε το πρακτορείο.
Αξιωματούχοι εθνικής ασφάλειας της Ταϊβάν δήλωσαν ότι ο αριθμός των πλοίων που πληρούν τα κριτήρια για ένταξη στον «σκιώδη στόλο» και δραστηριοποιούνται σε περιφερειακά ύδατα έχει αυξηθεί απότομα τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ τα πλοία αυτά χρησιμοποιούνται για σκοπούς πέρα από τη μεταφορά πετρελαίου.
Αναλυτές επισημαίνουν ότι αυτή η παρατήρηση αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη παγκόσμια τάση: τη ραγδαία αύξηση των «σκιωδών πλοίων».
Η Ρωσία έχει αποδείξει ότι είναι δυνατό να λειτουργούν πλοία του σκιώδους στόλου χωρίς να αντιμετωπίζουν συνέπειες.
Συνήθως, όταν ένα πλοίο φτάνει στο τέλος του κύκλου ζωής του, ο ιδιοκτήτης πληρώνει για την απόσυρσή του.
Ωστόσο, πλέον οι πλοιοκτήτες κερδίζουν χρήματα εντάσσοντάς τα στον σκιώδη στόλο.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης