Η Intel υποχώρησε κατά 7,6%, η Micron έχασε 8,5% και η AMD σημείωσε πτώση 6,2%
Πτωτική πορεία εξακολουθούν να καταγράφουν οι παγκόσμιες μετοχές στη Wall Street, με αιχμή του δόρατος τις ισχυρές απώλειες στον τεχνολογικό κλάδο, έπειτα από μια καθοδική συνεδρίαση που πυροδότησε νέο κύμα ανησυχίας στις διεθνείς αγορές.
Στην Ασία, οι δείκτες έκλεισαν σε γενικά χαμηλότερα επίπεδα στο τέλος της συνεδρίασης, με τον Kospi της Νότιας Κορέας – έναν δείκτη ιδιαίτερα εκτεθειμένο στην τεχνολογία – να καταγράφει πτώση 10%. Η πτώση αποδόθηκε κυρίως στις βαριές απώλειες της SK Hynix και του τεχνολογικού κολοσσού Samsung, οι οποίες έκλεισαν τη συνεδρίαση με απώλειες άνω του 12%.
Στην Ευρώπη, η εικόνα δεν ήταν καλύτερη. Οι μετοχές υποχώρησαν απότομα, με τον πανευρωπαϊκό δείκτη Stoxx 600 να χάνει περίπου 1%, περιορίζοντας ωστόσο μέρος των ενδοσυνεδριακών απωλειών. Ο κλάδος της τεχνολογίας στον Stoxx 600 ηγήθηκε της πτώσης με απώλειες 3%, ενώ η STMicroelectronics και η ASMI σημείωσαν βουτιά άνω του 7%, καταγράφοντας από τις χειρότερες επιδόσεις της ημέρας.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, τα futures του Nasdaq 100 – δείκτη που φιλοξενεί κολοσσούς όπως Nvidia, Apple, Alphabet και Microsoft – υποχώρησαν 2,7% πριν από το άνοιγμα της αγοράς.
Στην προσυνεδριακή διαπραγμάτευση, το iShares Semiconductor ETF κατέγραψε πτώση 6,2%, ενώ ο κλάδος των ημιαγωγών δέχθηκε ισχυρές πιέσεις. Η Intel υποχώρησε κατά 7,6%, η Micron έχασε 8,5% και η AMD σημείωσε πτώση 6,2%. Η Nvidia βρέθηκε 3% χαμηλότερα, επιβεβαιώνοντας το κύμα ρευστοποιήσεων στον τεχνολογικό κλάδο.
Η πτώση της SpaceX
Οι παγκόσμιες αγορές δέχθηκαν επιπλέον πίεση μετά την αναφορά για εξαφάνιση αποτίμησης 600 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη SpaceX. Η μετοχή συνέχισε την πτωτική της πορεία, υποχωρώντας 3% στις προσυνεδριακές συναλλαγές, μετά τη βουτιά 16% της προηγούμενης συνεδρίασης της Δευτέρας.
Το sell-off στον τεχνολογικό τομέα οδήγησε επίσης χαμηλότερα τον S&P 500 και τον Nasdaq Composite, καθώς οι επενδυτές εγκαταλείπουν τις λεγόμενες μετοχές των «Magnificent Seven». Οι Amazon και Meta κατέγραψαν περαιτέρω απώλειες και στις προσυνεδριακές συναλλαγές της Τρίτης, υποχωρώντας λίγο πάνω από 0,7%.
Παρά το κύμα πίεσης, αναλυτές επιχειρούν να ρίξουν τους τόνους. Ο Tom Hulick, CEO της Strategy Asset Managers, δήλωσε στο CNBC ότι δεν βλέπει άμεσο κίνδυνο κατάρρευσης, επισημαίνοντας ότι οι αγορές παραμένουν «πολύ ρευστές» και στηρίζονται από ισχυρή δυναμική κερδών.
«Δεν νομίζω ότι βρισκόμαστε κοντά σε κάποιο είδος καταστροφικής αποτυχίας στις αγορές. Υπάρχει υπερβολική ρευστότητα εκεί έξω και η δυναμική των κερδών είναι πολύ ισχυρή αυτή τη στιγμή», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στην τεχνητή νοημοσύνη, με τον ίδιο να σημειώνει ότι οι τεράστιες επενδύσεις κεφαλαίου ύψους τρισεκατομμυρίων δολαρίων μπορούν να εκτοξεύσουν αποτιμήσεις σε «στρατοσφαιρικά επίπεδα» για εταιρείες όπως η SpaceX ή η Anthropic, χωρίς ωστόσο να μπορεί να προβλεφθεί ποιοι παίκτες θα κυριαρχήσουν στο μέλλον.
Από την πλευρά της Wedbush, ο Dan Ives χαρακτήρισε τη διόρθωση ως ευκαιρία για τους επενδυτές, τονίζοντας ότι η πίεση στις τεχνολογικές μετοχές εντείνεται λόγω φόβων μετάδοσης από την υπερθέρμανση του KOSPI στις αμερικανικές αγορές.
Όπως σημείωσε, η νευρικότητα ενισχύεται και από την επικείμενη ανακοίνωση αποτελεσμάτων της Micron την Τετάρτη, ενώ προειδοποίησε ότι οι αγορές θα συνεχίσουν να περνούν από «στιγμές έντονου στρες» στο τεχνολογικό trade, καθώς η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης παραμένει ακόμη σε πρώιμο στάδιο.
www.bankingnews.gr
Στην Ασία, οι δείκτες έκλεισαν σε γενικά χαμηλότερα επίπεδα στο τέλος της συνεδρίασης, με τον Kospi της Νότιας Κορέας – έναν δείκτη ιδιαίτερα εκτεθειμένο στην τεχνολογία – να καταγράφει πτώση 10%. Η πτώση αποδόθηκε κυρίως στις βαριές απώλειες της SK Hynix και του τεχνολογικού κολοσσού Samsung, οι οποίες έκλεισαν τη συνεδρίαση με απώλειες άνω του 12%.
Στην Ευρώπη, η εικόνα δεν ήταν καλύτερη. Οι μετοχές υποχώρησαν απότομα, με τον πανευρωπαϊκό δείκτη Stoxx 600 να χάνει περίπου 1%, περιορίζοντας ωστόσο μέρος των ενδοσυνεδριακών απωλειών. Ο κλάδος της τεχνολογίας στον Stoxx 600 ηγήθηκε της πτώσης με απώλειες 3%, ενώ η STMicroelectronics και η ASMI σημείωσαν βουτιά άνω του 7%, καταγράφοντας από τις χειρότερες επιδόσεις της ημέρας.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, τα futures του Nasdaq 100 – δείκτη που φιλοξενεί κολοσσούς όπως Nvidia, Apple, Alphabet και Microsoft – υποχώρησαν 2,7% πριν από το άνοιγμα της αγοράς.
Στην προσυνεδριακή διαπραγμάτευση, το iShares Semiconductor ETF κατέγραψε πτώση 6,2%, ενώ ο κλάδος των ημιαγωγών δέχθηκε ισχυρές πιέσεις. Η Intel υποχώρησε κατά 7,6%, η Micron έχασε 8,5% και η AMD σημείωσε πτώση 6,2%. Η Nvidia βρέθηκε 3% χαμηλότερα, επιβεβαιώνοντας το κύμα ρευστοποιήσεων στον τεχνολογικό κλάδο.
Η πτώση της SpaceX
Οι παγκόσμιες αγορές δέχθηκαν επιπλέον πίεση μετά την αναφορά για εξαφάνιση αποτίμησης 600 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη SpaceX. Η μετοχή συνέχισε την πτωτική της πορεία, υποχωρώντας 3% στις προσυνεδριακές συναλλαγές, μετά τη βουτιά 16% της προηγούμενης συνεδρίασης της Δευτέρας.
Το sell-off στον τεχνολογικό τομέα οδήγησε επίσης χαμηλότερα τον S&P 500 και τον Nasdaq Composite, καθώς οι επενδυτές εγκαταλείπουν τις λεγόμενες μετοχές των «Magnificent Seven». Οι Amazon και Meta κατέγραψαν περαιτέρω απώλειες και στις προσυνεδριακές συναλλαγές της Τρίτης, υποχωρώντας λίγο πάνω από 0,7%.
Παρά το κύμα πίεσης, αναλυτές επιχειρούν να ρίξουν τους τόνους. Ο Tom Hulick, CEO της Strategy Asset Managers, δήλωσε στο CNBC ότι δεν βλέπει άμεσο κίνδυνο κατάρρευσης, επισημαίνοντας ότι οι αγορές παραμένουν «πολύ ρευστές» και στηρίζονται από ισχυρή δυναμική κερδών.
«Δεν νομίζω ότι βρισκόμαστε κοντά σε κάποιο είδος καταστροφικής αποτυχίας στις αγορές. Υπάρχει υπερβολική ρευστότητα εκεί έξω και η δυναμική των κερδών είναι πολύ ισχυρή αυτή τη στιγμή», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στην τεχνητή νοημοσύνη, με τον ίδιο να σημειώνει ότι οι τεράστιες επενδύσεις κεφαλαίου ύψους τρισεκατομμυρίων δολαρίων μπορούν να εκτοξεύσουν αποτιμήσεις σε «στρατοσφαιρικά επίπεδα» για εταιρείες όπως η SpaceX ή η Anthropic, χωρίς ωστόσο να μπορεί να προβλεφθεί ποιοι παίκτες θα κυριαρχήσουν στο μέλλον.
Από την πλευρά της Wedbush, ο Dan Ives χαρακτήρισε τη διόρθωση ως ευκαιρία για τους επενδυτές, τονίζοντας ότι η πίεση στις τεχνολογικές μετοχές εντείνεται λόγω φόβων μετάδοσης από την υπερθέρμανση του KOSPI στις αμερικανικές αγορές.
Όπως σημείωσε, η νευρικότητα ενισχύεται και από την επικείμενη ανακοίνωση αποτελεσμάτων της Micron την Τετάρτη, ενώ προειδοποίησε ότι οι αγορές θα συνεχίσουν να περνούν από «στιγμές έντονου στρες» στο τεχνολογικό trade, καθώς η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης παραμένει ακόμη σε πρώιμο στάδιο.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών