Τελευταία Νέα
Κοινωνία

«Τι κάνεις; σταμάτα!» - Ο σοκαριστικός διάλογος που απέτρεψε νέα «Τέμπη» στον προαστιακό

«Τι κάνεις; σταμάτα!» - Ο σοκαριστικός διάλογος που απέτρεψε νέα «Τέμπη» στον προαστιακό
Ο κ. Μανώλης υπογράμμισε ότι «αποφεύχθηκαν τα χειρότερα» επειδή «σταμάτησαν ακαριαία και οι δύο αμαξοστοιχίες»
Αμείλικτα ερωτήματα για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων στη χώρα μας ανέκυψαν από την απίστευτη είδηση, ότι το πρωί της Παρασκευής 13/9 αποφεύχθηκε στο παρά πέντε μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών του προαστιακού λίγο έξω από την Αθήνα.
Οι δύο αμαξοστοιχίες όντας γεμάτες με κόσμο και κινούνταν αντίθετα, στην ίδια μονή γραμμή, με ταχύτητα 60 χιλιομέτρων την ώρα!
Η παραλίγο τραγωδία αποδίδεται σε λάθος του ρυθμιστή κίνησης του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ): ένα σφάλμα, το οποίο αντιλήφθηκε ο μηχανοδηγός της μίας αμαξοστοιχίας.
Το συμβάν προκάλεσε την παρέμβαση της δικαιοσύνης.
Ο προϊστάμενος της εισαγγελίας πρωτοδικών Αθηνών Αντώνης Ελευθεριάνος έδωσε εντολή για τη διενέργεια ποινικής προκαταρκτικής εξέτασης στο πλαίσιο της οποίας θα διερευνηθεί το αδίκημα των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς.

«Τι κάνεις; Εγώ έχω ξεκινήσει, σταμάτα!» - Οι σοκαριστικοί διάογοι

Το συμβάν επαναφέρει με έντονο τρόπο στο προσκήνιο την ανάγκη για την εγκατάσταση των απαραίτητων δικλείδων ασφάλειας, όπως είναι το ζήτημα της τηλεδιοίκησης, η οποία και πάλι δεν υπήρχε στο συγκεκριμένο σημείο, λόγω έργων.
Ωστόσο, η εν λόγω περιοχή αποτελεί κομμάτι ουσιαστικά του αστικού ιστού και είναι σημαντικό σταυροδρόμι για τα δρομολόγια των τρένων, τα οποία εξυπηρετούν καθημερινά χιλιάδες κόσμου, όπως δήλωσε και ο αντιπρόεδρος του σωματείου των μηχανοδηγών, Γιώργος Μανώλης.
Συγκεκριμένα, ο κ. Μανώλης, μιλώντας στο MEGA, υπογράμμισε ότι «αποφεύχθηκαν τα χειρότερα» επειδή «σταμάτησαν ακαριαία και οι δύο αμαξοστοιχίες», όταν διαπιστώθηκε το λάθος.
Όπως εξήγησε, «η αμαξοστοιχία 1210 ερχόμενη από Αθήνα προς Αγίους Αναργύρους, ο μηχανοδηγός και πρόεδρος του σωματείου μας άκουσε ότι η αμαξοστοιχία 1307 ανήγγειλε ότι πέρασε από τον σταθμό των Αγίων Αναργύρων που αυτό σημαίνει ότι εισέρχεται στο κομμάτι που υπάρχει μονή γραμμή. Που σημαίνει ότι το ένα τρένο κινείται μετωπικά προς το άλλο.
Αμέσως, επικοινώνησε με τον συνάδελφο μηχανοδηγό και του είπε: Τι κάνεις; Εγώ έχω ξεκινήσει, σταμάτα!».
Σύμφωνα με τον κ. Μανώλη, σε κάθε τρένο ήταν ένας μηχανοδηγός, ενώ οι αμαξοστοιχίες «είχαν πολύ κόσμο», καθώς ήταν ώρα αιχμής. Εκτίμησε ότι το διάστημα που χώριζε τα δύο τρένα ήταν περίπου ένα χιλιόμετρο, ενώ τόνισε ότι σε αυτό το κομμάτι της γραμμής, δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση γιατί είναι σε εξέλιξη σχετικά έργα.
Ωστόσο, υπογράμμισε ότι «δεν είναι μόνο ότι είναι μονή η γραμμή» στο συγκεκριμένο σημείο, αλλά ότι «μιλάμε για την καρδιά της Αθήνας, μιλάμε για αστικό ιστό, μιλάμε για μεγάλη πυκνότητα δρομολογίων σε εκείνο το σημείο. Όλα τα τρένα περνάνε από εκεί: προαστιακά, αεροδρόμια, Κιάτο...».
Επίσης, σημείωσε ότι και τα δύο τρένα «ξεκίνησαν με χαρτιά ή με προφορικές εντολές» και εκτίμησε «ότι το τρένο που ξεκίνησε πρώτο, είναι αυτό που ερχόταν από την Αθήνα, από τον σταθμό Λαρίσης και αυτό που διαπίστωσε τη λανθασμένη εντολή που υπήρξε μετά...».
Επισημαίνεται ότι με ανακοίνωσή της, η Hellenic Train ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «οι μηχανοδηγοί της, έκαναν το καθήκον τους, τηρώντας τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας. Αυτός είναι και ο μοναδικός τρόπος αποφυγής περιστατικών και αντιμετώπισης παρόμοιων απρόβλεπτων καταστάσεων».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης