H «λίστα των 2.000 προϊόντων» φαίνεται να λειτουργεί περισσότερο ως εργαλείο επικοινωνιακής διαχείρισης παρά ως αποτελεσματικό μέτρο καταπολέμησης της ακρίβειας.
Η εξαγγελία του υπουργείου Ανάπτυξης για 2.000 προϊόντα με «μειωμένες τιμές» στα σούπερ μάρκετ αποδεικνύεται, στην πράξη, περισσότερο μια επικοινωνιακή πρωτοβουλία του Τάκη Θεοδωρικάκου παρά μια ουσιαστική πολιτική αντιμετώπισης της ακρίβειας.
Οι καταναλωτές, παρά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις, διαπιστώνουν ελάχιστη έως μηδενική διαφορά στο τελικό κόστος του καλαθιού τους.
Τα προϊόντα που αποτελούν τον κορμό της καθημερινής διατροφής —όπως φρούτα, λαχανικά, κρέας, ψάρια και ελαιόλαδο - δεν περιλαμβάνονται καν στη λίστα.
Αντί αυτών, οι μειώσεις εντοπίζονται σε είδη περιορισμένης σημασίας για τον οικογενειακό προϋπολογισμό, όπως απορρυπαντικά, γλυκίσματα και διάφορα είδη οικιακής χρήσης.
Από τους 2.000 συνολικά κωδικούς, οι 1.356 αφορούν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας - τα οποία είναι ήδη χαμηλότερης τιμής - και μόλις 824 επώνυμα είδη.
Μάλιστα, σχεδόν οι μισοί από αυτούς τους «φθηνούς» κωδικούς δεν σχετίζονται καν με τρόφιμα, γεγονός που υπονομεύει τον πυρήνα της εξαγγελίας.
Η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας επισημαίνει τρία κρίσιμα ζητήματα:
- Οι μειώσεις δεν εφαρμόζονται ταυτόχρονα αλλά εναλλάξ, ανάλογα με το προϊόν και το κατάστημα, μέχρι το τέλος του έτους.
- Η λίστα δεν είναι κοινή για όλα τα σούπερ μάρκετ, καθώς κάθε αλυσίδα διαθέτει διαφορετικό τμήμα των προϊόντων.
- Δεν έχει δημοσιοποιηθεί αναλυτικός κατάλογος, οπότε ο καταναλωτής δεν γνωρίζει ποια είδη έχουν πραγματικά μειωθεί.
Υπό αυτά τα δεδομένα, η «λίστα των 2.000 προϊόντων» φαίνεται να λειτουργεί περισσότερο ως εργαλείο επικοινωνιακής διαχείρισης παρά ως αποτελεσματικό μέτρο καταπολέμησης της ακρίβειας. Τα βασικά αγαθά παραμένουν αμετάβλητα στις τιμές τους, αφήνοντας τα νοικοκυριά να αντιμετωπίζουν το αυξανόμενο κόστος ζωής χωρίς ουσιαστική στήριξη.
www.bankingnews.gr
Οι καταναλωτές, παρά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις, διαπιστώνουν ελάχιστη έως μηδενική διαφορά στο τελικό κόστος του καλαθιού τους.
Τα προϊόντα που αποτελούν τον κορμό της καθημερινής διατροφής —όπως φρούτα, λαχανικά, κρέας, ψάρια και ελαιόλαδο - δεν περιλαμβάνονται καν στη λίστα.
Αντί αυτών, οι μειώσεις εντοπίζονται σε είδη περιορισμένης σημασίας για τον οικογενειακό προϋπολογισμό, όπως απορρυπαντικά, γλυκίσματα και διάφορα είδη οικιακής χρήσης.
Από τους 2.000 συνολικά κωδικούς, οι 1.356 αφορούν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας - τα οποία είναι ήδη χαμηλότερης τιμής - και μόλις 824 επώνυμα είδη.
Μάλιστα, σχεδόν οι μισοί από αυτούς τους «φθηνούς» κωδικούς δεν σχετίζονται καν με τρόφιμα, γεγονός που υπονομεύει τον πυρήνα της εξαγγελίας.
Η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας επισημαίνει τρία κρίσιμα ζητήματα:
- Οι μειώσεις δεν εφαρμόζονται ταυτόχρονα αλλά εναλλάξ, ανάλογα με το προϊόν και το κατάστημα, μέχρι το τέλος του έτους.
- Η λίστα δεν είναι κοινή για όλα τα σούπερ μάρκετ, καθώς κάθε αλυσίδα διαθέτει διαφορετικό τμήμα των προϊόντων.
- Δεν έχει δημοσιοποιηθεί αναλυτικός κατάλογος, οπότε ο καταναλωτής δεν γνωρίζει ποια είδη έχουν πραγματικά μειωθεί.
Υπό αυτά τα δεδομένα, η «λίστα των 2.000 προϊόντων» φαίνεται να λειτουργεί περισσότερο ως εργαλείο επικοινωνιακής διαχείρισης παρά ως αποτελεσματικό μέτρο καταπολέμησης της ακρίβειας. Τα βασικά αγαθά παραμένουν αμετάβλητα στις τιμές τους, αφήνοντας τα νοικοκυριά να αντιμετωπίζουν το αυξανόμενο κόστος ζωής χωρίς ουσιαστική στήριξη.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών