Μεταξύ αυτών, οι οργανισμοί Λιμένος Κέρκυρας, Πατρών, Λαυρίου, Ηρακλείου και Βόλου
Προχωρά από την κυβέρνηση η υλοποίηση του πλάνου για τη λειτουργία υδατοδρομίων και τη χρήση υδροπλάνων, σε μια προσπάθεια να υπάρξει καλύτερη συγκοινωνιακή θαλάσσια διασύνδεση των απομακρυσμένων νησιών και ταυτόχρονα να δοθούν ευκαιρίες ανάπτυξης στα λιμάνια της χώρας, αλλά και σε παραμεθόριες περιοχές.
«Η υλοποίηση των υδατοδρομίων και ο ερχομός των υδροπλάνων δημιουργεί μια νέα αγορά για τον τουρισμό, τις μεταφορές και την πολιτική της "Νησιωτικότητας"», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης και πρόσθεσε ότι «τα υδροπλάνα μπορούν να δώσουν ώθηση στα νησιά, να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και να κάνουν πιο εύκολη τη σύνδεση της ηπειρωτικής χώρας με δύσκολους συγκοινωνιακά προορισμούς, τόσο για τους κατοίκους των νησιών όσο και τους τουρίστες».
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Παπαδόπουλος, σημείωσε ότι «η λειτουργία των υδατοδρομίων, ένα αίτημα που υλοποιείται έπειτα από τη συνεργασία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών, και Δικτύων με συναρμόδια υπουργεία, αποτελεί λύση στα προβλήματα της σύνδεσης των παράκτιων περιοχών της χώρας μας και θα εξελιχθεί σε μοχλό ανάπτυξης για την Ελλάδα και τα νησιά μας, καθώς τα οφέλη από τη λειτουργία τους είναι πολλαπλασιαστικά, οι προοπτικές ανάπτυξης τεράστιες και η επίδρασή τους εκτείνεται σε ευρύ φάσμα κοινωνικών και οικονομικών δραστηριοτήτων».
Σημειώνεται ότι η πρώτη νομοθετική παρέμβαση για τα υδατοδρόμια έλαβε χώρα το 2005, όταν ψηφίστηκε ο νόμος 3333 και εκδόθηκε η κοινή υπουργική απόφαση 6814/05. Τότε είχαν αδειοδοτηθεί 15 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα και είχε ξεκινήσει το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα λειτουργίας των υδροπλάνων στο Ιόνιο.
Όμως, το 2008 οι εταιρείες των υδροπλάνων σταμάτησαν τη δραστηριοποίησή τους στην Ελλάδα, επικαλούμενες τους περιορισμούς που δημιουργούσε εκείνη την περίοδο το νομοθετικό πλαίσιο, καθώς και προβλήματα στο πτητικό έργο και στην ανάπτυξη των εταιρειών, αλλά και κυρίως ότι δεν είχε δοθεί μια άδεια για υδατοδρόμιο στην περιφέρεια της Αττικής, προκειμένου να υπάρχει η σύνδεση των νησιών με την πρωτεύουσα.
Πλέον, ύστερα από ενέργειες των συναρμόδιων υπουργείων Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και Ναυτιλίας και Αιγαίου, το νέο επικαιροποιημένο νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία των υδατοδρομίων έχει ήδη ολοκληρωθεί με τον νέο νόμο 4146, ο οποίος ψηφίσθηκε τον Απρίλιο του 2013 από τη Βουλή.
Ήδη αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «Διαύγεια» η σχετική εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, σχετικά με τις οδηγίες, τις προβλεπόμενες διαδικασίες και προϋποθέσεις που ορίζονται για την αδειοδότηση και μεταβίβαση αδειών λειτουργίας υδατοδρομίων, αρμοδιότητας του υπουργείου Ναυτιλίας.
Ο νόμος προβλέπει ότι απαιτούνται 65 εργάσιμες ημέρες για να βγει μια άδεια από την ημέρα που θα υποβληθεί ο τεχνικός φάκελος στο υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων και στη συνέχεια στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Σήμερα πολλοί οργανισμοί λιμένος και λιμενικά ταμεία έχουν ζητήσει αδειοδότηση για τη λειτουργία υδατοδρομίων, όπως για παράδειγμα ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας έχει ζητήσει ήδη την αδειοδότηση τεσσάρων υδατοδρομίων τα οποία αφορούν την Κέρκυρα, τους Παξούς, την Ερείκουσα και τους Οθωνούς.
Επίσης άδεια για υδατοδρόμιο έχουν ζητήσει ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών, Λαυρίου, Ηρακλείου και Βόλου, αλλά και το δημοτικό λιμενικό ταμείο Σκύρου, Ρεθύμνου και Ζακύνθου.
Όταν ολοκληρωθεί η αδειοδότηση των υδατοδρομίων, οι οργανισμοί λιμένος θα μπορούν να προχωρήσουν σε εκδήλωση ενδιαφέροντος, για την παραχώρηση μισθώματος της χρήσης τους έπειτα από διαγωνισμό σε οποιαδήποτε εταιρεία έχει την ανάλογη εμπειρία και γνώση.
Παράγοντες της ακτοπλοϊκής αγοράς χαρακτήρισαν ιδιαίτερα θετικό το ενδιαφέρον των εταιρειών για δραστηριοποίηση υδροπλάνων στην Ελλάδα καθώς από τις συνεργείες που μπορεί να υπάρξουν με εταιρείες της ακτοπλοΐας, θα μπορούν ορισμένα δρομολόγια να γίνονται από αυτά και να μη χρειάζεται ένα πλοίο με πλήρωμα 55 άτομα να μεταφέρει 15 άτομα σε περιόδους χαμηλής επιβατικής κίνησης.
Επίσης φορείς του τουρισμού δηλώνουν ότι η ανάπτυξη των υδροπλάνων στην Ελλάδα θα συμβάλει στο συγκοινωνιακό έργο μικρών νησιών, ενώ θα εξυπηρετήσει και μεγάλο αριθμό τουριστών που επιθυμούν, πέρα από εναέριες περιηγήσεις, να επισκεφθούν μικρά νησιά που αυτήν τη στιγμή έχουν δύσκολη θαλάσσια διασύνδεση.
www.bankingnews.gr
«Η υλοποίηση των υδατοδρομίων και ο ερχομός των υδροπλάνων δημιουργεί μια νέα αγορά για τον τουρισμό, τις μεταφορές και την πολιτική της "Νησιωτικότητας"», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης και πρόσθεσε ότι «τα υδροπλάνα μπορούν να δώσουν ώθηση στα νησιά, να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και να κάνουν πιο εύκολη τη σύνδεση της ηπειρωτικής χώρας με δύσκολους συγκοινωνιακά προορισμούς, τόσο για τους κατοίκους των νησιών όσο και τους τουρίστες».
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Παπαδόπουλος, σημείωσε ότι «η λειτουργία των υδατοδρομίων, ένα αίτημα που υλοποιείται έπειτα από τη συνεργασία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών, και Δικτύων με συναρμόδια υπουργεία, αποτελεί λύση στα προβλήματα της σύνδεσης των παράκτιων περιοχών της χώρας μας και θα εξελιχθεί σε μοχλό ανάπτυξης για την Ελλάδα και τα νησιά μας, καθώς τα οφέλη από τη λειτουργία τους είναι πολλαπλασιαστικά, οι προοπτικές ανάπτυξης τεράστιες και η επίδρασή τους εκτείνεται σε ευρύ φάσμα κοινωνικών και οικονομικών δραστηριοτήτων».
Σημειώνεται ότι η πρώτη νομοθετική παρέμβαση για τα υδατοδρόμια έλαβε χώρα το 2005, όταν ψηφίστηκε ο νόμος 3333 και εκδόθηκε η κοινή υπουργική απόφαση 6814/05. Τότε είχαν αδειοδοτηθεί 15 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα και είχε ξεκινήσει το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα λειτουργίας των υδροπλάνων στο Ιόνιο.
Όμως, το 2008 οι εταιρείες των υδροπλάνων σταμάτησαν τη δραστηριοποίησή τους στην Ελλάδα, επικαλούμενες τους περιορισμούς που δημιουργούσε εκείνη την περίοδο το νομοθετικό πλαίσιο, καθώς και προβλήματα στο πτητικό έργο και στην ανάπτυξη των εταιρειών, αλλά και κυρίως ότι δεν είχε δοθεί μια άδεια για υδατοδρόμιο στην περιφέρεια της Αττικής, προκειμένου να υπάρχει η σύνδεση των νησιών με την πρωτεύουσα.
Πλέον, ύστερα από ενέργειες των συναρμόδιων υπουργείων Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και Ναυτιλίας και Αιγαίου, το νέο επικαιροποιημένο νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία των υδατοδρομίων έχει ήδη ολοκληρωθεί με τον νέο νόμο 4146, ο οποίος ψηφίσθηκε τον Απρίλιο του 2013 από τη Βουλή.
Ήδη αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «Διαύγεια» η σχετική εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, σχετικά με τις οδηγίες, τις προβλεπόμενες διαδικασίες και προϋποθέσεις που ορίζονται για την αδειοδότηση και μεταβίβαση αδειών λειτουργίας υδατοδρομίων, αρμοδιότητας του υπουργείου Ναυτιλίας.
Ο νόμος προβλέπει ότι απαιτούνται 65 εργάσιμες ημέρες για να βγει μια άδεια από την ημέρα που θα υποβληθεί ο τεχνικός φάκελος στο υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων και στη συνέχεια στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Σήμερα πολλοί οργανισμοί λιμένος και λιμενικά ταμεία έχουν ζητήσει αδειοδότηση για τη λειτουργία υδατοδρομίων, όπως για παράδειγμα ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας έχει ζητήσει ήδη την αδειοδότηση τεσσάρων υδατοδρομίων τα οποία αφορούν την Κέρκυρα, τους Παξούς, την Ερείκουσα και τους Οθωνούς.
Επίσης άδεια για υδατοδρόμιο έχουν ζητήσει ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών, Λαυρίου, Ηρακλείου και Βόλου, αλλά και το δημοτικό λιμενικό ταμείο Σκύρου, Ρεθύμνου και Ζακύνθου.
Όταν ολοκληρωθεί η αδειοδότηση των υδατοδρομίων, οι οργανισμοί λιμένος θα μπορούν να προχωρήσουν σε εκδήλωση ενδιαφέροντος, για την παραχώρηση μισθώματος της χρήσης τους έπειτα από διαγωνισμό σε οποιαδήποτε εταιρεία έχει την ανάλογη εμπειρία και γνώση.
Παράγοντες της ακτοπλοϊκής αγοράς χαρακτήρισαν ιδιαίτερα θετικό το ενδιαφέρον των εταιρειών για δραστηριοποίηση υδροπλάνων στην Ελλάδα καθώς από τις συνεργείες που μπορεί να υπάρξουν με εταιρείες της ακτοπλοΐας, θα μπορούν ορισμένα δρομολόγια να γίνονται από αυτά και να μη χρειάζεται ένα πλοίο με πλήρωμα 55 άτομα να μεταφέρει 15 άτομα σε περιόδους χαμηλής επιβατικής κίνησης.
Επίσης φορείς του τουρισμού δηλώνουν ότι η ανάπτυξη των υδροπλάνων στην Ελλάδα θα συμβάλει στο συγκοινωνιακό έργο μικρών νησιών, ενώ θα εξυπηρετήσει και μεγάλο αριθμό τουριστών που επιθυμούν, πέρα από εναέριες περιηγήσεις, να επισκεφθούν μικρά νησιά που αυτήν τη στιγμή έχουν δύσκολη θαλάσσια διασύνδεση.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών