Πως τα κέρδη από τα ομόλογα ANFAS μπορούν να συνδεθούν με την προκαταβολή φόρου στις επιχειρήσεις....
Η μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων που ζητάει η Ελλάδα εδώ και 1,5 χρόνο… δεν συναρπάζει τους θεσμούς.
Οι θεσμοί είναι της άποψης ότι η Ελλάδα ενώ έχει σημειώσει πρόοδο σε πολλά μέτωπα, ακόμη χρειάζεται να γίνουν πολλά ειδικά στο χρέος και ελλείψει βιωσιμότητας δεν συναινούν στις αλλαγές των συμφωνηθέντων των Eurogroup του 2018.
Ωστόσο αναζητούν μια φόρμουλα ώστε να επιβραβεύσουν την Ελλάδα χωρίς ωστόσο να αποδειχθούν μείωση πρωτογενών πλεονασμάτων.
Να σημειωθεί ότι η μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων από 3,5% σε 2,2% για το διάστημα 2021 και 2022 θα ισοδυναμούσε με όφελος για την Ελλάδα 5 δισεκ. περίπου.
Όμως θα δοθούν και τα περίπου 5 δισεκ. κέρδη από τα ελληνικά ομόλογα που κατέχουν οι κεντρικές τράπεζες ANFAS περίπου 5 δισεκ.
Είναι λοιπόν αδύνατο να δοθεί ένα δώρο στην Ελλάδα 10 δισεκ. όταν μάλιστα διαθέτει ταμειακά διαθέσιμα 32-33 δισεκ. ευρώ.
Υπάρχουν διάφορες σκέψεις που έχουν εξεταστεί, όπως η μεταφορά του πλεονάσματος πάνω από το όριο του 3,5% στην επόμενη χρονιά.
Π.χ. εάν η Ελλάδα επιτύχει πλεόνασμα 4,5% το 1% που είναι η διαφορά του 3,5% από το 4,5% που επιτεύχθηκε να μεταφέρεται στην επόμενη χρονιά.
Όμως μια ιδέα που σχετίζεται με τα 5 δισεκ. ANFAs έχει αρκετή λογική και εάν υλοποιηθεί θα μπορούσε να αποτελέσει ισχυρό αναπτυξιακό κίνητρο.
Η πρόταση είναι η εξής.
Εάν τα 5 δισεκ. από τα κέρδη των ANFAS απλά μετατοπιστούν στην ανάπτυξη μέχρι να επενδυθούν και να αποδώσουν θα απαιτηθούν 2-3 χρόνια.
Όμως εάν τα κέρδη από τα ANFAs μετατοπιστούν στην ανάπτυξη και συνδεθούν με πάσης φύσεως επενδύσεις των επιχειρήσεων θα μπορούσε το ελληνικό δημόσιο από αυτό το απόθεμα των 5 δισεκ. να μειώνει σε κάθε εταιρία που έχει υλοποιήσει επενδυτικά σχέδια την προκαταβολή φόρου κατά 30% ή 40%.
Σήμερα μια επιχειρήσει πληρώνει φόρο αλλά η προκαταβολή φόρου φθάνει το 100% αν και μέρος της συμψηφίζεται με την προηγούμενη χρονιά αποτελεί δυσανάλογα μεγάλο βάρος για όλες τις επιχειρήσεις.
Εάν λοιπόν μια εταιρία ήξερε ότι πληρώνει σε προκαταβολές φόρου 1 εκατ αλλά εάν επενδύσει π.χ. 200 χιλιάδες ευρώ σε εξοπλισμό ή άλλες επενδύσεις θα έχει έκπτωση 30% ή 40% στην προκαταβολή φόρου η βοήθεια θα ήταν στην κυριολεξία σημαντική για την ρευστότητα των επιχειρήσεων.
Το μέτρο αυτό εάν γίνει αποδεκτό από τους δανειστές θα έχει άμεσο αντίκτυπο στην ανάπτυξη και βεβαίως στην ρευστότητα των επιχειρήσεων.
Μόνο στην Ελλάδα καταγράφονται τέτοιες ακρότητες με την φορολόγηση των επιχειρήσεων και η 100% προκαταβολή αποτελεί μια μεγάλη στρέβλωση και πρόκληση.
www.bankingnews.gr
Οι θεσμοί είναι της άποψης ότι η Ελλάδα ενώ έχει σημειώσει πρόοδο σε πολλά μέτωπα, ακόμη χρειάζεται να γίνουν πολλά ειδικά στο χρέος και ελλείψει βιωσιμότητας δεν συναινούν στις αλλαγές των συμφωνηθέντων των Eurogroup του 2018.
Ωστόσο αναζητούν μια φόρμουλα ώστε να επιβραβεύσουν την Ελλάδα χωρίς ωστόσο να αποδειχθούν μείωση πρωτογενών πλεονασμάτων.
Να σημειωθεί ότι η μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων από 3,5% σε 2,2% για το διάστημα 2021 και 2022 θα ισοδυναμούσε με όφελος για την Ελλάδα 5 δισεκ. περίπου.
Όμως θα δοθούν και τα περίπου 5 δισεκ. κέρδη από τα ελληνικά ομόλογα που κατέχουν οι κεντρικές τράπεζες ANFAS περίπου 5 δισεκ.
Είναι λοιπόν αδύνατο να δοθεί ένα δώρο στην Ελλάδα 10 δισεκ. όταν μάλιστα διαθέτει ταμειακά διαθέσιμα 32-33 δισεκ. ευρώ.
Υπάρχουν διάφορες σκέψεις που έχουν εξεταστεί, όπως η μεταφορά του πλεονάσματος πάνω από το όριο του 3,5% στην επόμενη χρονιά.
Π.χ. εάν η Ελλάδα επιτύχει πλεόνασμα 4,5% το 1% που είναι η διαφορά του 3,5% από το 4,5% που επιτεύχθηκε να μεταφέρεται στην επόμενη χρονιά.
Όμως μια ιδέα που σχετίζεται με τα 5 δισεκ. ANFAs έχει αρκετή λογική και εάν υλοποιηθεί θα μπορούσε να αποτελέσει ισχυρό αναπτυξιακό κίνητρο.
Η πρόταση είναι η εξής.
Εάν τα 5 δισεκ. από τα κέρδη των ANFAS απλά μετατοπιστούν στην ανάπτυξη μέχρι να επενδυθούν και να αποδώσουν θα απαιτηθούν 2-3 χρόνια.
Όμως εάν τα κέρδη από τα ANFAs μετατοπιστούν στην ανάπτυξη και συνδεθούν με πάσης φύσεως επενδύσεις των επιχειρήσεων θα μπορούσε το ελληνικό δημόσιο από αυτό το απόθεμα των 5 δισεκ. να μειώνει σε κάθε εταιρία που έχει υλοποιήσει επενδυτικά σχέδια την προκαταβολή φόρου κατά 30% ή 40%.
Σήμερα μια επιχειρήσει πληρώνει φόρο αλλά η προκαταβολή φόρου φθάνει το 100% αν και μέρος της συμψηφίζεται με την προηγούμενη χρονιά αποτελεί δυσανάλογα μεγάλο βάρος για όλες τις επιχειρήσεις.
Εάν λοιπόν μια εταιρία ήξερε ότι πληρώνει σε προκαταβολές φόρου 1 εκατ αλλά εάν επενδύσει π.χ. 200 χιλιάδες ευρώ σε εξοπλισμό ή άλλες επενδύσεις θα έχει έκπτωση 30% ή 40% στην προκαταβολή φόρου η βοήθεια θα ήταν στην κυριολεξία σημαντική για την ρευστότητα των επιχειρήσεων.
Το μέτρο αυτό εάν γίνει αποδεκτό από τους δανειστές θα έχει άμεσο αντίκτυπο στην ανάπτυξη και βεβαίως στην ρευστότητα των επιχειρήσεων.
Μόνο στην Ελλάδα καταγράφονται τέτοιες ακρότητες με την φορολόγηση των επιχειρήσεων και η 100% προκαταβολή αποτελεί μια μεγάλη στρέβλωση και πρόκληση.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών