γράφει : Ελένη Μπότα
Είναι ενδεικτικό ότι πλοία με χωρητικότητα 2.500 ατόμων, είναι ζήτημα αν υπάρχουν 150 άτομα. και η απογοητευση είναι μεγάλη
Στα 40 εκατ ευρώ υπολογίζονται σήμερα οι ζημιές στην ελληνική ακτοπλοϊα από τις 20 Μαρτίου, όπου ήδη των 40% των πλοίων είναι υποχρεωμένο να εκτελεί δρομολόγια, ακόμη και χωρίς επιβατική κίνηση.
Σύμφωνα με τον Μιχάλη Σακέλλη, Πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) «όλο αυτό το διάστημα είμαστε υποχρεωμένοι να εκτελούμε τα δρομολόγια ακόμη και χωρίς επιβάτες.
Είναι ενδεικτικό ότι πλοία με χωρητικότητα 2.500 ατόμων, είναι ζήτημα αν υπάρχουν 150 άτομα. και η απογοητευση είναι μεγάλη.
Αυτό που συμβαίνει στην ελληνική ακτοπλοϊα δεν έχει προηγούμενο.
Οι ζημιές μέχρι το τέλος Μαϊου αγγίζουν τα 40 εκατ ευρώ και από αυτά μας έχουν δοθεί μόλις 11 εκατ. ευρώ.
Για τα δρομολόγια αυτά έχει συμφωνηθεί με το κράτος να καταβληθεί το ποσό εχουν κόστος 15 εκατ. κάθε μήνα».
Σύμφωνα με τον ίδιο, τον Μαϊο η επιβατική κίνηση αναμένεται να κλείσει με μείωση της τάξης του 95%, ενώ στα ίδια επίπεδα (στο -90%) θα είναι και η μείωση του Ιουνίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι τον Ιούνιο είχαμε 2.000.000 επιβάτες και φέτος δεν θα έχουμε τίποτα», αναφέρει χαρακτηριστικά.
«Η μόνη επιβατική κίνηση που αναμένουμε είναι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο αλλά και αυτή θα είναι μειωμένη κατά 50% σε σχέση με τους αντίστοιχους περυσινούς μήνες. Μην περιμένετε θαύματα», τονίζει ο κ. Σακέλλης.
«Η κυβέρνηση έχει κάνει κάποιες κινήσει για την στήριξη του κλάδου, ωστόσο τα μέτρα που έχουν ληφθεί δεν είναι επαρκή».
Όπως αναφέρει ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, μέχρι τώρα έχει εξασφαλιστεί ένα κονδύλι 15 εκατ. για την στήριξη των ακτοπλοϊκών.
Αυτό, μεταφράζεται σε ένα ποσό της τάξης των 7 με 7,5 εκατ ευρώ σε μηνίαια βάση, την στιγμή που τα έξοδα είναι διπλάσσια.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι εκπρόσωποι της ακτοπλοϊας ζητούν τα δρομολόγια που γίνονται αυτή την περίοδο (έχουν καθοριστεί με απόφαση του Υπουργείου) να αποζημιωθούν ως άγονες γραμμές.
«Το Υπουργείο έχει καθορίσει ποια είναι τα δρομολόγια που πρέπει να γίνονται και εμείς ζητάμε να αποζημιωθούμε για αυτά, αναφέρει ο κ. Σακέλλης.
Όσον αφορά τα έσοδα των ακτοπλοϊκών εταιρειών για το 2020 αναμένεται να είναι μειωμένα κατά 45%.
Αυτό σημαίνει ότι ο κλάδος που παράγει κάθε χρόνο καθαρούς ναύλου, απαλλαγμένους από φόρους ύψους 650 εκατ ευρώ, φέτος θα παρουσιάσει έσοδα μόλις 350 εκατ. ευρώ.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με τον Μιχάλη Σακέλλη, Πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) «όλο αυτό το διάστημα είμαστε υποχρεωμένοι να εκτελούμε τα δρομολόγια ακόμη και χωρίς επιβάτες.
Είναι ενδεικτικό ότι πλοία με χωρητικότητα 2.500 ατόμων, είναι ζήτημα αν υπάρχουν 150 άτομα. και η απογοητευση είναι μεγάλη.
Αυτό που συμβαίνει στην ελληνική ακτοπλοϊα δεν έχει προηγούμενο.
Οι ζημιές μέχρι το τέλος Μαϊου αγγίζουν τα 40 εκατ ευρώ και από αυτά μας έχουν δοθεί μόλις 11 εκατ. ευρώ.
Για τα δρομολόγια αυτά έχει συμφωνηθεί με το κράτος να καταβληθεί το ποσό εχουν κόστος 15 εκατ. κάθε μήνα».
Σύμφωνα με τον ίδιο, τον Μαϊο η επιβατική κίνηση αναμένεται να κλείσει με μείωση της τάξης του 95%, ενώ στα ίδια επίπεδα (στο -90%) θα είναι και η μείωση του Ιουνίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι τον Ιούνιο είχαμε 2.000.000 επιβάτες και φέτος δεν θα έχουμε τίποτα», αναφέρει χαρακτηριστικά.
«Η μόνη επιβατική κίνηση που αναμένουμε είναι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο αλλά και αυτή θα είναι μειωμένη κατά 50% σε σχέση με τους αντίστοιχους περυσινούς μήνες. Μην περιμένετε θαύματα», τονίζει ο κ. Σακέλλης.
«Η κυβέρνηση έχει κάνει κάποιες κινήσει για την στήριξη του κλάδου, ωστόσο τα μέτρα που έχουν ληφθεί δεν είναι επαρκή».
Όπως αναφέρει ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, μέχρι τώρα έχει εξασφαλιστεί ένα κονδύλι 15 εκατ. για την στήριξη των ακτοπλοϊκών.
Αυτό, μεταφράζεται σε ένα ποσό της τάξης των 7 με 7,5 εκατ ευρώ σε μηνίαια βάση, την στιγμή που τα έξοδα είναι διπλάσσια.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι εκπρόσωποι της ακτοπλοϊας ζητούν τα δρομολόγια που γίνονται αυτή την περίοδο (έχουν καθοριστεί με απόφαση του Υπουργείου) να αποζημιωθούν ως άγονες γραμμές.
«Το Υπουργείο έχει καθορίσει ποια είναι τα δρομολόγια που πρέπει να γίνονται και εμείς ζητάμε να αποζημιωθούμε για αυτά, αναφέρει ο κ. Σακέλλης.
Όσον αφορά τα έσοδα των ακτοπλοϊκών εταιρειών για το 2020 αναμένεται να είναι μειωμένα κατά 45%.
Αυτό σημαίνει ότι ο κλάδος που παράγει κάθε χρόνο καθαρούς ναύλου, απαλλαγμένους από φόρους ύψους 650 εκατ ευρώ, φέτος θα παρουσιάσει έσοδα μόλις 350 εκατ. ευρώ.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών