Τελευταία Νέα
Οικονομία

Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών: Έριξε ... άκυρο σε 7 από τους 10 φορολογούμενους που ζήτησαν κούρεμα προστίμων

Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών: Έριξε ... άκυρο σε 7 από τους 10 φορολογούμενους που ζήτησαν κούρεμα προστίμων
Στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου υποβλήθηκαν 2.501 προσφυγές από φορολογούμενους και επιχειρήσεις
«Με άδεια χέρια» έφυγε από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών πάνω από το 66% των φορολογούμενων που ζήτησαν «κούρεμα» φόρων και προστίμων.
Σύμφωνα με αρμόδιους παράγοντες της φορολογικής διοίκησης τα υψηλά ποσοστά των απορριφθέντων υποθέσεων στο πρώτο πεντάμηνο του 2024 είναι αποτέλεσμα του νέου ελεγκτικού πλαισίου και των διαδικασιών που εφαρμόζει ο φορολογικός μηχανισμός στη βεβαίωση των παραβάσεων.

Ειδικότερα με βάση τα στοιχεία της ΑΑΔΕ στο διάστημα Ιανουαρίου - Μαΐου υποβλήθηκαν 2.501 προσφυγές από φορολογούμενους και επιχειρήσεις.
Από τις υποθέσεις που παραπέμφθηκαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) εξετάστηκαν οι 2.320 από τις οποίες οι 1.654 απορρίφθηκαν, 23 υποθέσεις απορρίφθηκαν σιωπηρώς καθώς εξέπνευσε η προθεσμία για να εξεταστούν, 7 φορολογούμενοι παραιτήθηκαν από τη διαδικασία ενώ δεκτές εν όλω ή εν μέρει έγιναν μόνο 636 υποθέσεις

Από την στατιστική επεξεργασία των στοιχείων της ΑΑΔΕ προκύπτει ότι από το 2013 οπότε ξεκίνησε η δραστηριότητα της ΔΕΔ έχουν υποβληθεί 91.139.
Από το σύνολο των υποθέσεων εξετάστηκαν οι 86.739 από τις οποίες 46.821 απορρίφθηκαν με αποφάσεις της επιτροπής, 14.971 υποθέσεις απορρίφθηκαν σιωπηρώς καθώς εξέπνευσε η προθεσμία για να εξεταστούν ενώ 652 φορολογούμενοι παραιτήθηκαν από τη διαδικασία.
Δεκτές έγιναν εν όλω ή εν μέρει 21.189 υποθέσεις, δηλαδή μόνο το 24,4% των υποθέσεων.
Σημειώνεται από το σύνολο των προσφυγών οι 34.937 έχουν φθάσει στα δικαστήρια.

Το ισχύον καθεστώς δίνει τη δυνατότητα στους φορολογούμενους να αμφισβητήσουν πράξεις, ρητές ή σιωπηρές, που εκδίδονται ή συντελούνται σε βάρος του από τη φορολογική αρχή προσφεύγοντας στη ΔΕΔ εντός 30 ημερών πριν από τη προσφυγή στα δικαστήρια.
Η απόφαση για την ενδικοφανή προσφυγή εκδίδεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας 120 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της ενδικοφανούς προσφυγής και σε περίπτωση που δεν εκδοθεί απόφαση και δεν ενημερωθεί ο υπόχρεος ή δεν επιδοθεί η απόφαση θεωρείται ότι η προσφυγή έχει απορριφθεί από τη ΔΕΔ και ο υπόχρεος έχει λάβει γνώση αυτής της απόρριψης κατά την εκπνοή της προθεσμίας.

Από την 1η Φεβρουαρίου 2023 η ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά ενώ αν υφίσταται αποδεδειγμένη αδυναμία ψηφιακής υποβολής, είναι δυνατή η χειρόγραφη υποβολή στην αρμόδια φορολογική αρχή.
Ταυτόχρονα με την υποβολή της ενδικοφανούς προσφυγής ο φορολογούμενος θα πρέπει να συνυποβάλλει στην αρμόδια φορολογική αρχή και τα συνημμένα έγγραφα και δικαιολογητικά μόνο σε ψηφιακή μορφή μέσω της εφαρμογής.

Στην ενδικοφανή προσφυγή θα πρέπει να αναφέρονται τα ακριβή στοιχεία του υπόχρεου, την προσβαλλόμενη πράξη, τους λόγους, τους ισχυρισμούς και τα έγγραφα στα οποία ο υπόχρεος βασίζει το αίτημά του, τη διεύθυνση για τις κοινοποιήσεις των αποφάσεων, των πράξεων και των λοιπών εγγράφων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα στοιχεία επικοινωνίας του υπόχρεου.

Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης