Τελευταία Νέα
Οικονομία

Τα κόλπα με τα ζυμαρικά που αύξησαν τις τιμές 20% σε 11 ημέρες στα super markets ζήλεψαν το Χρηματιστήριο Ενέργειας

Τα κόλπα με τα ζυμαρικά που αύξησαν τις τιμές 20% σε 11 ημέρες στα super markets ζήλεψαν το Χρηματιστήριο Ενέργειας
Τα καρτελάκια βγάζουν …φωτιές
Έντονες μεταβολές των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ σημειώνονται σε διάστημα λίγων ημερών, με τη βιομηχανία τροφίμων να δείχνει αλλεργία στις σταθερές τιμές.
Το ρεπορτάζ του bankingnews στην κατηγορία των ζυμαρικών που είναι το τελευταίο  καταφύγιο των νοικοκυριών διαπιστώνει ότι οι τιμές αυξήθηκαν έως 20% από την Πέμπτη 12 έως τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου.
Τα καρτελάκια στα ράφια των σούπερ μάρκετ αν τους δώσεις προσοχή ως περιεχόμενο μπορεί να σε …τρελάνουν.

Οι αλχημείες της βιομηχανίας τροφίμων στα ράφια

Η υποχρέωση να αναγράφεται η αρχική τιμή του κιλού, όπως και η νέα τιμή  κιλού για να ακολουθήσει η τιμή πώλησης ανά τεμάχιο των 500 γραμμαρίων που συνοδεύεται με προσφορά για να διαμορφωθεί η τελική λιανική τιμή.
Το καρτελάκι με τις τρέχουσες αναφορές θα αλλάξουν τις επόμενες ημέρες αφού οι προσφορές έχουν διάρκεια ολίγων ημερών με μια εβδομάδα.
Ειδικότερα, το BN εντόπισε καρτελάκι στις 12/9 που προσδιόριζε ότι το κριθαράκι των 500 γραμμαρίων έχει τελική τιμή τα  0,88 ευρώ.
Η αρχική τιμή του κιλού είναι τα 2,96 ευρώ για υποχωρήσει στο 1,76 ευρώ με σκοπό η εξίσωση να βγάλει ως τελική τιμή τα 0,88 προηγήθηκε η τιμή 1,48 – 0,60 λεπτά  που είναι η προσφορά για να έρθει η τιμή  των 0,88 ευρώ.
Τη Δευτέρα 23 /9 το νέο καρτελάκι για το ίδιο προϊόν έγραφε: Αρχική τιμή κιλού παραμένει η ίδια που είναι τα 2,96 ευρώ. Ακολουθεί η νέα τιμή του κιλού που είναι τα 2,06 ευρώ από 1,76 ευρώ πριν από εννέα ημέρες για να διαμορφωθεί η νέα τελική τιμή πώλησης του προϊόντος που είναι το 1,03 ευρώ. Προκύπτει από την τιμή 1,48 η οποία μειώνεται χάρη στην προσφορά των 0,45 λεπτών για να διαμορφωθεί το 1,03 ευρώ.
Η τιμή του προϊόντος από τα 0,88 ευρώ ανήλθε σε 1,03 ευρώ που σημαίνει αύξηση 17%.  
Το δεύτερο παράδειγμα Πένες ζυμαρικών ριγέ των 500 γραμμαρίων. Στις 12/9 η τιμή του κιλού ήταν στα 2,66 ευρώ. Η νέα τιμή του κιλού μειώνεται σε 1,56 ευρώ λόγω της προωθητικής ενέργειας. Η τιμή  των 500 γραμμαρίων είναι το 1,33 ευρώ  η οποία μειώνεται στα 0,78 ευρώ χάρη στην προσφορά των 0,55 ευρώ.
Στις 23 /9 το καρτελάκι για το ίδιο προϊόν έγραφε: Αρχική  τιμή κιλού τα 2,66 ευρώ. Η νέα  τιμή του κιλού είναι το 1,76 ευρώ. Η βιομηχανία τροφίμων λέει 1,33 ευρώ – 0,45 λόγω  προσφοράς η τελική τιμή ανέρχεται σε 0,88 ευρώ. Η τιμή του προϊόντος σε εννέα ημέρες ανέβηκε 12%.

Τρίτο παράδειγμα: Τορτελινια με τυρί στις 12/9 το καρτελάκι έγραφε: Αρχική  τιμή  κιλού τα 13,80 ευρώ.
Η νέα τιμή του κιλού με προωθητική ενέργεια είναι τα 10,40 ευρώ. Η τιμή των 250 γραμμαρίων διαμορφώνεται στα 2,60 ευρώ. Στην περίπτωση αυτή  η βιομηχανία αναφέρει ως αρχική  τιμή τα 3,45 ευρώ – τα 0,85 ευρώ ως προσφορά  για να μειωθεί η τιμή στα 2,60 ευρώ.
Στις 23/9 το καρτελάκι αναφέρει αρχική τιμή τα 13,80 ευρώ ανά κιλό. Η νέα  τιμή κιλού είναι  τα 10,80 ευρώ και η τελική τιμή του προϊόντος ανήλθε στα 2,70 ευρώ. Η βιομηχανία με τα δικά  της μαθηματικά ορίζει ως τιμή εκκίνησης τα 3,45 ευρώ και δίνει ως  προσφορά τα 0,75 ευρώ έτσι η τελική τιμή είναι τα 2,70 ευρώ.  
Η τιμή του προϊόντος σε 11 ημέρες ενισχύθηκε κατά 3,4%. Από τα 2,60 ανέβηκε στα 2,7 ευρώ.
Οι αλχημείες της βιομηχανίας τροφίμων περνούν κάτω από το ραντάρ του υπουργείου Ανάπτυξης  με την  πολιτική  ηγεσία να υπερασπίζεται ότι οι τιμές των προϊόντων  μειώνονται από 1 έως 2% . Το επιχείρημα αυτό  έρχεται από το ΙΕΛΚΑ το οποίο σε ευρεία γκάμα προϊόντων  βγάζει  τα δικά τους συμπεράσματα. Στο ενδεχόμενο να αυξήσεις  ή να μειώσεις  τον αριθμό  των προϊόντων να οδηγηθεί σε διαφορετικά συμπεράσματα.
Το συμπέρασμα του ρεπορτάζ του ΒΝ είναι τα ράφια ζήλεψαν τη δόξα του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, που όλα αλλάζουν από τη μίαν ημέρα στην άλλη.
Τα νοικοκυρά  θα είναι στην πλευρά των χαμένων, διότι τα προϊόντα δεν έχουν σταθερές τιμές -έτσι θέλει το marketing της βιομηχανίας τροφίμων.
Πάντως, η νέα πολιτική ηγεσία  του υπουργείου Ανάπτυξης δεν επιθυμεί να εμπλακεί στην υπόθεση, διότι η αγορά μπορεί να σε …κατασπαράξει πολιτικά.

Νίκος Θεοδωρόπουλος 
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης