Τελευταία Νέα
Οικονομία

ΙΟΒΕ: Βελτίωση στο οικονομικό κλίμα τον Σεπτέμβριο 2024, παρά την υποχώρηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης

ΙΟΒΕ: Βελτίωση στο οικονομικό κλίμα τον Σεπτέμβριο 2024, παρά την υποχώρηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης
Η βελτίωση του οικονομικού κλίματος προέρχεται αποκλειστικά από τη βιομηχανία
Σχετικά Άρθρα
Βελτίωση καταγράφηκε τον Σεπτέμβριο 2024 στο κλίμα της ελληνικής οικονομίας, με τον σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις 110,2 μονάδες από 106 μονάδες τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΟΒΕ (Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών).
Η ενίσχυση του οικονομικού κλίματος προέρχεται αποκλειστικά από τη βιομηχανία, με τους υπόλοιπους τρεις τομείς και τον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης να εξασθενούν και τα νοικοκυριά να εμφανίζονται απαισιόδοξα για τα οικονομικά τους.
Η βιομηχανία είναι ο τομέας που λόγω της μεγαλύτερης εξωστρέφειας του, ακόμα και σε μεσαίο μέγεθος επιχειρήσεων, συνδέεται περισσότερο με το διεθνές περιβάλλον και τις αγορές, ενώ στηρίζεται σε σημαντικό βαθμό σε μεσοπρόθεσμα συμβόλαια και παραγγελίες που δεν επηρεάζονται τόσο από συγκυριακές αβεβαιότητες. Στην παγκόσμια οικονομία, ακόμη και εάν έχει υπάρξει σημαντική επιβράδυνση της μεγέθυνσης, φαίνεται πως ο κύκλος ανόδου των επιτοκίων έχει ολοκληρωθεί χωρίς να έχει οδηγήσει τις οικονομίες σε ύφεση, και πλέον αρχίζει να αντιστρέφεται.
Από την άλλη πλευρά, οι άλλοι τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας φαίνεται να διορθώνουν τις σχετικά αισιόδοξες προοπτικές που είχαν καταγραφεί σε προηγούμενους μήνες και την ανάλογη ανοδική πορεία.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο, η θερινή περίοδος ολοκληρώνεται με ικανοποιητικά αποτελέσματα στον τουρισμό και θετικά πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα σε διάφορους κλάδους της οικονομίας.

Ο πληθωρισμός εμμένει και εξακολουθεί να επηρεάζει αρνητικά την καταναλωτική εμπιστοσύνη, συνιστώντας πλέον ένα πρόβλημα που έχει και δομικά εκτός από συγκυριακά χαρακτηριστικά.

Στη Βιομηχανία, το αρνητικό ισοζύγιο των εκτιμήσεων για τις παραγγελίες και τη ζήτηση περιορίστηκε αισθητά, οι εκτιμήσεις για τα αποθέματα εξασθένισαν ελαφρά, ενώ οι θετικές προβλέψεις για την παραγωγή τους προσεχείς μήνες ενισχύθηκαν.

Στις κατασκευές, οι αρνητικές προβλέψεις για πρόγραμμα εργασιών των επιχειρήσεων ενισχύθηκαν σημαντικά, ενώ παράλληλα οι θετικές προβλέψεις για την απασχόληση εξασθένισαν.

Στο λιανικό εμπόριο, οι εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις ενισχύονται έντονα, με το ύψος των αποθεμάτων να κλιμακώνεται και τις προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη των πωλήσεων να διατηρούνται σχεδόν αμετάβλητες.

Στις υπηρεσίες, οι θετικές εκτιμήσεις για την τρέχουσα κατάσταση των επιχειρήσεων περιορίζονται οριακά, ενώ παράλληλα εξασθενούν οι εκτιμήσεις για την τρέχουσα ζήτηση με τις προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη της ζήτησης να υποχωρούν έντονα.

Στην καταναλωτική εμπιστοσύνη, οι αρνητικές προβλέψεις των νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση της χώρας εντάθηκαν, ενώ αντίστοιχα ενισχύθηκαν οι αντίστοιχες για τη δική τους οικονομική κατάσταση.
Συγκεκριμένα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης εξασθένισε έντονα τον Σεπτέμβριο και διαμορφώθηκε στις -51,3 μονάδες, έναντι -43,9 μονάδες τον Ιούλιο. Και αυτόν τον μήνα οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται ως οι περισσότερο απαισιόδοξοι στην Ε.Ε., με διαφορά από τους επόμενους, με τους καταναλωτές στην Εσθονία με επίπεδο δείκτη –33,2 και την Σλοβενία (-27,3) να ακολουθούν.
Επίσης, υποχώρησαν αισθητά οι προβλέψεις για μείζονες αγορές ενώ ενισχύθηκε η πρόθεση για αποταμίευση.

ΙΟΒΕ.webp
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης