Τελευταία Νέα
Πολιτική

Καραμανλής: Γίνονται έργα που συζητάμε χρόνια - Στην Αλεξανδρούπολη θα δείτε μπουλντόζες

Καραμανλής: Γίνονται έργα που συζητάμε χρόνια - Στην Αλεξανδρούπολη θα δείτε μπουλντόζες
Μελλοντικά η Αλεξανδρούπολη μπορεί  να αποτελέσει εναλλακτική δίοδο για τα Στενά του Βοσπόρου, για τη μεταφορά του 10% των εμπορικών προϊόντων , αλλά και για τη μεταφορά αμυντικού εξοπλισμού του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ, τόνισε ο Κ. Καραμανλής
«Στην Αλεξανδρούπολη θα δείτε μπουλντόζες. Το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, που συζητείται από το 2018, πλέον μπαίνει στα σκαριά» , τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος και τόνισε πως «όπου και να πάτε στην Ελλάδα θα δείτε εργοτάξια».
Ο κ. Καραμανλής μιλώντας στα Parapolitika 90,1 FM αναφέρθηκε στην ένταξη του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, τη μείωση των διοδίων στην Αττική Οδό, αλλά και τα έργα που γίνονται και δεν είναι αθηνοκεντρικά, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο περιστατικό σε σχολείο στις Σέρρες, όπου ένας μαθητής έχασε τη ζωή του.
Αφού εξέφρασε την οδύνη του για το τραγικό γεγονός, που συνέβη χθες στον τόπο του, τις Σέρρες, με αποτέλεσμα το θάνατο ενός μικρού παιδιού και των τραυματισμό δύο ακόμη μαθητών, είπε πως «ως πατέρας και ως άνθρωπος νομίζω ότι είναι αδιανόητο να πηγαίνει ένα παιδί το πρωί στο σχολείο και να μη γυρίζει σπίτι», εκφράζοντας παράλληλα τα συλλυπητήριά του στους γονείς του παιδιού. Πρόσθεσε, ότι η Δικαιοσύνη θα διαλευκάνει το θέμα και θα δώσει απαντήσεις.

Για Αλεξανδρούπολη

Όσον αφορά στην ένταξη της Αλεξανδρούπολης στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, ο κ. Καραμανλής επανέλαβε ότι η Ελλάδα πρέπει επιτέλους να εκμεταλλευτεί τη γεωγραφική της θέση, υπενθυμίζοντας ότι μέχρι πριν από τρία χρόνια δεν είχαν γίνει τα βασικά, δηλαδή δεν υπήρχε καν σχέδιο σύνδεσης των τριών λιμανιών του Βορρά (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη) με το οδικό δίκτυο.
«Στην Αλεξανδρούπολη θα δείτε μπουλντόζες, θα καταλάβετε ότι αυτό που λέμε, το κάνουμε πράξη», υπογράμμισε , αναφερόμενος καταρχήν στην οδική πρόσβαση στο λιμάνι.
Υπενθύμισε ότι η Αλεξανδρούπολη έχει μία εθνική διάσταση με όλα τα έργα και τις συμφωνίες που έχει πετύχει ο Πρωθυπουργός, αναφερόμενος στο FSRU και στα σημαντικά έργα υγροποιημένου φυσικού αερίου. «Καταλαβαίνετε ότι η Αλεξανδρούπολη μπορεί να παίξει το ρόλο ενός ενεργειακού κόμβου», πρόσθεσε και επισήμανε πως «αν και λιμάνι με περιορισμένη επιβατική κίνηση που δεν πληρούσε τα τυπικά κριτήρια κι άρα, δεν μπορούσε να ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα, τελικά εντάσσεται».
Εξήγησε πως πρακτικά αυτό σημαίνει ότι πλέον «μπορεί η Αλεξανδρούπολη να είναι ένα λιμάνι επιλέξιμο για να μπορούμε να αντλήσουμε ευρωπαϊκούς πόρους για να αναβαθμίσουμε το λιμάνι. Και αυτή η ένταξη, που είναι πολύ σημαντική, πιστοποιεί και δικαιώνει την απόφαση της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού να μην προχωρήσει με την παραχώρηση του λιμανιού, αλλά να αναλάβει το κράτος σε αυτή τη φάση να κάνει τα απαραίτητα έργα και μετά να κρίνει εάν πρέπει αυτό το λιμάνι να παραχωρηθεί ή όχι».
Σύμφωνα με τον υπουργό, η Αλεξανδρούπολη μπορεί μελλοντικά να αποτελέσει εναλλακτική δίοδο για τα Στενά του Βοσπόρου, για τη μεταφορά του 10% των εμπορικών προϊόντων που σήμερα μεταφέρονται από τα Στενά, αλλά και για τη μεταφορά αμυντικού εξοπλισμού του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ, υπογραμμίζοντας τη στρατηγική σημασία που έχει αυτό για τη χώρα μας.
Σημείωσε ότι ακόμη και χώρες, τις όποιες παραδοσιακά επηρεάζει η Τουρκία, όπως η Βουλγαρία, αντιλαμβάνονται πόσο σημαντικό είναι να ενωθεί σιδηροδρομικά το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας. «Και αυτό το σχέδιο, που συζητείται από το 2018, πλέον μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης και οι δύο χώρες θα κάνουν όλα τα απαραίτητα έργα, ώστε να μπορέσουμε να συνδέσουμε σιδηροδρομικά τα λιμάνια του Αιγαίου, της Μεσογείου, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας».

«Όπου και να πάτε στην Ελλάδα θα δείτε εργοτάξια»

Ακόμη, κάνοντας απολογισμό του κυβερνητικού έργου, υπενθύμισε ότι μέσα σε τρία χρόνια έχουν δημοπρατηθεί πάνω από 10 δισ ευρώ έργα και έχουν συμβασιοποιηθεί περίπου πέντε δισ. ευρώ.
«Πρόκειται για ένα στατιστικό που δεν είναι κενό περιεχομένου, γιατί όπου και να πάτε στην Ελλάδα θα δείτε εργοτάξια. Πολλά έργα που συζητάμε χρόνια γίνονται, είτε είναι οδικά, είτε έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων, είτε έργα που έχουν σχέση με το σιδηρόδρομο. Τα έργα δεν είναι αθηνοκεντρικά. Δίνουμε μεγάλη διάσταση στην περιφέρεια γιατί θεωρούμε ότι με τα έργα αυτά μπορούμε να βγάλουμε ολόκληρες περιοχές από την απομόνωση», ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Για διόδια στην Αττική Οδό

Όσον αφορά στην Αττική Οδό, τόνισε πως «είμαστε από τις ελάχιστες Κυβερνήσεις και πολιτικά κόμματα που δεν κρυφτήκαμε πίσω από το δάχτυλό μας. Ούτε υποστηρίξαμε με θράσος, όπως έκαναν άλλοι στο παρελθόν. την τακτική του “δεν πληρώνω” και μετά έβαζαν διόδια, ούτε είπαμε ποτέ ότι πρέπει ο χρήστης να μην πληρώνει αυτό το τμήμα το οποίο του αναλογεί».
Εξήγησε ότι «αυτό το οποίο λέμε είναι ότι η καταβολή των διοδίων πρέπει να γίνεται με ένα τρόπο ορθολογικό και δίκαιο. Τι κάναμε λοιπόν; Η Αττική Οδός είναι ένας δρόμος που έχει ξεκινήσει η παραχώρηση του, δηλαδή η εκμετάλλευση από τον ιδιώτη. Το 1996. Επομένως είπαμε ότι με αυτή τη νέα σύμβαση, που θα ξεκινήσει από το 2024, αντί για διόδια 2,80 θα έχουμε 2,50».
Πρόσθεσε πως η απόφαση αυτή ελήφθη «πρώτον διότι η Αττική Οδός είναι ένας περιφερειακός δρόμος και δεν έχει αναλογικότητα χιλιομετρική, δηλαδή είτε τη χρησιμοποιήσεις για ένα χιλιόμετρο, είτε και για τα 70 χιλιόμετρα, θα πληρώσεις ένα τίμημα. Και δεύτερον, για τον απλούστατο λόγο, διότι καταλαβαίνουμε ότι σε μία δύσκολη συγκυρία μπορούμε να κάνουμε λελογισμένες μειώσεις. Κάναμε κάτι που είναι καλά μελετημένο. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να έχουμε και έναν επιτυχημένο διαγωνισμό».

Για Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου

Όσον αφορά στο πρόσφατο κλείσιμο της Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου από πτώση βράχων στο οδόστρωμα στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι είναι αυτή η Κυβέρνηση που έχει νομοθετήσει ώστε σε αυτές τις περιπτώσεις να γίνεται γρήγορα η διερεύνηση.
«Επομένως, κοντός ψαλμός αλληλούια, για να δούμε ποιος έχει την ευθύνη. Και θέλω να πω και κάτι άλλο: Έτσι και υπάρχουν ευθύνες του παραχωρησιούχου, ο πέλεκυς θα είναι βαρύς», είπε χαρακτηριστικά.

Για απόφαση Eurogroup

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στο γεγονός ότι η Ελλάδα κλείνει το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης διπλάσιο του μέσου όρου της Ευρωζώνης, καθώς και στα εξαιρετικά νέα από το Eurogroup, επισημαίνοντας ότι «είχαμε να ακούσουμε πολλά χρόνια το Eurogroup να συγχαίρει την Ελληνική Κυβέρνηση».

Περί παρακολουθήσεων


Όσον αφορά στις παρακολουθήσεις, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι «ποτέ δεν κρύφτηκε ούτε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ούτε η Κυβέρνηση πίσω από το δάχτυλό της λέγοντας ότι δεν υπάρχουν υποκλοπές. Αυτό το οποίο έκανε ο κ. Μητσοτάκης ήταν να πάρει συγκεκριμένες θεσμικές πρωτοβουλίες για να περιορίσει το φαινόμενο των λεγόμενων κακόβουλων συστημάτων παρακολούθησης των κινητών τηλεφώνων».
Κατήγγειλε τον ΣΥΡΙΖΑ ως πρωταθλητή της τοξικότητας, επισημαίνοντας ότι δεν υπάρχει κανένα στοιχείο, που να συνδέει τον Πρωθυπουργό και την Κυβέρνηση με παρακολουθήσεις.

Για εκλογές

Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι ο Πρωθυπουργός έχει πει ξεκάθαρα ότι οι εκλογές θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας.
Τέλος, δήλωσε ότι θα δώσει και εκείνος το «παρών» στην αυριανή εκδήλωση του Ιδρύματος Αντώνης Σαμαράς, γιατί όπως επισήμανε «αποδεικνύουμε στη Νέα Δημοκρατία ότι όλοι είμαστε ενωμένοι υπό την ηγεσία του Κυριάκου Μητσοτάκη, ώστε να δώσουμε την πολύ σκληρή μάχη των εκλογών του 2023».
Σχολίασε εξάλλου ότι εδώ και πολλά χρόνια είχε να υπάρξει τέτοια ενότητα στο εσωτερικό της ΝΔ.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης