Mεγάλη πτώση της ΝΔ, μετά τα Τέμπη...
Ειδικότερα, στην πρόθεση ψήφου η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει 29,6% (32,5% στην προηγούμενη μέτρηση), ο ΣΥΡΙΖΑ 25% (25,1%), το ΠΑΣΟΚ 9,7% (9,8%), το ΚΚΕ 5,6% (5,3%)
Οι αναποφάσιστοι είναι στο 10%.
Στις μεγαλύτερες ανησυχίες των πολιτών, πρώτη φιγουράρει η τραγωδία στα Τέμπη, με 86%, ακολουθεί η ακρίβεια και οι ανατιμήσεις, με 69%, ενώ τρίτη έρχεται η διαφθορά (με έμφαση στα πολιτικά πρόσωπα) με 23%.
Μόλις το 12,1% ρίχνει την κύρια ευθύνη για το δυστύχημα στα Τέμπη στον σταθμάρχη, ενώ το 87% θεωρεί ότι θα πρέπει να αναζητηθούν ευρύτερες ευθύνες.
Το 45,2% των πολιτών θα επιθυμούσε άμεσα τη διεξαγωγή εκλογών (στις 9 Απριλίου), ενώ το 46,4% προτιμά να διεξαχθούν αργότερα (τον Μάιο).
Αυτοδύναμη κυβέρνηση ΝΔ προτιμά το 28,1%, αυτοδύναμη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα προτιμούσε το 14,3%, κυβέρνηση συνεργασίας με κορμό τη ΝΔ θα επιθυμούσε το 15,8%, ενώ κυβέρνηση συνεργασίας με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ το 23,2%.
Ένταση με Χατζηνικολάου
Την έντονη διαφωνία του στην παρουσίαση δημοσκόπησης «εν θερμώ και ενώ γίνονται κηδείες» εξέφρασε ο Νίκος Χατζηνικολάου, πριν από την παρουσίαση δημοσκόπησης της Marc.
«Πριν πάμε στη δημοσκόπηση, θέλω να εκφράσω την έντασή μου», είπε ο Νίκος Χατζηνικολάου. Όπως σημείωσε «τη διαφωνία μου εξέφρασα και στη διεύθυνση ειδήσεων του σταθμού». «Γίνεται και δημοσίευση δημοσκόπηση ενώ γίνονται κηδείες, ενώ είμαστε σε μια συναισθηματική έκρηξη», πρόσθεσε.
Από την πλευρά του, ο Θωμάς Γεράκης της εταιρείας Marc, αντέδρασε αρχικά ως εξής: Δεν είμαι αυτόκλητος. Και είπε ότι η δημοσκόπηση ήταν προγραμματισμένη για την Δευτέρα. Και πρόσθεσε ότι και στις φονικές πυρκαγιές στην Ηλεία, το 2007, που έγιναν στις 24 Αυγούστου, στις 26 βγήκαν δημοσκοπήσεις.
Αυτό για μένα δεν είναι επιχείρημα, έχει να κάνει με την αξιοπιστία της έρευνας, σχολίασε ο Νίκος Χατζηνικολάου, όχι εν θερμώ, όπως σημείωσε. Για να προσθέσει για την απόφαση του ΑΝΤ1 να παρουσιάσει τη δημοσκόπηση: «Δεν αποφασίζω εγώ. Εγώ έχω βαθμό αναγνώστου στο δελτίο ειδήσεων».
Κλείνοντας, ο Νίκος Χατζηνικολάου επεσήμανε εκ νέου ότι η δημοσκόπηση παρουσιάζεται την ώρα που γίνονται οι κηδείες.
Κόντρα ΣΥΡΙΖΑ – Marc
Οξύνεται περαιτέρω το ήδη τοξικό προεκλογικό κλίμα, καθώς μετά το σκάνδαλο των υποκλοπών ο ΣΥΡΙΖΑ επιτίθεται στην κυβέρνηση με αφορμή τις τελευταίες δημοσκοπήσεις.
Η αξιωματική αντιπολίτευση εξαπολύει σφοδρή επίθεση στην εταιρεία, αμφισβητώντας ευθέως τόσο την αξιοπιστία της, όσο και την «καθαρότητά» της.
«Όχι ότι έχει τόσο μεγάλη αξία, μετά το φιάσκο στις προβλέψεις των δημοσκοπήσεων στην Κύπρο, αλλά λίγη αυτοσυγκράτηση από όσους επιμένουν να προβάλουν και να επικαλούνται μετρήσεις της Marc που ελέγχεται από τον οικονομικό εισαγγελέα για εικονικά τιμολόγια με… χωματουργικές εταιρίες για μετρήσεις κοινής γνώμης, δεν θα έβλαπτε», επισημαίνει σε σχόλιό του ο ΣΥΡΙΖΑ.
Η Marc και η Ιονία Τεχνική
Σημειώνεται ότι η χωματουργική εταιρεία Ιονία Τεχνική φέρεται, σύμφωνα με δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών προ δύο μηνών να εξέδωσε 29 εικονικά τιμολόγια στην εταιρεία δημοσκοπήσεων Marc.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το δημοσίευμα της εφημερίδας, η Ιονία Τεχνική εξέδωσε προς την εταιρεία δημοσκοπήσεων συνολικά 29 τιμολόγια (το 2018 εξέδωσε 12 τιμολόγια, το 2019 εξέδωσε 9 τιμολόγια και το 2020 εξέδωσε 8 τιμολόγια), συνολικού ύψους 239.194 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Τιμολόγια τα οποία αποτυπώνονται στις συγκεντρωτικές καταστάσεις της Ιονίας Τεχνικής.
Κι αν στην περίπτωση της Krikel η Ιονία Τεχνική φέρεται να της εξέδιδε τιμολόγια για πώληση πανάκριβων ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, στην περίπτωση της Marc φέρεται να είχε αναλάβει τον ρόλο του δημοσκόπου.
Σχέση και με άλλη εταιρεία
Σύμφωνα με την Εφημερίδα των Συντακτών, η Marc ζήτησε από την εν λόγω εταιρεία να της διεξάγει σειρά ερευνών όπως π.χ για διάφορα εμπορικά προϊόντα και υπηρεσίες έως και πολιτικού περιεχομένου δημοσκοπήσεις πανελλαδικής μάλιστα εμβέλειας ενώ φαίνεται πως της έχει παράσχει έως και υπηρεσίες exit poll τόσο στις ευρωεκλογές όσο και στις εθνικές εκλογές».
Πώς ακριβώς γίνεται μια εταιρεία με μηδενική παρουσία και με αντικείμενο χωματουργικές εργασίες να αναλαμβάνει δημοσκοπήσεις για λογαριασμό μιας γνωστής εταιρείας δημοσκοπήσεων, είναι κάτι που μόνο οι υπεύθυνοι της εταιρείας μπορούν να απαντήσουν, ανέφερε το δημοσίευμα.
Εκτός από την Ιονία Τεχνική η Marc, φέρεται να έχει σχέση και με μια άλλη εταιρεία την ΚΥΡΑ ΑΕ, η οποία έχει ελεγχθεί για φορολογικές παραβάσεις, μεταξύ των οποίων και για έκδοση εικονικών τιμολογίων σε πελάτες της.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η εταιρεία φέρεται να έχει εκδώσει δύο εικονικά τιμολόγια προς τη Marc.
Το πρώτο είναι ύψους 68.880 ευρώ και προέρχεται από τη φορολογική χρήση του 2014 και το δεύτερο είναι ύψους 6.150 ευρώ και προέρχεται από τη χρήση του 2016.
Η Εφημερίδα των Συντακτών αναφέρει ότι επικοινώνησε με τον επικεφαλής της Marc, Θωμά Γεράκη και του έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα όπως αν γνωρίζει τις εταιρείες Ιονία Τεχνική και ΚΥΡΑ Α.Ε. κι αν η Marc είχε συναλλαγές μαζί τους. Επίσης, τι είδους συναλλαγές ήταν αυτές και τι υπηρεσίες παρείχαν οι εν λόγω εταιρείες και πως ακριβώς πληρώθηκαν αυτές οι υπηρεσίες και αν υπάρχουν τα σχετικά παραστατικά.
Η εφημερίδα αναφέρει ότι «Ο κ. Γεράκης δεν απάντησε έγκαιρα στο mail μας όπως του είχαμε ζητήσει».
Κύπρος και δημοσκοπήσεις
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι 3,5 μήνες πριν, οι δημοσκοπήσεις έφερναν τον Ανδρέα Μαυρογιάννη ο οποίος υποστηρίζεται από το ΑΚΕΛ και πέρασε στον δεύτερο γύρο, τρίτο με 13,5 μονάδες διαφορά από τον Νίκο Χριστοδουλίδη.
Υπενθυμίζεται ότι ο Νίκος Χριστοδουλίδης συγκέντρωσε 32% ενώ ο Ανδρέας Μαυρογιάννης 29,6%.
www.bankignews.gr
Σχόλια αναγνωστών