Τελευταία Νέα
Πολιτική

Εξεταστική Επιτροπή για Τέμπη - Βερελής: «By pass» στον κανονισμό ασφαλείας - Εγκαταλείφθηκαν τα έργα σε ορέξεις διαφόρων

Εξεταστική Επιτροπή για Τέμπη - Βερελής: «By pass» στον κανονισμό ασφαλείας - Εγκαταλείφθηκαν τα έργα σε ορέξεις διαφόρων
Τι ανέφερε ο πρώην υπουργός Μεταφορών στην Εξεταστική Επιτροπή για τα Τέμπη
Σχετικά Άρθρα
Υπήρξαν συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης επί εποχής του, αλλά αφέθηκαν αργότερα να καταστραφούν, με αποτέλεσμα να ανακύψει η ανάγκη για τη νέα σύμβαση 717, δήλωσε ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών (2000-2004) Χρίστος Βερελής, ο οποίος κλήθηκε από την Εξεταστική Επιτροπή για τα Τέμπη να τοποθετηθεί για την περίοδο 1997-2004.
«Εγκαταλείφθηκαν τα έργα σε ορέξεις διαφόρων, με εντυπωσιακά δρώντες τους ανθρώπους που κανιβαλίζουν τις εγκαταστάσεις για καλώδια, για χαλκό και χρυσό. Κάναμε ενέργειες σε συνεργασία με την ΕΛΑΣ και την ΕΥΠ και συνελήφθησαν κάποιοι, απορώ ωστόσο που οι αρχές δεν έχουν εντοπίσει και σφραγίσει αυτά τα χυτήρια» στα οποία κατευθύνονται τα υλικά, είπε ο κ. Βερελής.
Ο κ. Βερελής χαρακτήρισε τη σύμβαση πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie Dello Stato Italiane ως μια λανθασμένη και ατελή σύμβαση, που δεν εξασφάλιζε την ομαλή μετάβαση, και γι’ αυτό και δεν λειτουργεί -μεταξύ άλλων- κέντρο ελέγχου. Όπως είπε, τη στιγμή που άρχισε να συνδιαλέγεται ο ΟΣΕ με την ιταλική εταιρεία, υπήρχαν μεγάλες «αμηχανίες που οδηγούν προφανώς σε αρρυθμίες, και αυτές οδηγούν και σε ατυχήματα και σε δυστυχήματα. Θεωρώ ότι η ιστορία αυτή αφέθηκε με μεγάλη εμπιστοσύνη στους Ιταλούς και κακώς. Εγώ θεωρώ ότι έπρεπε να έχουν διωχθεί οι Ιταλοί. Να έχουν φύγει».
Σε ό,τι αφορά τον ανθρώπινο παράγοντα, είπε ότι ένα από τα πράγματα που παίζουν ρόλο στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου είναι η τήρηση, ή μη, των κανόνων ασφαλείας. «Είχε γίνει by pass σε όλο τον Κανονισμό Ασφαλείας στο συγκεκριμένο δυστύχημα» είπε χαρακτηριστικά και προσέθεσε: «Το ανθρώπινο δυναμικό, σε τέτοιες καταστάσεις είναι ακόμα πολύ σημαντικό. Σε λίγα χρόνια, με την τεχνητή νοημοσύνη, (ο ρόλος αυτός) θα πάει πίσω. Για μένα, μία από τις δικλείδες ασφαλείας είναι η σωστή λειτουργία των ανθρώπων που χειρίζονται τα πράγματα. Μιλάω για τον περίφημο σταθμάρχη Λάρισας. Εμφανώς, (δεν υπήρχαν) τα χαρακτηριστικά εκείνα που θα τον έκαναν να αντιμετωπίσει επιτυχώς τέτοιες καταστάσεις».

Στην επίσημη δήλωση δικτύου παρέπεμψε ο Μαντέλης 

Στην επίσημη "δήλωση δικτύου", που δείχνει την κατάσταση κατά τον χρόνο του συμβάντος παρέπεμψε ο πρώην υπουργός Μεταφορών & Επικοινωνιών Τάσος Μαντέλης, ο οποίος εκλήθη από την Εξεταστική Επιτροπή να φωτίσει την υπόθεση για το χρονικό διάστημα 1997-2000 που διετέλεσε υπουργός στην κυβέρνηση Σημίτη.
Όπως είπε, η δήλωση δικτύου αναφέρει ρητά ότι υπάρχει κεντρικός χειριστής στη Λάρισα και αυτός υποχρεούται να διαχειρίζεται την κυκλοφορία. Επομένως, είτε υπάρχει η ανεπτυγμένη πληροφορία με το (σύγχρονο σύστημα) ERTMS είτε η συμβατική πληροφορία με την ηλεκτρική σηματοδότηση, κάποιος θα διαχειριστεί την πληροφορία που θα υπάρξει, είπε ο κ. Μαντέλης, κληθείς να πει -κατά την κρίση του- ποιοι είναι οι λόγοι που οδήγησαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Συγκεκριμένα είπε ότι, διαβάζοντας τη δήλωση δικτύου, βλέπουμε πως υπάρχει «χωρητικότητα» η οποία είναι κατειλημμένη από την επιβατική αμαξοστοιχία. Το ερώτημα είναι ότι, ενώ έχει πρώτη προτεραιότητα ο επιβατικός συρμός και ο εμπορικός συρμός έχει τέταρτη προτεραιότητα, πώς (ο εμπορικός) μπαίνει στη γραμμή που την έχει καταλάβει η αμαξοστοιχία Intercity; Όποιος χειρίζεται την κυκλοφορία δίνει εντολές στους οδηγούς ποιος μπαίνει και ποιος βγαίνει από τη γραμμή, σημείωσε ο κ. Μαντέλης.
Ερωτηθείς γιατί δεν σημειώθηκαν σοβαρά ατυχήματα την προηγούμενη περίοδο, που δεν υπήρχαν προηγμένα συστήματα, είπε: «Λόγω ικανού στελεχιακού δυναμικού. Αυτοί που ήταν στις θέσεις, έκαναν καλά τη δουλειά τους». Όσο για την επιλογή των σταθμαρχών είπε ότι ετηρούντο οι κανόνες του κανονισμού εσωτερικής λειτουργίας.
Η εξεταστική επιτροπή «για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών» θα συνεδριάσει εκ νέου αύριο Τετάρτη προκειμένου να εξετάσει τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ (2005-2008).
Η επιτροπή αποφάσισε επίσης να ζητήσει από την Ολομέλεια της Βουλής την παράταση των εργασιών της μέχρι την 22α Ιανουαρίου 2023, οπότε και αναμένεται να ζητήσει επιπλέον παράταση λόγω του πλήθους των προτεινόμενων, από τα κόμματα, μαρτύρων.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης