"Το Fly Over είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη", υπογράμμισε ο Χρ. Σταϊκούρας
Έξι πρόσθετες παρεμβάσεις για την άμβλυνση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης από τις εργασίες κατασκευής της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου Fly Over, ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε σύσκεψη με φορείς της πόληςστο Διοικητήριο Θεσσαλονίκης.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς.
O κ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι «το Fly Over είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, όπως αναγνωρίζεται σχεδόν από το σύνολο των φορέων αυτής και όπως παρουσιάστηκε πρόσφατα σε δημοσκόπηση της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Και αυτό γιατί από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται - ελεύθερα διοδίων - 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».
Οι 6 παρεμβάσεις
Ειδικότερα, οι παρεμβάσεις αφορούν σε:
-Εκπόνηση μελετών εφαρμογής για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην πόλη υπό τον Συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,.
Θα ακολουθεί διαβούλευση στο Συντονιστικό Όργανο υπό τον Υφυπουργό Εσωτερικών, αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας - Θράκης.
Η συμβολή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα αφορά στην άμεση έκδοση, από τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών, αποφάσεων έγκρισης των μελετών που θα προέρχονται από τον παραπάνω μηχανισμό, σύμφωνα με την εξαιρετική διαδικασία που θεσπίστηκε με την τροποποίηση των διατάξεων του ΚΟΚ, με το Άρθρο 28 του Ν.5058/2023.
Εντός των προσεχών ημερών, αναμένεται η υπογραφή σχετικής απόφασης για τον προσδιορισμό των οδών στις οποίες θα εφαρμόζεται η σχετική εξαιρετική διαδικασία, βάσει της εισήγησης των επιστημόνων του Ινστιτούτου Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, οι οποίοι λαμβάνουν real-time δεδομένα για τις κινήσεις στον περιφερειακό και στις βασικές αρτηρίες της πόλης, παράγοντας προγράμματα σηματοδότησης.
-Εκμίσθωση τμημάτων του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου για την εξασφάλιση διαδρόμου για τα ασθενοφόρα προς τα Νοσοκομεία 424 και Παπαγεωργίου.Θα ακολουθήσει η κατασκευή της οδού από τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης.
-Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ για τη λειτουργία της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών)κατά την διάρκεια κατασκευής του έργου.
Όπως εξήγησε ο κ. Σταϊκούρας, «πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν γερανοφόρα οχήματα ώστε, αν χρειαστεί, να απομακρυνθεί ένα αυτοκίνητο που κλείνει τον δρόμο στον Περιφερειακό, ενώ θα υπάρχουν και οχήματα που θα παρακολουθούν τον δρόμο, ούτως ώστε να μην παρακωλύεται η κυκλοφορία, καθώς επίσης θα υφίσταται και οδική βοήθεια σε 24ωρη βάση».
-Απόδοση χώρων της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης.
-Περιοδική και συστηματική ενημέρωση των φορέων σχετικά με την εξέλιξη του έργου, στο πλαίσιο του Συντονιστικού Οργάνου.
-Ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία και προσωπικό.
Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα:
«1. Ο στόλος των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη θα ενισχυθεί με την προσθήκη 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων το 2ο τρίμηνο του 2024.
Το χρονοδιάγραμμα τηρείται, ενώ στο Αμαξοστάσιο Σταυρούπολης θα υπογραφεί η σύμβαση για τη δημιουργία σταθμών φόρτισης.
2. Προχωρά ο διαγωνισμός για ανάθεση λεωφορειακών γραμμών (όχημα, οδηγός και συντήρηση) σε 250 λεωφορεία, 10 ετών ή νεότερα, για τα επόμενα 10+1 έτη στη Θεσσαλονίκη.
3. Βρισκόμαστε στη φάση σχεδιασμού του 2ου διαγωνισμού προμήθειας 750 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων περίπου 225 λεωφορεία αναλογούν στη Θεσσαλονίκη.
4. Ολοκληρώθηκε, μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ, η ενίσχυση του ΟΑΣΘ με 150 νέους συμβασιούχους οδηγούς.
Σε συνεννόηση με το Υπουργείο Εσωτερικών, διερευνάται η δυνατότητα επέκτασης του χρόνου σύμβασης των νέων συμβασιούχων οδηγών και η δυνατότητα απασχόλησης επιπλέον περίπου 40 οδηγών, έως το τέλος του 2024.
Δηλαδή μέχρι την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, που προσδιορίζεται για τον εφετινό Νοέμβριο.
Το αποτέλεσμα των μέχρι σήμερα ενεργειών είναι ο αριθμός των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης να έχει αυξηθεί σημαντικά. Συγκεκριμένα, από 245 λεωφορεία του ΟΑΣΘ τον περασμένο Δεκέμβριο, σήμερα προσεγγίζουμε και, ενίοτε, ξεπερνούμε τα 300 λεωφορεία, ενώ ο ΟΣΕΘ επιβεβαίωσε την αυξητική τάση στις επικυρώσεις εισιτηρίων της αστικής συγκοινωνίας (ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ).
Συγκεκριμένα, το 2023, έγιναν 9,6 εκατομμύρια επικυρώσεις εισιτηρίων, 69% περισσότερες από το 2022».
«Σε κάθε περίπτωση, είμαστε διατεθειμένοι, να προχωρήσουμε και σε πρόσθετες παρεμβάσεις, ανάλογα με την πορεία και τη δυναμική των επιπτώσεων υλοποίησης αυτού του σημαντικού - για την πόλη - έργου.», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.
Αλεξοπούλου: Οι τρεις άξονες για τη μείωση των επιπτώσεων του έργου του FlyOver
Τους 3 άξονες πάνω στους οποίους κινήθηκε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη μείωση των επιπτώσεων του έργου του FlyOver στη Θεσσαλονίκη ανέδειξε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, μετά το πέρας της σύσκεψης.
Η κα Αλεξοπούλου αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί πριν από την έναρξη της υλοποίησης του FlyΟver, σε αυτές που εφαρμόζονται επί του παρόντος, και σε αυτές που θα υλοποιηθούν στο προσεχές διάστημα.
Μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι:
- Ξεκίνησαν άμεσα 5 νέες λεωφορειακές γραμμές Express, οι οποίες προσφέρουν συνολικά 200 νέα δρομολόγια.
- Προσελήφθησαν 137 νέου οδηγοί με ΑΣΕΠ οι οποίοι ήδη εργάζονται. Σε αυτούς προστέθηκαν άλλοι 20 με εσωτερική μετακίνηση
- Προστέθηκαν ήδη 26 νέα οχήματα από τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και ταυτόχρονα αντικαταστάθηκαν 36 παλαιά λεωφορεία του ΟΑΣΘ με νεότερα οχήματα μεγαλύτερης χωρητικότητας.
- Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των λεωφορείων με την άφιξη 110 αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, σε συνδυασμό με την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της ΑΝΕΘ και του εργολάβου για την κατασκευή του σταθμού φόρτισης στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης.
- Προετοιμάζεται ο διαγωνισμός για την προμήθεια άλλων 750 οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
www.bankingnews.gr
Στη σύσκεψη συμμετείχαν η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς.
O κ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι «το Fly Over είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, όπως αναγνωρίζεται σχεδόν από το σύνολο των φορέων αυτής και όπως παρουσιάστηκε πρόσφατα σε δημοσκόπηση της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Και αυτό γιατί από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται - ελεύθερα διοδίων - 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».
Οι 6 παρεμβάσεις
Ειδικότερα, οι παρεμβάσεις αφορούν σε:
-Εκπόνηση μελετών εφαρμογής για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην πόλη υπό τον Συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,.
Θα ακολουθεί διαβούλευση στο Συντονιστικό Όργανο υπό τον Υφυπουργό Εσωτερικών, αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας - Θράκης.
Η συμβολή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα αφορά στην άμεση έκδοση, από τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών, αποφάσεων έγκρισης των μελετών που θα προέρχονται από τον παραπάνω μηχανισμό, σύμφωνα με την εξαιρετική διαδικασία που θεσπίστηκε με την τροποποίηση των διατάξεων του ΚΟΚ, με το Άρθρο 28 του Ν.5058/2023.
Εντός των προσεχών ημερών, αναμένεται η υπογραφή σχετικής απόφασης για τον προσδιορισμό των οδών στις οποίες θα εφαρμόζεται η σχετική εξαιρετική διαδικασία, βάσει της εισήγησης των επιστημόνων του Ινστιτούτου Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, οι οποίοι λαμβάνουν real-time δεδομένα για τις κινήσεις στον περιφερειακό και στις βασικές αρτηρίες της πόλης, παράγοντας προγράμματα σηματοδότησης.
-Εκμίσθωση τμημάτων του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου για την εξασφάλιση διαδρόμου για τα ασθενοφόρα προς τα Νοσοκομεία 424 και Παπαγεωργίου.Θα ακολουθήσει η κατασκευή της οδού από τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης.
-Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ για τη λειτουργία της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών)κατά την διάρκεια κατασκευής του έργου.
Όπως εξήγησε ο κ. Σταϊκούρας, «πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν γερανοφόρα οχήματα ώστε, αν χρειαστεί, να απομακρυνθεί ένα αυτοκίνητο που κλείνει τον δρόμο στον Περιφερειακό, ενώ θα υπάρχουν και οχήματα που θα παρακολουθούν τον δρόμο, ούτως ώστε να μην παρακωλύεται η κυκλοφορία, καθώς επίσης θα υφίσταται και οδική βοήθεια σε 24ωρη βάση».
-Απόδοση χώρων της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης.
-Περιοδική και συστηματική ενημέρωση των φορέων σχετικά με την εξέλιξη του έργου, στο πλαίσιο του Συντονιστικού Οργάνου.
-Ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία και προσωπικό.
Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα:
«1. Ο στόλος των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη θα ενισχυθεί με την προσθήκη 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων το 2ο τρίμηνο του 2024.
Το χρονοδιάγραμμα τηρείται, ενώ στο Αμαξοστάσιο Σταυρούπολης θα υπογραφεί η σύμβαση για τη δημιουργία σταθμών φόρτισης.
2. Προχωρά ο διαγωνισμός για ανάθεση λεωφορειακών γραμμών (όχημα, οδηγός και συντήρηση) σε 250 λεωφορεία, 10 ετών ή νεότερα, για τα επόμενα 10+1 έτη στη Θεσσαλονίκη.
3. Βρισκόμαστε στη φάση σχεδιασμού του 2ου διαγωνισμού προμήθειας 750 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων περίπου 225 λεωφορεία αναλογούν στη Θεσσαλονίκη.
4. Ολοκληρώθηκε, μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ, η ενίσχυση του ΟΑΣΘ με 150 νέους συμβασιούχους οδηγούς.
Σε συνεννόηση με το Υπουργείο Εσωτερικών, διερευνάται η δυνατότητα επέκτασης του χρόνου σύμβασης των νέων συμβασιούχων οδηγών και η δυνατότητα απασχόλησης επιπλέον περίπου 40 οδηγών, έως το τέλος του 2024.
Δηλαδή μέχρι την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, που προσδιορίζεται για τον εφετινό Νοέμβριο.
Το αποτέλεσμα των μέχρι σήμερα ενεργειών είναι ο αριθμός των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης να έχει αυξηθεί σημαντικά. Συγκεκριμένα, από 245 λεωφορεία του ΟΑΣΘ τον περασμένο Δεκέμβριο, σήμερα προσεγγίζουμε και, ενίοτε, ξεπερνούμε τα 300 λεωφορεία, ενώ ο ΟΣΕΘ επιβεβαίωσε την αυξητική τάση στις επικυρώσεις εισιτηρίων της αστικής συγκοινωνίας (ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ).
Συγκεκριμένα, το 2023, έγιναν 9,6 εκατομμύρια επικυρώσεις εισιτηρίων, 69% περισσότερες από το 2022».
«Σε κάθε περίπτωση, είμαστε διατεθειμένοι, να προχωρήσουμε και σε πρόσθετες παρεμβάσεις, ανάλογα με την πορεία και τη δυναμική των επιπτώσεων υλοποίησης αυτού του σημαντικού - για την πόλη - έργου.», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.
Αλεξοπούλου: Οι τρεις άξονες για τη μείωση των επιπτώσεων του έργου του FlyOver
Τους 3 άξονες πάνω στους οποίους κινήθηκε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη μείωση των επιπτώσεων του έργου του FlyOver στη Θεσσαλονίκη ανέδειξε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, μετά το πέρας της σύσκεψης.
Η κα Αλεξοπούλου αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί πριν από την έναρξη της υλοποίησης του FlyΟver, σε αυτές που εφαρμόζονται επί του παρόντος, και σε αυτές που θα υλοποιηθούν στο προσεχές διάστημα.
Μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι:
- Ξεκίνησαν άμεσα 5 νέες λεωφορειακές γραμμές Express, οι οποίες προσφέρουν συνολικά 200 νέα δρομολόγια.
- Προσελήφθησαν 137 νέου οδηγοί με ΑΣΕΠ οι οποίοι ήδη εργάζονται. Σε αυτούς προστέθηκαν άλλοι 20 με εσωτερική μετακίνηση
- Προστέθηκαν ήδη 26 νέα οχήματα από τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και ταυτόχρονα αντικαταστάθηκαν 36 παλαιά λεωφορεία του ΟΑΣΘ με νεότερα οχήματα μεγαλύτερης χωρητικότητας.
- Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των λεωφορείων με την άφιξη 110 αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, σε συνδυασμό με την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της ΑΝΕΘ και του εργολάβου για την κατασκευή του σταθμού φόρτισης στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης.
- Προετοιμάζεται ο διαγωνισμός για την προμήθεια άλλων 750 οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών