Η Θεσσαλονίκη "αποκτά, μετά από χρόνια, σύγχρονα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και, σε λιγότερο από τρεις μήνες, θα διαθέτει ένα νέο σύγχρονο μέσο, το Μετρό, σε λιγότερο από τρία χρόνια μία σύγχρονη εσωτερική περιφερειακή οδό, το Flyover", ανέφερε ο Χρ. Σταϊκούρας
Στις ενέργειες που έχουν γίνει για την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων ενόψει και της λειτουργίας του Μετρό στη Θεσσαλονίκη στις 30 Νοεμβρίου, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος επιβιβάστηκε το πρωί της Τρίτης 3/9 στο λεωφορείο με αριθμό 53 από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης με προορισμό τη ΒΙΠΕ Σίνδου, που με 25 δρομολόγια θα εξυπηρετεί τους 28.000 εργαζόμενους.
Ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας σε ημερίδας για το νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης, που διοργάνωσε ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), χαρακτήρισε μεγάλη πρόκληση το να διαμορφωθεί ένας νέος, λειτουργικός και έξυπνος συγκοινωνιακός χάρτης, λέγοντας πως πρέπει «να συνδυάσουμε τη λειτουργία του Μετρό με τις λεωφορειακές γραμμές, επιτυγχάνοντας το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα για τις μετακινήσεις του πολίτη, στο κέντρο και τα προάστια της πόλης. Τα δύο διαθέσιμα μέσα πρέπει και θα λειτουργούν συμπληρωματικά, συνεργατικά και αλληλοτροφοδοτούμενα, επιτυγχάνοντας την καλύτερη δυνατή, συνδυαστική ή μη, χρήση τους. Ένας καλός σχεδιασμός θα αποφέρει τεράστια οφέλη στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, το κυκλοφοριακό και το περιβάλλον».
Υπενθύμισε ότι η πόλη που αποκτά, μετά από χρόνια, σύγχρονα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και, σε λιγότερο από τρεις μήνες, θα διαθέτει ένα νέο σύγχρονο μέσο, το Μετρό, σε λιγότερο από τρία χρόνια μία σύγχρονη εσωτερική περιφερειακή οδό, το Flyover.
«Αυτό συμβαίνει γιατί είμαστε συνεπείς στη δέσμευση που είχαμε αναλάβει πριν από περίπου 13 μήνες, στις 28 Ιουλίου 2023, όταν συζητήσαμε για την ουσιαστική ενσωμάτωση του ΟΣΕΘ στον σχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης», είπε χαρακτηριστικά.
Για τα λεωφορεία, ο υπουργός, αφού υπενθύμισε ότι κυκλοφορούν από τις αρχές Ιουνίου 2024 τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, υπογράμμισε πως είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός του ΟΣΕΘ για τη μίσθωση 220 επιπλέον λεωφορείων για 10+5 έτη, υπάρχει προσωρινός ανάδοχος στον διαγωνισμό του ΟΑΣΘ για μίσθωση 164 οχημάτων για 3 έτη με χρονοδιάγραμμα παραλαβής μέσα στο 2025, ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση στον νέο μεγάλο διαγωνισμό του Υπουργείου για 700 νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας- με πάνω από 200 να προορίζονται για τη Θεσσαλονίκη, ενώ έγιναν προσλήψεις, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, 190 οδηγών στον ΟΑΣΘ και αυξάνονται σημαντικά οι μη-μισθολογικές παροχές του συνόλου των οδηγών.
«Το αποτέλεσμα είναι, σε σχέση με πέρυσι τον Σεπτέμβριο, ο ΟΑΣΘ να δρομολογεί περίπου 40 επιπλέον λεωφορεία, κάτι που μεταφράζεται σε αύξηση της τάξης του 16%.
Συγκεκριμένα, από περίπου 260 λεωφορεία που δρομολογούσε πέρυσι, φέτος θα δρομολογεί κατ’ ελάχιστο 300», συμπλήρωσε.
Σε ό,τι αφορά το Μετρό, υπενθύμισε ότι θα παραδοθεί στους πολίτες η βασική γραμμή, με 13 σταθμούς, στις 30 Νοεμβρίου 2024.Πρόσθεσε πως δρομολογείται η επέκταση προς την Καλαμαριά με 5 πρόσθετους σταθμούς, το 2ο εξάμηνο του 2025.
Η Γραμμή 53 της Σίνδου
«Ένα καλό, πρώτο βήμα, δρομολογήθηκε σήμερα, στα δυτικά, στη βιομηχανική περιοχή!
Βρεθήκαμε πριν λίγο στη ΒΙΠΕΘ, στον πυρήνα της παραγωγικής διαδικασίας της Βόρειας Ελλάδας, να τονίσουμε ότι, κατόπιν συντονισμένης προσπάθειας, εξυπηρετούμε με ένα επιπλέον όχημα όλη τη Βιομηχανική Ζώνη της Σίνδου, εντάσσοντας τη Γ’ Φάση της ΒΙ.ΠΕ.Θ. – για πρώτη φορά – στον σχεδιασμό!
Συγκεκριμένα, τροποποιείται τόσο η κεντρική γραμμή, όσο και η τοπική γραμμή εξυπηρέτησης, η Γραμμή 53 της Σίνδου, με 25 επιπλέον δρομολόγια, ώστε η ζωτική περιοχή της Γ’ Φάσης να ενταχθεί σε πλήρη εξυπηρέτηση», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας.
Το πρωί ο κ. Σταϊκούρας μαζί με τον υφυπουργό Μεταφορών, Β. Οικονόμου, την υφυπουργό Ανάπτυξης, Άννα Μάνη Παπαδημητρίου, τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕΘ, Γ. Τόσκα και της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, Θ. Ψαθά, επιβιβάστηκε στο λεωφορείο με αριθμό 53, εκτελώντας το δρομολόγιο από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης με προορισμό τη ΒΙΠΕ Σίνδου, εγκαινίαζοντας έτσι τη λεωφορειακή γραμμή στη Γ’ φάση της βιομηχανικής περιοχής που μέχρι σήμερα δεν συνδεόταν με αστική συγκοινωνία.
Όπως ανέφερε ο υπουργός, «σήμερα είναι μια εξαιρετική ημέρα γιατί μπορούμε μέσα από μία νέα γραμμή με 25 δρομολόγια να εξυπηρετούμε καλύτερα εργαζόμενους και στη φάση Γ’ της ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης, που αποτελεί τη μεγαλύτερη βιομηχανική περιοχή των Βαλκανίων και στην οποία δραστηριοποιούνται περί τις 600 επιχειρήσεις και μετακινούνται 28.000 εργαζόμενοι».
«Μετρό, αστική συγκοινωνία και περιαστικές συγκοινωνίες, όλα μαζί εξασφαλίζουν μια καλύτερη ημέρα για τους πολίτες και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Β. Οικονόμου.
«Το δρομολόγιο θα εξυπηρετήσει τους 28.000 εργαζόμενους στη ΒΙΠΕ Σίνδου εξασφαλίζοντας και ενισχύοντας και το εισόδημά τους, ενώ η καθιέρωσή του γίνεται σύμφωνα με τις επιταγές της πράσινης ανάπτυξης, καθώς θα έχουμε και λιγότερες μετακινήσεις με το αυτοκίνητο», τόνισε η Άννα Μάνη Παπαδημητρίου.
«Μαζί με την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, αλλά και τις αστικές συγκοινωνίες, τον ΟΑΣΘ, δημιουργούμε τις προϋποθέσεις και πραγματώνουμε σκέψεις που έχουν δημιουργηθεί μέχρι στιγμής για την εξυπηρέτηση της περιοχής», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γ. Τόσκας, εξηγώντας ότι «για αυτόν τον λόγο προσθέσαμε και 25 δρομολόγια στις τοπικές γραμμές τις ΒΙΠΕ, προσθέσαμε και καινούριες διαδρομές για την εξυπηρέτηση της γραμμής από Θεσσαλονίκη προς τη βιομηχανική περιοχή και πίσω στην πόλη και εξυπηρετώντας και το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας και την ΕΤΒΑ».
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, Θ. Ψαθάς, ευχαρίστησε τους υπουργούς και όλους τους εμπλεκόμενους για τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν και εκτελούν ως προς τη διευκόλυνση της μετακίνησης των επισκεπτών (35.000 ημερησίως) και εργαζομένων (28.000) στη ΒΙΠΕ Σίνδου και υπενθύμισε ότι η βιομηχανική περιοχή εκτείνεται σε 12.500 στρέμματα και με την ολοκλήρωση των έργων υποδομής δεν θα είναι μόνο η μεγαλύτερη στα Βαλκάνια, αλλά και θα φέρει ένα νέο και ανανεωμένο πρόσωπο.
Σημειώνεται ότι με ενισχυμένα δρομολόγια και με την τροποποίηση των λεωφορειακών γραμμών 51 και 53, ο ΟΣΕΘ καλύπτει πλέον το σύνολο της ΒΙΠΕ Σίνδου, με νέο καθημερινό πρόγραμμα κίνησης λεωφορείων, ενώ στο νέο σχεδιασμό εντάχθηκε και το δυτικό άκρο της ΒΙΠΕΘ (φάση Γ) που μδεν συνδέονταν με αστική συγκοινωνία.
Η λεωφορειακή γραμμή 53 (τοπικό Σίνδου) ενισχύθηκε με ένα ακόμη όχημα, ενώ επιπλέον 25 δρομολόγια της γραμμής συνδέονται καθημερινά με το δυτικό άκρο της ΒΙΠΕΘ (53 A Σίνδος – Γ Φάση ΒΙΠΕΘ).
Στο βασικό δρομολόγιο της γραμμής 53 προστέθηκε ένα νέο τμήμα της ΒΙΠΕΘ στο νοτιοανατολικό άκρο.
www.bankingnews.gr
Ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας σε ημερίδας για το νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης, που διοργάνωσε ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), χαρακτήρισε μεγάλη πρόκληση το να διαμορφωθεί ένας νέος, λειτουργικός και έξυπνος συγκοινωνιακός χάρτης, λέγοντας πως πρέπει «να συνδυάσουμε τη λειτουργία του Μετρό με τις λεωφορειακές γραμμές, επιτυγχάνοντας το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα για τις μετακινήσεις του πολίτη, στο κέντρο και τα προάστια της πόλης. Τα δύο διαθέσιμα μέσα πρέπει και θα λειτουργούν συμπληρωματικά, συνεργατικά και αλληλοτροφοδοτούμενα, επιτυγχάνοντας την καλύτερη δυνατή, συνδυαστική ή μη, χρήση τους. Ένας καλός σχεδιασμός θα αποφέρει τεράστια οφέλη στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, το κυκλοφοριακό και το περιβάλλον».
Υπενθύμισε ότι η πόλη που αποκτά, μετά από χρόνια, σύγχρονα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και, σε λιγότερο από τρεις μήνες, θα διαθέτει ένα νέο σύγχρονο μέσο, το Μετρό, σε λιγότερο από τρία χρόνια μία σύγχρονη εσωτερική περιφερειακή οδό, το Flyover.
«Αυτό συμβαίνει γιατί είμαστε συνεπείς στη δέσμευση που είχαμε αναλάβει πριν από περίπου 13 μήνες, στις 28 Ιουλίου 2023, όταν συζητήσαμε για την ουσιαστική ενσωμάτωση του ΟΣΕΘ στον σχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης», είπε χαρακτηριστικά.
Για τα λεωφορεία, ο υπουργός, αφού υπενθύμισε ότι κυκλοφορούν από τις αρχές Ιουνίου 2024 τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, υπογράμμισε πως είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός του ΟΣΕΘ για τη μίσθωση 220 επιπλέον λεωφορείων για 10+5 έτη, υπάρχει προσωρινός ανάδοχος στον διαγωνισμό του ΟΑΣΘ για μίσθωση 164 οχημάτων για 3 έτη με χρονοδιάγραμμα παραλαβής μέσα στο 2025, ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση στον νέο μεγάλο διαγωνισμό του Υπουργείου για 700 νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας- με πάνω από 200 να προορίζονται για τη Θεσσαλονίκη, ενώ έγιναν προσλήψεις, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, 190 οδηγών στον ΟΑΣΘ και αυξάνονται σημαντικά οι μη-μισθολογικές παροχές του συνόλου των οδηγών.
«Το αποτέλεσμα είναι, σε σχέση με πέρυσι τον Σεπτέμβριο, ο ΟΑΣΘ να δρομολογεί περίπου 40 επιπλέον λεωφορεία, κάτι που μεταφράζεται σε αύξηση της τάξης του 16%.
Συγκεκριμένα, από περίπου 260 λεωφορεία που δρομολογούσε πέρυσι, φέτος θα δρομολογεί κατ’ ελάχιστο 300», συμπλήρωσε.
Σε ό,τι αφορά το Μετρό, υπενθύμισε ότι θα παραδοθεί στους πολίτες η βασική γραμμή, με 13 σταθμούς, στις 30 Νοεμβρίου 2024.Πρόσθεσε πως δρομολογείται η επέκταση προς την Καλαμαριά με 5 πρόσθετους σταθμούς, το 2ο εξάμηνο του 2025.
Η Γραμμή 53 της Σίνδου
«Ένα καλό, πρώτο βήμα, δρομολογήθηκε σήμερα, στα δυτικά, στη βιομηχανική περιοχή!
Βρεθήκαμε πριν λίγο στη ΒΙΠΕΘ, στον πυρήνα της παραγωγικής διαδικασίας της Βόρειας Ελλάδας, να τονίσουμε ότι, κατόπιν συντονισμένης προσπάθειας, εξυπηρετούμε με ένα επιπλέον όχημα όλη τη Βιομηχανική Ζώνη της Σίνδου, εντάσσοντας τη Γ’ Φάση της ΒΙ.ΠΕ.Θ. – για πρώτη φορά – στον σχεδιασμό!
Συγκεκριμένα, τροποποιείται τόσο η κεντρική γραμμή, όσο και η τοπική γραμμή εξυπηρέτησης, η Γραμμή 53 της Σίνδου, με 25 επιπλέον δρομολόγια, ώστε η ζωτική περιοχή της Γ’ Φάσης να ενταχθεί σε πλήρη εξυπηρέτηση», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας.
Το πρωί ο κ. Σταϊκούρας μαζί με τον υφυπουργό Μεταφορών, Β. Οικονόμου, την υφυπουργό Ανάπτυξης, Άννα Μάνη Παπαδημητρίου, τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕΘ, Γ. Τόσκα και της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, Θ. Ψαθά, επιβιβάστηκε στο λεωφορείο με αριθμό 53, εκτελώντας το δρομολόγιο από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης με προορισμό τη ΒΙΠΕ Σίνδου, εγκαινίαζοντας έτσι τη λεωφορειακή γραμμή στη Γ’ φάση της βιομηχανικής περιοχής που μέχρι σήμερα δεν συνδεόταν με αστική συγκοινωνία.
Όπως ανέφερε ο υπουργός, «σήμερα είναι μια εξαιρετική ημέρα γιατί μπορούμε μέσα από μία νέα γραμμή με 25 δρομολόγια να εξυπηρετούμε καλύτερα εργαζόμενους και στη φάση Γ’ της ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης, που αποτελεί τη μεγαλύτερη βιομηχανική περιοχή των Βαλκανίων και στην οποία δραστηριοποιούνται περί τις 600 επιχειρήσεις και μετακινούνται 28.000 εργαζόμενοι».
«Μετρό, αστική συγκοινωνία και περιαστικές συγκοινωνίες, όλα μαζί εξασφαλίζουν μια καλύτερη ημέρα για τους πολίτες και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Β. Οικονόμου.
«Το δρομολόγιο θα εξυπηρετήσει τους 28.000 εργαζόμενους στη ΒΙΠΕ Σίνδου εξασφαλίζοντας και ενισχύοντας και το εισόδημά τους, ενώ η καθιέρωσή του γίνεται σύμφωνα με τις επιταγές της πράσινης ανάπτυξης, καθώς θα έχουμε και λιγότερες μετακινήσεις με το αυτοκίνητο», τόνισε η Άννα Μάνη Παπαδημητρίου.
«Μαζί με την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, αλλά και τις αστικές συγκοινωνίες, τον ΟΑΣΘ, δημιουργούμε τις προϋποθέσεις και πραγματώνουμε σκέψεις που έχουν δημιουργηθεί μέχρι στιγμής για την εξυπηρέτηση της περιοχής», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γ. Τόσκας, εξηγώντας ότι «για αυτόν τον λόγο προσθέσαμε και 25 δρομολόγια στις τοπικές γραμμές τις ΒΙΠΕ, προσθέσαμε και καινούριες διαδρομές για την εξυπηρέτηση της γραμμής από Θεσσαλονίκη προς τη βιομηχανική περιοχή και πίσω στην πόλη και εξυπηρετώντας και το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας και την ΕΤΒΑ».
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, Θ. Ψαθάς, ευχαρίστησε τους υπουργούς και όλους τους εμπλεκόμενους για τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν και εκτελούν ως προς τη διευκόλυνση της μετακίνησης των επισκεπτών (35.000 ημερησίως) και εργαζομένων (28.000) στη ΒΙΠΕ Σίνδου και υπενθύμισε ότι η βιομηχανική περιοχή εκτείνεται σε 12.500 στρέμματα και με την ολοκλήρωση των έργων υποδομής δεν θα είναι μόνο η μεγαλύτερη στα Βαλκάνια, αλλά και θα φέρει ένα νέο και ανανεωμένο πρόσωπο.
Σημειώνεται ότι με ενισχυμένα δρομολόγια και με την τροποποίηση των λεωφορειακών γραμμών 51 και 53, ο ΟΣΕΘ καλύπτει πλέον το σύνολο της ΒΙΠΕ Σίνδου, με νέο καθημερινό πρόγραμμα κίνησης λεωφορείων, ενώ στο νέο σχεδιασμό εντάχθηκε και το δυτικό άκρο της ΒΙΠΕΘ (φάση Γ) που μδεν συνδέονταν με αστική συγκοινωνία.
Η λεωφορειακή γραμμή 53 (τοπικό Σίνδου) ενισχύθηκε με ένα ακόμη όχημα, ενώ επιπλέον 25 δρομολόγια της γραμμής συνδέονται καθημερινά με το δυτικό άκρο της ΒΙΠΕΘ (53 A Σίνδος – Γ Φάση ΒΙΠΕΘ).
Στο βασικό δρομολόγιο της γραμμής 53 προστέθηκε ένα νέο τμήμα της ΒΙΠΕΘ στο νοτιοανατολικό άκρο.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών