
Η πρόταση – βόμβα από τον πρώην μεταβατικό πρόεδρο του ΟΣΕ, Γιάννο Γραμματίδη (διορίστηκε τον Απρίλιο του 2024 και παραιτήθηκε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους) για τη διακοπή της μεταφοράς επιβατών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας βρίσκεται στα χέρια της κυβέρνησης από τα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου
«Φωτιά» στην πολιτική σκηνή βάζει η αποκάλυψη για υπόμνημα σοκ στον Κ. Μητσοτάκη τον Οκτώβριο του 2024 από τον μεταβατικό πρόεδρο του ΟΣΕ, Γιάννο Γραμματίδη (διορίστηκε τον Απρίλιο του 2024 και παραιτήθηκε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους) για τη διακοπή της μεταφοράς επιβατών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας λίγο πριν παραιτηθεί.
Ωστόσο, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, δηλώνει...άγνοια και ρίχνει το μπαλάκι στο αρμόδιο υπουργείο, ενώ δεσμεύεται πως θα επανέλθει στο θέμα.
Ειδικότερα, ο κ. Μαρινάκης σε συνέντευξή του στο MEGA, απαντώντας σε ερώτηση για το δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα» με τίτλο «Σταματήστε όλα τα δρομολόγια. Υπόμνημα σοκ στον Κυριάκο Μητσοτάκη» και το τι πρότεινε στον Πρωθυπουργό και την κυβέρνηση λίγο πριν παραιτηθεί ο Γιάννος Γραμματίδης, πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ, ανέφερε ότι «κάποιο υπόμνημα, κάποια επιστολή που να το λέει αυτό εγώ δεν γνωρίζω. Προφανώς είναι κάτι που θα πρέπει να απαντήσει και το αρμόδιο υπουργείο».
Πρόσθεσε ότι «η πρώτη εικόνα την οποία έχουμε ήταν ότι ο μη εκτελεστικός μεταβατικός πρόεδρος του ΟΣΕ, μέχρι να παραιτηθεί, δεν έχουμε εικόνα ότι έχει στείλει κάτι τέτοιο. Ενδεχομένως, το ξαναλέω, να αναφέρεται το δημοσίευμα σε μια εκ των υστέρων πρόταση που είχε κάνει, μεταξύ άλλων προτάσεων, η οποία έλεγε όχι για λόγους ασφαλείας αλλά για λόγους ολοκλήρωσης των έργων να διακοπεί η λειτουργία για κάποιο χρονικό διάστημα για να γίνουν πιο γρήγορα οι εργασίες».
Η πρώτη εντύπωση που έχω είναι αυτή γιατί θέλουμε να δίνουμε απαντήσεις στο λεπτό. Η ενημέρωση από το πρωτοσέλιδο αυτό είναι πρωινή, ότι δεν έχει θέσει θέμα ασφαλείας, δηλαδή ακόμη και η πρόταση αυτή εκ των υστέρων είναι για να γίνουν πιο γρήγορα τα έργα, αλλά για το σίγουρο θα επανέλθω» συμπλήρωσε.
Τσουκαλάς (ΠΑΣΟΚ): Θεατής ο Σταϊκούρας - Ο «μεταρρυθμιστής» πρωθυπουργός έχει κάτι να πει;
«Σήμερα αποκαλύπτεται από το δημοσίευμα των Νέων, πως ο παραιτηθείς πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης, με υπόμνημά του προς τον πρωθυπουργό τον Οκτώβριο του 2024, ενάμιση χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα, ζητούσε "να σταματήσει αμέσως η μεταφορά επιβατών καθώς το υπάρχον δίκτυο δεν πληροί μια από τις σοβαρότερες λειτουργίες του, την ασφαλή μεταφορά ανθρώπων με τα ελληνικά τρένα"», αναφέρει ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Κώστας Τσουκαλάς.
«Ο αρμόδιος Υπουργός, Χρήστος Σταϊκούρας, πόσο ακόμα θα παραμένει θεατής;
Και πρωτίστως, ο «μεταρρυθμιστής» Πρωθυπουργός που δεσμευόταν αμέσως μετά την τραγωδία των Τεμπών προς τους πολίτες ότι θα εγγυηθεί την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών μεταφορών, έχει κάτι να πει;», ρωτά ο κ. Τσουκαλάς.
Το δημοσίευμα
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, η πρόταση – βόμβα από τον μεταβατικό πρόεδρο του ΟΣΕ, Γιάννο Γραμματίδη (διορίστηκε τον Απρίλιο του 2024 και παραιτήθηκε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους) για τη διακοπή της μεταφοράς επιβατών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας βρίσκεται στα χέρια της κυβέρνησης από τα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου και σύμφωνα με αυτή, η επιτάχυνση των έργων που απαιτούνται για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου απαιτεί την πραγματοποίηση δρομολογίων εμπορικού χαρακτήρα μόνο. Εξαιρεί της πρότασης τα δρομολόγια του Προαστιακού Αθήνα – Κιάτο και Αθήνα – Χαλκίδα, και υπό προϋποθέσεις του Προαστιακού Θεσσαλονίκης – Λάρισας.
Η πρόταση Γραμματίδη, η οποία δεν έχει γίνει ακόμη αποδεκτή, διατυπώνεται σε απόρρητο σημείωμα-ενημερωτικό υπόμνημα το οποίο απέστειλε, όχι μόνο στο υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών, αλλά κατά πληροφορίες και στο Μέγαρο Μαξίμου.
Κατά την πρόταση Γραμματίδη, τα έργα που απαιτείται να πραγματοποιηθούν για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, είτε για λόγους αναβάθμισης, είτε αποκατάστασης των ζημιών που προκάλεσαν ειδικά στη Θεσσαλία τα δύο καταστροφικά μέτωπα κακοκαιρίας Daniel και Ιανός, δεν εξασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση επιβατικών αμαξοστοιχιών και μάλιστα, πέραν των άλλων (ίσως πρόκλησης νέων ατυχημάτων) θα μπορούσαν να αποτελέσουν αιτία για μακροχρόνιες καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων.
Υποστηρίζει δε, ότι το μεταφορικό έργο από την πιθανή απαγόρευση της κυκλοφορίας επιβατικών αμαξοστοιχιών στο δίκτυο, θα μπορούσε να εκτελεστεί οδικώς με λεωφορεία που θα διαχειρίζεται η Hellenic Train.
Ακόμη, στο υπόμνημα αναφέρει εμμέσως και τον προβληματισμό του για το αν οι εταιρείες που έχουν αναλάβει το έργο της αναβάθμισης του δικτύου σε επίπεδο υποδομών και σε επίπεδο ηλεκτρονικού εξοπλισμού του, μπορούν να το φέρουν επαρκώς εις πέρας και κάνει λόγο για «ειδικές εταιρείες» από χώρες του Βορρά που διαθέτουν την απαιτούμενη για την κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων τεχνογνωσία, ώστε η χώρα να αποκτήσει ένα σύγχρονο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο
Πάντως, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, η κυβέρνηση δεν έχει απαντήσει στην πρόταση Γραμματίδη, ούτε ο ίδιος, σύμφωνα με πληροφορίες, κλήθηκε να δώσει κάποιες περαιτέρω εξηγήσεις για το υπόμνημά του, αλλά και την πρόταση-βόμβα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών