Τελευταία Νέα
Speculator

Πτώση διαφήμισης στο πεντάμηνο 2022 και σύγκρουση media shops - διαφημιζόμενων με τα κανάλια για τις επιστροφές

Πτώση διαφήμισης στο πεντάμηνο 2022 και σύγκρουση media shops - διαφημιζόμενων με τα κανάλια για τις επιστροφές

Βουτιά 25% στη διαφημιστική δαπάνη το δίμηνο Απριλίου - Μαίου - Πώς την πάτησαν τα media shops και η αντίδραση των τηλεοπτικών σταθμών

Σχετικά Άρθρα

Η πτώση της διαφημιστικής δαπάνης το προηγούμενο δίμηνο φέρνει σε τροχιά σύγκρουσης τους τηλεοπτικούς σταθμούς με τα media shops και μια παρέα διαφημιζόμενων που έχει κάνει «τρόπο ζωής» τις επιστροφές επί της διαφήμισης.
Επιστροφές που σε καμία περίπτωση δεν είναι χαμηλότερες του πλαφόν του 9,9% που προβλέπει η νομοθεσία και παραβιάζεται συστηματικά με την ανοχή των αρμοδίων εποπτικών αρχών και τη ασφυκτική πίεση των media shops και των διαφημιζόμενων έναντι των τηλεοπτικών σταθμών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν περιέλθει σε γνώση του bankingnews η διαφήμιση στην τηλεόραση στο πεντάμηνο παρουσιάζει υποχώρηση της τάξεως του 5%
Και αυτό διότι παρά το γεγονός ότι στο πρώτο τρίμηνο παρατηρήθηκε αύξηση της τάξεως του 15%, τον Απρίλιο και τον Μάιο επήλθε καθίζηση της τάξεως του 25% καθώς οι διαφημιζόμενοι περιόρισαν τη διαφήμιση φοβούμενοι επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών λόγω της κρίσης στην Ουκρανία και την εκτόξευση του πληθωρισμού.

Ο εγκλωβισμός

Στα τέλη του προηγούμενου έτους και την αρχή του 2022 τα media shops είχαν διαπραγματευτεί με τους τηλεοπτικούς σταθμούς συγκεκριμένα ποσοστά επιστροφών με τα κανάλια να αναφέρουν ότι είναι διατεθειμένα να παράσχουν επιστροφές υπό την προϋπόθεση ότι οι διαφημιζόμενοι θα αυξήσουν τη δαπάνη κατά τη φετινή χρονιά.
Τα media shops θεωρώντας ως δεδομένο πως θα αυξηθεί η διαφήμιση το 2022 χτύπησαν διαγωνισμούς των διαφημιζομένων υποσχόμενα σημαντικά ποσοστά επιστροφών και στη συνέχεια έχοντας το παραπάνω δεδομένο υποσχέθηκαν υψηλότερη δαπάνη στους τηλεοπτικούς σταθμούς.
Οι διαφημιζόμενοι όμως περιέκοψαν τη δαπάνη καθώς δεν είχαν καμία δέσμευση από τα media shops με συνέπεια τα media shops να εγκλωβιστούν και να βρίσκονται σε πολεμική και με τις δύο πλευρές ειδικά μάλιστα όταν ομόθυμα οι τηλεοπτικοί σταθμοί παρ ότι ακολουθούν διαφορετική πολιτική σε σχέση με τις επιβραβεύσεις ξεκαθάρισαν ότι δεν πρόκειται να δώσουν τις επιστροφές που ανέμεναν τα media shops με μειωμένο τζίρο.
Μάλιστα πληροφορίες αναφέρουν ότι το Mega είχε ιδιαίτερα επιθετική συμπεριφορά προς media shops που επέμεναν στις μεγάλες επιστροφές.

Περικοπές 3%

Πάντως συγκλίνουσες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι επιστροφές μετά τις περικοπές κινούνται στα επίπεδα του 12% κατά μέσο όρο από 15% πριν ποσοστά που υπερβαίνουν το πλαφόν του 9,9% που επιτρέπει η νομοθεσία.
Το πώς γίνεται αυτό μάλλον θα πρέπει να το αναζητήσουν οι αρχές ώστε να σταματήσει να αποτελεί βραχνά για τα ΜΜΕ η συγκεκριμένη πρακτική που επιβάλλουν media shops και διαφημιζόμενοι διαχρονικά.
Επισημαίνεται ότι οι περίφημες επιστροφές - επιβραβεύσεις δεν αφορούν μόνο τους τηλεοπτικούς σταθμούς αλλά τη συντριπτική πλειοψηφία των Μέσων Ενημέρωσης με τα media shops και τους διαφημιζόμενους να επηρεάζουν μη θεμιτά ακόμα και το προϊόν που παρέχουν τα μέσα ενημέρωσης.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης