Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Μούδιασμα και στην Κέρκυρα για την πτώχευση της FTI - Τουλάχιστον το 20% των πελατών της είχε πακέτα για το νησί

Μούδιασμα και στην Κέρκυρα για την πτώχευση της FTI - Τουλάχιστον το 20% των πελατών της είχε πακέτα για το νησί
Σύμφωνα με εκτιμήσεις 30 με 40.000 χιλιάδες πελάτες της FTI είχαν κλείσει πακέτα για Κέρκυρα το 2024
Μεγάλη ανησυχία προκάλεσε και στην Κέρκυρα η πτώχευση του τρίτου μεγαλύτερου ταξιδιωτικού πράκτορα στην Ευρώπη, της FTI, εν μέσω της τουριστικής σεζόν.
Και αυτό διότι μέσω της εταιρείας -σύμφωνα με εκτιμήσεις- προγραμματιζόταν η διακίνηση 30-40 χιλιάδων τουριστών προς το νησί για το 2024.
Βέβαια, κάτι τέτοιο δεν αποτελεί ένα μεγάλο νούμερο για τα δεδομένα του νησιού.
Ωστόσο, μία μεσοπρόθεσμη επίπτωση και μάλιστα ιδιαίτερα σημαντική, είναι ότι λιγοστεύουν οι μεγάλοι τουριστικοί οπερέιτορ με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ολιγοπωλιακές ή μονοπωλιακές συνθήκες που θα πιέζουν ακόμα περισσότερο τα ποσοστά κέρδους των ντόπιων επχιχειρήσεων του κλάδου, λόγω περιορισμού των εναλλακτικών.

Σε επιφυλακή ο ΕΟΤ

Προσώρας η εταιρεία διαμηνύει ότι δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα οι 7.500 ξένοι επισκέπτες στην Ελλάδα που έχουν έλθει με τον γερμανικό tour operator, ο οποίος την Τρίτη κατέθεσε αίτηση για πτώχευση.
Μάλιστα η FTI έστειλε επιστολή στα ξενοδοχεία με τα οποία συνεργάζεται στην χώρα μας, επισημαίνοντας ότι οποιοσδήποτε οικονομικός κραδασμός τυχόν υπάρξει από την πτώχευση του FTI θα αποσβεστεί θεσμικά μέσω του Γερμανικού Ταμείου Ταξιδιωτικής Ασφάλισης (DRFS).
Στο μεταξύ, ο ΕΟΤ και τα αρμόδια τμήματα του υπουργείου συλλέγουν στοιχεία για να προβούν σε συγκεκριμένες, τεκμηριωμένες ανακοινώσεις.
Ήδη έχουν γίνει σχετικές επαφές από το γραφείο ΕΟΤ Γερμανίας, ενώ στελέχη του ΕΟΤ είναι σε επικοινωνία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ) και τον αντιπρόσωπο της FTI στην Ελλάδα.
Σε περίπτωση που διαπιστωθούν μεμονωμένα προβλήματα και περιστατικά δυσλειτουργίας, οι υπηρεσίες του υπουργείου και του Οργανισμού Τουρισμού βρίσκονται σε ετοιμότητα και συντονισμό ώστε να συμβάλλουν άμεσα στην ουσιαστική αντιμετώπισή τους.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία FTI είναι ασφαλισμένη κατά της αφερεγγυότητας μέσω του Γερμανικού Ταμείου Ταξιδιωτικής Ασφάλισης (DRFS).

Το 70% σε Κρήτη και Ρόδο, το 20% σε Κέρκυρα και Κω

Σύμφωνα και με την ενημέρωση από τον Σύνδεσμο Γερμανικών Τουριστικών Πρακτόρων DRV αλλά και την επίσημη ανακοίνωση του FTI, αυτό συνεπάγεται ότι οι πληρωμές που πραγματοποιήθηκαν – ολόκληρη η τιμή του ταξιδιού εάν έχει ήδη πληρωθεί, καθώς και οι προκαταβολές – προστατεύονται σε περίπτωση αφερεγγυότητας.
Αυτό ισχύει για πελάτες που έχουν κάνει κράτηση πακέτου διακοπών.
Το DRSF είναι πλέον υπεύθυνο για την επεξεργασία σε περίπτωση αφερεγγυότητας, σε στενή συνεργασία με τον επηρεαζόμενο διοργανωτή.
Αυτό σημαίνει ότι το DRSF είναι υπεύθυνο, αφενός, για την επιστροφή της τιμής ταξιδιού που καταβλήθηκε στους επηρεαζόμενους πελάτες και, αφετέρου, για κάθε απαραίτητο επαναπατρισμό των επισκεπτών.
Τέλος, ο κύριος όγκος των πελατών του FTI κατευθυνόταν στο 70% σε Κρήτη και Ρόδο, 20% σε Κέρκυρα και Κω και το υπόλοιπο 10% περίπου κάλυπτε την υπόλοιπη χώρα.
Eίναι χαρακτηριστικό ότι σε 7.500 υπολογίζονται οι ξένοι επισκέπτες που βρίσκονται στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή και έχουν έλθει στην χώρα μας, μέσω του διεθνή οργανωτή ταξιδιών από την Γερμανία FTI, που νωρίτερα σήμερα κατέθεσε αίτηση πτώχευσης.

Τρεπεκλής (Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων): Έτοιμοι να προστατεύσουμε τον τουρισμό και τους ανθρώπους του

Ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων και Πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού της ΕΝ.ΠΕ Γιάννης Τρεπεκλής σχετικά με την πτώχευση του Γερμανικού Τουριστικού Οργανισμού FTI, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Από την πρώτη στιγμή που πληροφορηθήκαμε τη διαδικασία πτώχευσης, ενός από τους μεγαλύτερους τουριστικούς οργανισμούς παγκοσμίως, όπως είναι ο FTI, βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προεξάρχοντος του Υπουργείου Τουρισμού, αλλά και σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο με τους ξενοδόχους, επαγγελματίες του τουρισμού και εργαζόμενους.
Πρωταρχικό μας μέλημα, αυτή την στιγμή είναι, όσοι επισκέπτες βρίσκονται στα Ιόνια νησιά για τις διακοπές τους μέσω του συγκεκριμένου ταξιδιωτικού οργανισμού να εξασφαλίσουν τη διαμονή τους και να επιστρέψουν στην πατρίδα τους με τις καλύτερες εντυπώσεις και κυρίως χωρίς προβλήματα.
Οι άνθρωποι του τουρισμού στα Ιόνια Νησιά έχουν αποδείξει στο παρελθόν σε ανάλογες και αντίστοιχες περιπτώσεις, υψηλό αίσθημα επαγγελματισμού και αλληλεγγύης και είμαι απολύτως βέβαιος ότι τι ίδιο θα συμβεί και τώρα αν χρειαστεί.
Σε συνέχεια των ενεργειών μας, επειδή πρόκειται για ένα σύνθετο και πολυπαραγοντικό πρόβλημα, το οποίο καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε στην αρχή, ουσιαστικά της τουριστικής περιόδου, με νηφαλιότητα και ψυχραιμία θα προσεγγίσουμε το θέμα σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς, με στόχο να απαλειφθούν, οι όποιοι ελλοχεύοντες κίνδυνοι και κυρίως να απαλειφθεί το φαινόμενο του ντόμινο των εξελίξεων, που θα θέσει σε κίνδυνο την ομαλή εξέλιξη, της πολλά υποσχόμενης τουριστικής περιόδου.
Όπου χρειαστεί και απαιτηθεί θα είμαστε έτοιμοι, με στοχευμένες ενέργειες και πρωτοβουλίες να παρέμβουμε, για να διασφαλίσουμε τα συμφέροντα του τουριστικού μας προορισμού και των ανθρώπων της τουριστικής μας βιομηχανίας».

Βασιλικός (ΞΕΕ): Συνεργαζόμαστε με το υπουργείο Τουρισμού για τον μετριασμό των οικονομικών απωλειών

Αποδεικνύεται μία ακόμη φορά πως ο τουρισμός δεν προσφέρεται ούτε για υπεραισιοδοξία ούτε για εφησυχασμό, αφού από τη μια στιγμή στην άλλη μπορούν να ανατραπούν πολλά δεδομένα. Μέλημα όλων μας τώρα είναι να τύχουν της ζεστής ελληνικής φιλοξενίας οι επισκέπτες που βρίσκονται στη χώρα μας μέσω του συγκεκριμένου tour operator, αναφέρει σε ανακοίνωση ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) Αλέξανδρος Βασιλικός, σχετικά με τη πτώχευση του FTI.
«Ωστόσο δεν μπορεί κάθε φορά η αντιμετώπιση τέτοιων προβλημάτων να επαφίεται αποκλειστικά στη φιλοπατρία του ξενοδόχου, ο οποίος υφίσταται και την οικονομική ζημιά. Πρέπει άμεσα να δημιουργηθεί μια ευρωπαϊκή νομοθετική ομπρέλα, η οποία θα επιτρέπει στα κράτη-μέλη να παρεμβαίνουν προστατεύοντας τα δικαιώματα των καταναλωτών-επισκεπτών, αλλά και των ξενοδόχων. Τώρα, για τη συγκεκριμένη περίπτωση, είμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού και την κυβέρνηση, διερευνώντας πώς μπορούν να μετριασθούν οι οικονομικές απώλειες για τους ξενοδόχους-μέλη μας», προσθέτει.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης