Το απόλυτο μπάχαλο επικράτησε το Σαββατοκύριακο με την Cardlink επηρεάζοντας χιλιάδες καταναλωτές που πραγματοποιούν αγορές με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες μέσω του συστήματος πληρωμών της εταιρίας το οποίο έχει εγκατασταθεί σε πάνω από 10.000 καταστήματα.
Ειδικότερα παρατηρήθηκε εκτεταμένο το φαινόμενο να μην «περνούν» οι συναλλαγές από τα POS και να εκδίδεται μήνυμα ότι η συναλλαγή έχει απορριφθεί ενώ την ίδια στιγμή η χρέωση γινόταν κανονικά στο λογαριασμό του πελάτη.
Η κατάσταση αυτή είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν διαπληκτισμοί επιχειρηματιών και πελατών καθώς από ενώ ο επιχειρηματίας έβλεπε ότι η συναλλαγή είχε απορριφθεί οι πελάτες που έχουν από την τράπεζά του ενημέρωση μέσω sms ή άλλων δικτύων σε πραγματικό χρόνο διαπίστωναν έντρομοι ότι η συναλλαγή είχε γίνει κανονικά.
Τα help desk των τραπεζών πλημμύρισαν από τηλεφωνήματα οργισμένων καταναλωτών ενώ στα πρώτα λεπτά της εμφάνισης του φαινομένου δεν γνώριζαν τι ακριβώς είχε συμβεί και δεν μπορούσαν να δώσουν σαφείς απαντήσεις στους πελάτες γεγονός που δημιούργησε νέες προστριβές.
Επειδή σε ορισμένες περιπτώσεις μετά την εμφανιζόμενη απόρριψη της συναλλαγής επιχειρήθηκε και δεύτερη ή και σπανιότερα τρίτη προσπάθεια είχαμε διπλή και τριπλή χρέωση των πελατών με το ίδιο ποσό.
Σε ορισμένες περιπτώσεις επαναλαμβανόμενης συναλλαγής είχαμε στη συνέχεια αντιλογισμό χωρίς ωστόσο αυτό να επιλύει το πρόβλημα της χρέωσης.
Καμία ανακοίνωση
Η Cardlink δεν εξέδωσε καμία ανακοίνωση για το πρόβλημα το οποίο παρουσίασαν τα συστήματά της τα οποία όπως αναφέρουν οι έμποροι δεν συμβαίνει για πρώτη και έχει προκαλέσει προβλήματα στη σχέση εμπόρων πελατών λόγω του αλαλούμ στις χρεώσεις.
Το ζήτημα όμως που προκύπτει είναι ότι η προβληματική λειτουργία της Cardlink επιβαρύνει ουσιαστικά τους πελάτες καθώς οι ίδιοι θα πρέπει να βρουν το δίκαιό τους προστρέχοντας στις τράπεζες των οποίων κατέχουν χρεωστική ή πιστωτική κάρτα προκειμένου να αμφισβητήσουν τη συναλλαγή. Μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία αντιλογισμού της συναλλαγής μπορεί να περάσει σημαντικό διάστημα όπου τα χρήματα παραμένουν δεσμευμένα. Έτσι έχουμε το φαινόμενα ένα σύστημα πληρωμών να ταλαιπωρεί ολόκληρη την αγορά και να μην αναλαμβάνει καμία ουσιαστικά ευθύνη έναντι αυτών που ταλαιπώρησε. Είναι και αυτό ένα από τα θαύματα που συμβαίνουν στη λειτουργία των συστημάτων πληρωμών που εισπράττουν σημαντικά έσοδα χωρίς εν τέλει να τους αποδίδονται οι ευθύνες που τους αναλογούν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα προβλήματα στην Cardlink συμπτωματικά εμφανίστηκαν δύο ημέρες μετά την επίσημη ανακοίνωση της εξαγοράς της εταιρίας από τη Worldline.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Αλαλούμ με την Cardlink - Χρέωνε συναλλαγές με κάρτες ενώ το σύστημά της έδειχνε ότι απορρίπτονταν
Καμία απολύτως ανακοίνωση για το συμβάν από την εταιρία - Τι πρέπει να κάνουν οι κάτοχοι καρτών που έπεσαν θύματα της Cardlink
Σχόλια αναγνωστών