Σύμφωνα με έκθεση, οι Google και άλλες πλατφόρμες παραβιάζουν τους κανόνες απορρήτου της ΕΕ συλλέγοντας προσωπικά στοιχεία χρηστών, σχετικά με τον σεξουαλικό προσανατολισμό, την κατάσταση υγείας τους και τις θρησκευτικές πεποιθήσεις για διαφημιστικούς σκοπούς
Ο παγκόσμιος κολοσσός, Google και αρκετές πλατφόρμες διαχείρισης δεδομένων φέρονται πως παραβιάζουν τους κανόνες απορρήτου της ΕΕ συλλέγοντας προσωπικά στοιχεία χρηστών, σχετικά με τον σεξουαλικό προσανατολισμό, την κατάσταση υγείας τους και τις θρησκευτικές πεποιθήσεις, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2020, αναφέρει το Politico.
Οι κατηγορίες - από τον Johnny Ryan, ανώτερο συνεργάτη στο Ιρλανδικό Συμβούλιο Πολιτικών Ελευθεριών, μια ΜΚΟ - έρχονται 18 μήνες μετά την έναρξη της διαδικασίας ελέγχου της ιδιωτικής ζωής της Ιρλανδίας σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η Google συλλέγει και μοιράζεται τις διαδικτυακές πληροφορίες των χρηστών αναφορικά με τις διαφημίσεις.
Αρκετές άλλες ευρωπαϊκές αρχές προστασίας δεδομένων, προέβησαν εν συνεχεία σε ξεχωριστές καταγγελίες για τη λεγόμενη «υποβολή προσφορών σε πραγματικό χρόνο (RTB)», ένα σύστημα με το οποίο οι διαφημιστές χρησιμοποιούν δεδομένα για να στοχεύσουν χρήστες με διαφημίσεις επί πληρωμή, όταν περιηγούνται στον Ιστό.
Η διαδικτυακή διαφημιστική βιομηχανία από την πλευρά της, συμπεριλαμβανομένης της Google, ισχυρίζεται ότι έχει ενισχύσει την προστασία της ιδιωτικής ζωής από τότε που η Ευρωπαϊκή Ένωση άρχισε να επιβάλλει τους ενημερωμένους κανόνες της, γνωστές ως Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων ή GDPR.
Ωστόσο, ο Ryan, ο οποίος υπέβαλε καταγγελία στον ιρλανδικό ρυθμιστή απορρήτου σχετικά με αυτές τις πρακτικές δεδομένων από τον Σεπτέμβριο του 2018, δήλωσε ότι λίγα έχουν αλλάξει από τότε που οι νέοι κανόνες εμφανίστηκαν στο διαδίκτυο πριν από δύο χρόνια.
Κάλεσε μάλιστα, την Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας (DPC) να δράσει άμεσα για να περιορίσει τις παραβιάσεις ευρείας κλίμακας του διαδικτυακού απορρήτου των χρηστών, συμπεριλαμβανομένης των διαδικτυακών προφίλ για στόχευση ατόμων γύρω από ευαίσθητα θέματα, όπως εάν είχαν AIDS ή δεδομένα που επηρεάζουν τους ψηφοφόρους κατά τις εκλογές.
Ο Ryan είπε επίσης, ότι το σύστημα υποβολής προσφορών σε πραγματικό χρόνο, το οποίο μεταδίδει τη διαδικτυακή συμπεριφορά και τις συνήθειες των χρηστών του διαδικτύου σε πολλές διαφημιστικές εταιρείες και μεσίτες δεδομένων, παραβίασε τους κανόνες απορρήτου.
"Η Επιτροπή [Προστασία Δεδομένων της Ιρλανδίας] απέτυχε να σταματήσει αυτή τη συνεχιζόμενη και μεγαλύτερη παραβίαση δεδομένων στην ιστορία. Κατά συνέπεια οι άνθρωποι σε όλη την Ευρώπη και στην Ιρλανδία εκτίθενται, για θέματα υγείας που τους αφορούν και τις πολιτικές τους απόψεις και της τοποθεσίας με την πάροδο του χρόνου, επειδή το σύστημα RTB διαρρέει αυτά τα δεδομένα στην αγορά ", ανέφεραν οι ειδικοί στην POLITICO.
Επειδή το Δουβλίνο φιλοξενεί πολλές από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο, όπως το Google και το Facebook, έχει την ευθύνη να επιβλέπει πώς συμμορφώνονται με τα πρότυπα απορρήτου της Ευρώπης.
Σύμφωνα με τους κανόνες προστασίας δεδομένων της περιοχής, τα ευαίσθητα δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών σχετικά με την κατάσταση της υγείας ενός ατόμου, τον σεξουαλικό προσανατολισμό ή τις θρησκευτικές πεποιθήσεις, πρέπει να αντιμετωπίζονται πιο προσεκτικά από άλλες πληροφορίες και οι εταιρείες πρέπει να ρωτούν αυστηρά τους χρήστες εάν μπορούν να συλλεχθούν τέτοιες πληροφορίες.
Σε απάντηση τους, οι υπηρεσίες για το ιδιωτικό απόρρητο της Ιρλανδίας ανέφεραν πως θα συναντηθούν με τον Ryan ώστε να αναπτυχτούν αναλυτικά οι ανησυχίες του και ότι οι εργασίες για την έρευνα της Google συνεχίζονται.
Η απάντηση της Google
"Δεν επιτρέπουμε στους διαφημιζόμενους να επιλέγουν διαφημίσεις που βασίζονται σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και δεν κοινοποιούμε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ανθρώπων, ιστορικά περιήγησης ή προφίλ με διαφημιζόμενους", ανέφερε ο Alex McPhillips, εκπρόσωπος της Google σε δήλωση του.
www.bankingnews.gr
Οι κατηγορίες - από τον Johnny Ryan, ανώτερο συνεργάτη στο Ιρλανδικό Συμβούλιο Πολιτικών Ελευθεριών, μια ΜΚΟ - έρχονται 18 μήνες μετά την έναρξη της διαδικασίας ελέγχου της ιδιωτικής ζωής της Ιρλανδίας σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η Google συλλέγει και μοιράζεται τις διαδικτυακές πληροφορίες των χρηστών αναφορικά με τις διαφημίσεις.
Αρκετές άλλες ευρωπαϊκές αρχές προστασίας δεδομένων, προέβησαν εν συνεχεία σε ξεχωριστές καταγγελίες για τη λεγόμενη «υποβολή προσφορών σε πραγματικό χρόνο (RTB)», ένα σύστημα με το οποίο οι διαφημιστές χρησιμοποιούν δεδομένα για να στοχεύσουν χρήστες με διαφημίσεις επί πληρωμή, όταν περιηγούνται στον Ιστό.
Η διαδικτυακή διαφημιστική βιομηχανία από την πλευρά της, συμπεριλαμβανομένης της Google, ισχυρίζεται ότι έχει ενισχύσει την προστασία της ιδιωτικής ζωής από τότε που η Ευρωπαϊκή Ένωση άρχισε να επιβάλλει τους ενημερωμένους κανόνες της, γνωστές ως Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων ή GDPR.
Ωστόσο, ο Ryan, ο οποίος υπέβαλε καταγγελία στον ιρλανδικό ρυθμιστή απορρήτου σχετικά με αυτές τις πρακτικές δεδομένων από τον Σεπτέμβριο του 2018, δήλωσε ότι λίγα έχουν αλλάξει από τότε που οι νέοι κανόνες εμφανίστηκαν στο διαδίκτυο πριν από δύο χρόνια.
Κάλεσε μάλιστα, την Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας (DPC) να δράσει άμεσα για να περιορίσει τις παραβιάσεις ευρείας κλίμακας του διαδικτυακού απορρήτου των χρηστών, συμπεριλαμβανομένης των διαδικτυακών προφίλ για στόχευση ατόμων γύρω από ευαίσθητα θέματα, όπως εάν είχαν AIDS ή δεδομένα που επηρεάζουν τους ψηφοφόρους κατά τις εκλογές.
Ο Ryan είπε επίσης, ότι το σύστημα υποβολής προσφορών σε πραγματικό χρόνο, το οποίο μεταδίδει τη διαδικτυακή συμπεριφορά και τις συνήθειες των χρηστών του διαδικτύου σε πολλές διαφημιστικές εταιρείες και μεσίτες δεδομένων, παραβίασε τους κανόνες απορρήτου.
"Η Επιτροπή [Προστασία Δεδομένων της Ιρλανδίας] απέτυχε να σταματήσει αυτή τη συνεχιζόμενη και μεγαλύτερη παραβίαση δεδομένων στην ιστορία. Κατά συνέπεια οι άνθρωποι σε όλη την Ευρώπη και στην Ιρλανδία εκτίθενται, για θέματα υγείας που τους αφορούν και τις πολιτικές τους απόψεις και της τοποθεσίας με την πάροδο του χρόνου, επειδή το σύστημα RTB διαρρέει αυτά τα δεδομένα στην αγορά ", ανέφεραν οι ειδικοί στην POLITICO.
Επειδή το Δουβλίνο φιλοξενεί πολλές από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο, όπως το Google και το Facebook, έχει την ευθύνη να επιβλέπει πώς συμμορφώνονται με τα πρότυπα απορρήτου της Ευρώπης.
Σύμφωνα με τους κανόνες προστασίας δεδομένων της περιοχής, τα ευαίσθητα δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών σχετικά με την κατάσταση της υγείας ενός ατόμου, τον σεξουαλικό προσανατολισμό ή τις θρησκευτικές πεποιθήσεις, πρέπει να αντιμετωπίζονται πιο προσεκτικά από άλλες πληροφορίες και οι εταιρείες πρέπει να ρωτούν αυστηρά τους χρήστες εάν μπορούν να συλλεχθούν τέτοιες πληροφορίες.
Σε απάντηση τους, οι υπηρεσίες για το ιδιωτικό απόρρητο της Ιρλανδίας ανέφεραν πως θα συναντηθούν με τον Ryan ώστε να αναπτυχτούν αναλυτικά οι ανησυχίες του και ότι οι εργασίες για την έρευνα της Google συνεχίζονται.
Η απάντηση της Google
"Δεν επιτρέπουμε στους διαφημιζόμενους να επιλέγουν διαφημίσεις που βασίζονται σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και δεν κοινοποιούμε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ανθρώπων, ιστορικά περιήγησης ή προφίλ με διαφημιζόμενους", ανέφερε ο Alex McPhillips, εκπρόσωπος της Google σε δήλωση του.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών