Αυτές οι εκπαιδευτικές συνεδρίες πραγματοποιούνται από διάφορες χώρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών
Ο Τύπος έδωσε μια κλεφτή ματιά στο πρόγραμμα βασικής εκπαίδευσης δύο εβδομάδων της μονάδας, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να προετοιμάζει τους αεροπόρους για επιβίωση σε περίπτωση που εγκλωβιστούν στη θάλασσα, ανέφερε το Πρακτορείο Ειδήσεων Yonhap.
Η άσκηση διεξήχθη από τη μονάδα Survival, Evasion, Resistance, Escape, Recovery (SERER), η οποία εκπαιδεύει το εναέριο προσωπικό στην επιβίωση στον ωκεανό σε περίπτωση έκτακτης διαφυγής.
Αυτές οι εκπαιδευτικές συνεδρίες πραγματοποιούνται από διάφορες χώρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών, στενού συμμάχου της Νότιας Κορέας. Στην πραγματικότητα, οι ΗΠΑ έχουν πραγματοποιήσει αυτή την εκπαίδευση για τους αεροπόρους τους στη Νότια Κορέα σε πολλές περιπτώσεις.
Η εκπαιδευτική ιδέα Survival, Evasion, Resistance, and Escape (SERE) αναπτύχθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
Αρχικά επικεντρώθηκε στις δεξιότητες αποφυγής σύλληψης και επιβίωσης σε εχθρικά περιβάλλοντα, το πρόγραμμα τελικά επεκτάθηκε και είχε ως στόχο να εξοπλίσει το στρατιωτικό προσωπικό, ιδιαίτερα τους πιλότους, με τους απαραίτητους πόρους για να αντέχει σε επικίνδυνες καταστάσεις.
Η επίδειξη της μονάδας SERER στη Νότια Κορέα πραγματοποιείται καθώς η χώρα εργάζεται για την ενίσχυση της αεροπορικής της ισχύος.
Παρέλαβε τα υπερσύγχρονα αεροσκάφη F-35 stealth και προχωρά τις εργασίες στα εγχώρια μαχητικά KF-21.
Η Πολεμική Αεροπορία έχει δώσει έμφαση στην εκπαίδευση του εναέριου προσωπικού μέσω αυτών των πρωτοβουλιών για την ενίσχυση της συνολικής ετοιμότητας.
Επιπλέον, η εκπαίδευση έρχεται μετά από μια σειρά ατυχημάτων που οδήγησαν σε στενές αποδράσεις για πιλότους μαχητικών.
Τρεις συντριβές αναφέρθηκαν σε λίγο περισσότερο από εννέα μήνες, η πρώτη από τις οποίες συνέβη τον Μάιο του 2023.
Δραματικά πλάνα CCTV από το ατύχημα του Μαΐου 2023 έδειξαν τον πιλότο να εκτινάσσεται με ασφάλεια πριν από τη συντριβή.
Τα δίκτυα της Νότιας Κορέας το δημοσιοποίησαν.
Το αεροπλάνο υπέστη ζημιές περίπου 29,39 εκατομμυρίων δολαρίων μετά την καταστροφή του, αλλά ο πιλότος διασώθηκε με επιτυχία.
Τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, ένα μαχητικό αεροσκάφος F-16 που χρησιμοποιούσαν οι Ηνωμένες Πολιτείες συνετρίβη στη Νότια Κορέα ενώ εκτελούσε μια συνηθισμένη εκπαιδευτική πτήση.
Ο πιλότος διασώθηκε στην Κίτρινη Θάλασσα από την ακτοφυλακή της Νότιας Κορέας και επέστρεψε στην αεροπορική βάση Κουνσάν, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η 8η Πτέρυγα Μάχης.
Τον επόμενο μήνα, ένα αμερικανικό μαχητικό αεροσκάφος F-16 συνετρίβη στη θάλασσα στα ανοιχτά της δυτικής ακτής της Νότιας Κορέας.
Ο πιλότος είχε τις αισθήσεις του και μεταφέρθηκε σε ιατρικό κέντρο για αξιολόγηση μετά από ασφαλή εκτίναξη και διάσωση περίπου μία ώρα αργότερα.
Τι περιελάμβανε η εκπαίδευση;
Οι δημοσιογράφοι του πρακτορείου ειδήσεων Yonhap που είδαν την εκπαίδευση αφηγήθηκαν τη διαδικασία που παρακολούθησαν.
Η έκθεση ανέφερε ότι ένας εκπαιδευτής έλαβε την εντολή να πηδήξει στη θάλασσα και να πέσει ελεύθερα τέσσερα μέτρα στο νερό από έναν αρχηγό της Πολεμικής Αεροπορίας σε ένα ναυτικό εκπαιδευτικό πλοίο στα ανοικτά του νότιου άκρου της Κορεατικής Χερσονήσου.
«Μετά από εντολή, ο εκπαιδευτής βούτηξε στα νερά, συνδεδεμένος με το σκάφος με δύο καλώδια, προσομοιώνοντας την εμπειρία του να τον σέρνει ένα αλεξίπτωτο που πιάστηκε στους ανέμους μετά την είσοδο στο νερό», αφηγείται η έκθεση.
Τα κύματα βύθισαν το πρόσωπο του εκπαιδευτή καθώς το πλοίο τον μετέφερε στον ωκεανό.
Τελικά, ο αρχηγός του τρυπανιού φώναξε, «Απελευθερώστε» και ο εκπαιδευτής ξεκούμπωσε βιαστικά τα καλώδια.
Η Πολεμική Αεροπορία της Νότιας Κορέας, από την πλευρά της, δήλωσε ότι οι θερμοκρασίες άνω των 20 C και η μέση διάρκεια επιβίωσης άνω των 12 ωρών έκαναν τις θάλασσες στα ανοιχτά της νότιας ακτής ιδανικές για εκπαίδευση.
Αντίθετα, τα άτομα που βρίσκονται σε νερά μεταξύ μείον 2 και + 2 C έχουν συνήθως χρόνο επιβίωσης 45 λεπτών.
«Οι συνθήκες, ωστόσο, παρέμειναν δύσκολες όταν δόθηκε η ευκαιρία στους δημοσιογράφους να βιώσουν την εκπαίδευση», ανέφερε η έκθεση.
Οι περισσότεροι ρεπόρτερ δεν μπορούσαν να κρατήσουν το κεφάλι τους ψηλά καθώς το νερό χυνόταν στο στόμα και στα ρουθούνια τους, παρόλο που το πλοίο ταξίδευε μόνο με τέσσερις κόμβους (2 μέτρα ανά δευτερόλεπτο), τον μισό ρυθμό με τον οποίο εκπαιδεύονταν.
Αν και αυτός ο τύπος εκπαίδευσης είναι κοινός μεταξύ των προηγμένων αεροπορικών δυνάμεων παγκοσμίως, έχει ιδιαίτερη σημασία για τη Νότια Κορέα, η οποία συνορεύει με θάλασσες από όλες τις πλευρές εκτός από τα βόρεια σύνορά της με τη Βόρεια Κορέα.
Ως εκ τούτου, η εκπαίδευση στη θαλάσσια επιβίωση είναι ζωτικής σημασίας για τους πιλότους, οι οποίοι υποβάλλονται σε εκτενή εκπαίδευση για αρκετά χρόνια για να επιτύχουν επάρκεια.
Εκτός από τις οδηγίες για την έλξη με αλεξίπτωτο, οι δημοσιογράφοι υποβλήθηκαν επίσης σε εκπαίδευση επιβίωσης σε ανοιχτά νερά, στριμωγμένοι μαζί ενώ περίμεναν τη διάσωση με ελικόπτερο και σκάφος.
Οι εκπαιδευτές τόνισαν τη σημασία της ενότητας στην αποτροπή παρατεταμένων επιχειρήσεων διάσωσης.
Επιπλέον, έδειξαν πώς να εξασκούνται με ασφάλεια το αλεξίπτωτο στη θάλασσα μέσω του αλεξίπτωτου.
Στην αρχή, φαινόταν σαν αλεξίπτωτο αναψυχής, με έναν εκπαιδευτή να επιπλέει ομαλά στον ουρανό 70 μέτρα πάνω από το έδαφος ενώ ήταν δεμένος σε μια βάρκα.
Ωστόσο, η έκθεση ανέφερε:
«Κατόπιν εντολής του διευθυντή, ο εκπαιδευτής αποκόλλησε το μονό κορδόνι που τη ένωνε με το σκάφος για να απελευθερωθεί και να κατέβει στα νερά».
Οι ειδικοί του SERER διδάσκουν επίσης στους στρατιώτες στη στεριά πώς να επιβιώνουν σε απομονωμένες περιοχές, συμπεριλαμβανομένου του εντοπισμού τροφής και της πιλοτικής λειτουργίας ελικοπτέρων διάσωσης, ως μέρος του τυπικού εκπαιδευτικού προγράμματος διάρκειας δύο εβδομάδων.
«Η άσκηση προετοιμάζεται για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και για να μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες επιβίωσης των πιλότων μας που είναι πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία», είπε ο αντισυνταγματάρχης Oh Hyeong-mo, διοικητής της μονάδας που επιβλέπει τους εκπαιδευτές.
Η μονάδα SERER πραγματοποιεί μια πενταήμερη εκπαίδευση επιβίωσης για περίπου 1.400 μέλη της υπηρεσίας κάθε χρόνο.
Το πρόγραμμα είναι υποχρεωτικό για το προσωπικό αεροπορίας κάθε τεσσεράμισι χρόνια.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών