σύμβολα :
AKTOR ΟΜΙΛΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
Η αναζήτηση νέων συμφωνιών έρχεται την ώρα που η Ελλάδα φιλοδοξεί να καταστεί κόμβος μεταφοράς φυσικού αερίου για την περιοχή, ενώ η Ευρώπη προχωρά σε πλήρη απαγόρευση των ρωσικών προμηθειών
Η Aktor Group, μέσω της κοινοπραξίας της με τον κρατικό πάροχο φυσικού αερίου της Ελλάδας, ΔΕΠΑ Εμπορίας, αναζητά επιπλέον προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Αυτό αναφέρει το Bloomberg, επικαλούμενο δηλώσεις του Αλέξανδρου Εξάρχου, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Aktor και CEO της Atlantic.
Όπως αναφέρει, μετά τη συμφωνία που έκλεισε τον Νοέμβριο με την Venture Global για εισαγωγή καυσίμου στην Ελλάδα με προορισμό την εξαγωγή σε χώρες όπως η Ουκρανία και η Ρουμανία, η Atlantic See LNG Trade SA αναζητά νέους προμηθευτές.
Η συμφωνία με την Venture Global καλύπτει την περίοδο 2030–2050, ωστόσο οι πρώτες πωλήσεις προς την Ουκρανία και τη Ρουμανία αναμένεται να ξεκινήσουν το 2026.
«Θα χρειαστούμε περισσότερες ποσότητες από αυτές που μπορεί να εγγυηθεί η Venture Global, αλλά για την περίοδο 2026–2030 πρέπει να έχουμε τουλάχιστον δύο, ίσως τρεις προμηθευτές», εξήγησε ο Εξάρχου.
Οι στόχοι της Ελλάδος
Σύμφωνα με το Bloomberg, η αναζήτηση νέων συμφωνιών έρχεται την ώρα που η Ελλάδα φιλοδοξεί να καταστεί κόμβος μεταφοράς φυσικού αερίου για την περιοχή, ενώ η Ευρώπη προχωρά σε πλήρη απαγόρευση των ρωσικών προμηθειών.
Παράλληλα, η Ουκρανία προσπαθεί να εξασφαλίσει ενέργεια για τον χειμώνα, μετά τις ρωσικές αεροπορικές επιδρομές που κατέστρεψαν πάνω από το μισό της εγχώριας παραγωγής φυσικού αερίου.
Η συμφωνία που υπέγραψε η ΔΕΠΑ τον προηγούμενο μήνα για την προμήθεια LNG από τις ΗΠΑ στην Naftogaz της Ουκρανίας, από τον Δεκέμβριο έως τον Μάρτιο, «θα διεκπεραιωθεί μέσω της Atlantic», δήλωσε ο Εξάρχου.
Η Atlantic θα επικεντρωθεί κυρίως στο αμερικανικό LNG, λόγω της μη διαθεσιμότητας ρωσικού αερίου από τον Νοέμβριο του 2027.
Νέος FSRU
Η Ελλάδα θα χρειαστεί ένα δεύτερο πλωτό σύστημα αποθήκευσης και επαναυγροποίησης (FSRU) πριν το 2030, ώστε να δημιουργηθεί ένας διάδρομος που θα αυξήσει τη χωρητικότητα LNG προς χώρες όπως η Ρουμανία, η Ουκρανία και η Μολδαβία.
Ο CEO τόνισε ότι αυτό είναι κρίσιμο και για τα εθνικά συμφέροντα της Ελλάδας.
Βραχυπρόθεσμα, η Atlantic θα ναυλώσει πλοία για τη μεταφορά του LNG από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα, εξετάζοντας παράλληλα τη μακροπρόθεσμη δυνατότητα κατασκευής δικών της πλοίων.
Η είσοδος της Atlantic στον τομέα του LNG εντάσσεται στη στρατηγική της Aktor για διεύρυνση στον ενεργειακό τομέα, με στόχο την αύξηση των κερδών και τη μείωση της εξάρτησης από τον κατασκευαστικό τομέα.
Ο Εξάρχου εξήγησε ότι η εταιρεία θέλει να μειώσει την εξάρτηση από τις κατασκευές από 85% στα κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και amortization σε 40%, με τη συμμετοχή των ενεργειακών δραστηριοτήτων να αναθεωρείται μέχρι το τέλος του έτους.
«Η επίδραση του LNG για την περίοδο 2026–2030 θα είναι σημαντική, ενώ η επίδραση από το 2030 έως το 2050 θα είναι ακόμη πιο καθοριστική», πρόσθεσε ο CEO.
Η Aktor κατέχει ποσοστό 60% στην Atlantic, με την ΔΕΠΑ να κατέχει το υπόλοιπο 40%.
www.bankingnews.gr
Αυτό αναφέρει το Bloomberg, επικαλούμενο δηλώσεις του Αλέξανδρου Εξάρχου, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Aktor και CEO της Atlantic.
Όπως αναφέρει, μετά τη συμφωνία που έκλεισε τον Νοέμβριο με την Venture Global για εισαγωγή καυσίμου στην Ελλάδα με προορισμό την εξαγωγή σε χώρες όπως η Ουκρανία και η Ρουμανία, η Atlantic See LNG Trade SA αναζητά νέους προμηθευτές.
Η συμφωνία με την Venture Global καλύπτει την περίοδο 2030–2050, ωστόσο οι πρώτες πωλήσεις προς την Ουκρανία και τη Ρουμανία αναμένεται να ξεκινήσουν το 2026.
«Θα χρειαστούμε περισσότερες ποσότητες από αυτές που μπορεί να εγγυηθεί η Venture Global, αλλά για την περίοδο 2026–2030 πρέπει να έχουμε τουλάχιστον δύο, ίσως τρεις προμηθευτές», εξήγησε ο Εξάρχου.
Οι στόχοι της Ελλάδος
Σύμφωνα με το Bloomberg, η αναζήτηση νέων συμφωνιών έρχεται την ώρα που η Ελλάδα φιλοδοξεί να καταστεί κόμβος μεταφοράς φυσικού αερίου για την περιοχή, ενώ η Ευρώπη προχωρά σε πλήρη απαγόρευση των ρωσικών προμηθειών.
Παράλληλα, η Ουκρανία προσπαθεί να εξασφαλίσει ενέργεια για τον χειμώνα, μετά τις ρωσικές αεροπορικές επιδρομές που κατέστρεψαν πάνω από το μισό της εγχώριας παραγωγής φυσικού αερίου.
Η συμφωνία που υπέγραψε η ΔΕΠΑ τον προηγούμενο μήνα για την προμήθεια LNG από τις ΗΠΑ στην Naftogaz της Ουκρανίας, από τον Δεκέμβριο έως τον Μάρτιο, «θα διεκπεραιωθεί μέσω της Atlantic», δήλωσε ο Εξάρχου.
Η Atlantic θα επικεντρωθεί κυρίως στο αμερικανικό LNG, λόγω της μη διαθεσιμότητας ρωσικού αερίου από τον Νοέμβριο του 2027.
Νέος FSRU
Η Ελλάδα θα χρειαστεί ένα δεύτερο πλωτό σύστημα αποθήκευσης και επαναυγροποίησης (FSRU) πριν το 2030, ώστε να δημιουργηθεί ένας διάδρομος που θα αυξήσει τη χωρητικότητα LNG προς χώρες όπως η Ρουμανία, η Ουκρανία και η Μολδαβία.
Ο CEO τόνισε ότι αυτό είναι κρίσιμο και για τα εθνικά συμφέροντα της Ελλάδας.
Βραχυπρόθεσμα, η Atlantic θα ναυλώσει πλοία για τη μεταφορά του LNG από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα, εξετάζοντας παράλληλα τη μακροπρόθεσμη δυνατότητα κατασκευής δικών της πλοίων.
Η είσοδος της Atlantic στον τομέα του LNG εντάσσεται στη στρατηγική της Aktor για διεύρυνση στον ενεργειακό τομέα, με στόχο την αύξηση των κερδών και τη μείωση της εξάρτησης από τον κατασκευαστικό τομέα.
Ο Εξάρχου εξήγησε ότι η εταιρεία θέλει να μειώσει την εξάρτηση από τις κατασκευές από 85% στα κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και amortization σε 40%, με τη συμμετοχή των ενεργειακών δραστηριοτήτων να αναθεωρείται μέχρι το τέλος του έτους.
«Η επίδραση του LNG για την περίοδο 2026–2030 θα είναι σημαντική, ενώ η επίδραση από το 2030 έως το 2050 θα είναι ακόμη πιο καθοριστική», πρόσθεσε ο CEO.
Η Aktor κατέχει ποσοστό 60% στην Atlantic, με την ΔΕΠΑ να κατέχει το υπόλοιπο 40%.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών