γράφει : Ελένη Μπότα
Σε μείωση του κόστους προκειμένου να ανταποκριθεί στις μεγάλες επιπτώσεις που προκάλεσε στην ελληνική αγορά η πανδημία, προχωρά η Ολυμπιακή Ζυθοποιϊα
Σε μείωση του κόστους προκειμένου να ανταποκριθεί στις μεγάλες επιπτώσεις που προκάλεσε στην ελληνική αγορά η πανδημία, προχωρά η Ολυμπιακή Ζυθοποιϊα, η οποία για το σύνολο του 2020 στοχεύει στην διατήρηση της χρηματοοικονομικής κατάστασης με τις όσο το δυνατόν μικρότερες απώλειες, φοβούμενη ωστόσο ότι θα υπάρξουν ζημιές από οφειλέτες της που δεν θα καταφέρουν να επιβιώσουν.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εταιρεία στην λογιστική κατάσταση του 2019 (δημοσιεύτηκε στις αρχές Ιουνίου 2020) «η πανδημία έχει επηρεάσει σημαντικά την εταιρεία με την ελληνική κυβέρνηση να επιβάλλει αυστηρά μέτρα όπως το κλείσιμο καταστημάτων στο εμπόριο, τους περιορισμούς ή το κλείσιμο άλλων επιχειρήσεων, τον περιορισμό των κοινωνικών συγκεντρώσεων, τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς και την ακύρωση αθλητικών και ψυχαγωγικών εκδηλώσεων.
Για να μετριάσουμε τον αντίτκυπο έχουμε λάβει πολλές ενέργειες για να μειώσουμε το κόστος και να επιτύχουμε βραχυπρόθεσμες εξοικονομήσεις, χωρίς να επηρεάζουμε τη μακροπρόθεσμη υγεία της επιχείρησης μας.
Αναμένουμε ωστόσο ότι ορισμένοι πελάτες μας θα υποστούν οικονομική δυσχέρεια και κατά συνέπεια υπάρχει κίνδυνος υψηλότερων ζημιών στους οφειλέτες».
Όπως υποστηρίζει η εταιρεία ο αντίκτυπος στην οικονομική και λειτουργική της απόδοση δεν μπορεί να εκτιμηθεί εύλογα αυτή τη στιγμή καθώς εξαρτάται από τον ορίζοντα των κυβερνητικών παρεμβάσεων και την καταναλωτική συμπεριφορά.
Όπως επισημαίνει «έχουμε επεξεργαστεί διάφορα εναλλακτικά σενάρια ώστε να εξιολογήσουμε την επάρκεια των χρηματικών διαθεσίμων και ανοικτών πιστωτικών γραμμών για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της αναμενόμενη μείωσης των πωλήσεων κατά το 2020.
Συγκεκριμένα τα σενάρια που εξετάστηκαν έλαβαν υπόψη την μείωση των πωλήσεων της εταιρείας κατά την περίοδο από την αρχική λήψη των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας από την κυβέρνηση μέχρι σήμερα, καθώς και την αναμενόμενη πτώση του τουρισμού στην Ελλάδα τους καλοκαιρινοιύς μήνες από Ιούνιο μέχρι Σεπτέμβριο 2020 και την μειωμένη δραστηριότητα στον κλάδο της εστίασης, τα οποία θα έχουν σημαντική αρνητική επίδραση για το υπόλοιπο τους έτους 2020.
Με βάση τα εναλλακτικά σενάρια που αξιολογήθηκαν από τη διοίκηση για την αναμενόμενη μείωση στις πωλήσεις της εταιρείας μέχρι το τέλος του 2020 και τους άλλους παράγοντες που προαναφέρθηκαν, εκτιμούμε ότι η εταιρεία διαθέτει επαρκή πιστωτικά όρια κάτω από τις υφιστάμενες πιστωτικές των δανείων της ώστε να είναι σε θέση να καλύψει οποιαδήποτε υποχρέωση απαιτείται κατά την περίοδο αντιμετώπισης της κρίσης αυτής.
Τέλος ο Όμιλος Calsberg επαναπροσδιόρισε τους στόχους γιατο 2020 με κύριο μέλημα να παραμείνει σε χρηματοοικονομική ισχυρή θέση για να μπορέσει να ανταπεξέλθει σε οποιαδήποτε επίδραση της παρουσίας του Covid 19 εστιάζοντας στη συνέχιση της δραστηριότητας στις χώρες που δραστηριοποιείται.
ΝΑ σημειωθεί ότι το 2019 ο όγκος πωλήσεων της εταιρείας αυξήθηκε κατά 9% και ο κύκλος εργασιών από πωλήσεις ζύθου σημείωσε αύξηση 7,2% και ανήλθε σε 158,48 εκατ ευρώ από 147.83 εκατ ευρώ.
Το 2019 αποτέλεσε ένα ακόμη έτος όπου οι εξαγωγές παρέμειναν σημαντικός παράγοντας ανάπτυξης της εταιρίας αντιπροσωπεύοντας το 9% της παραγωγής της , συνεχίζοντας την ανοδική της πορεία σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (2018: 7%) με τα ελληνικά σήμετα FIX Hellas και Mythos επί ακόμη μεγαλύτερου συνολικού όγκου πωλήσεων.
Τα λειτουργικά κέρδη σημείωσαν σημαντική αύξηση 116% σε σχέση με το 2018, ενώ κατέβαλλε εντός της χρήσης 53,8 εκατ ευρώ Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης.
Επίσης μέσα στο 2019 προχώρησε σε επενδύσεις 9,5 εκατ ευρώ.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εταιρεία στην λογιστική κατάσταση του 2019 (δημοσιεύτηκε στις αρχές Ιουνίου 2020) «η πανδημία έχει επηρεάσει σημαντικά την εταιρεία με την ελληνική κυβέρνηση να επιβάλλει αυστηρά μέτρα όπως το κλείσιμο καταστημάτων στο εμπόριο, τους περιορισμούς ή το κλείσιμο άλλων επιχειρήσεων, τον περιορισμό των κοινωνικών συγκεντρώσεων, τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς και την ακύρωση αθλητικών και ψυχαγωγικών εκδηλώσεων.
Για να μετριάσουμε τον αντίτκυπο έχουμε λάβει πολλές ενέργειες για να μειώσουμε το κόστος και να επιτύχουμε βραχυπρόθεσμες εξοικονομήσεις, χωρίς να επηρεάζουμε τη μακροπρόθεσμη υγεία της επιχείρησης μας.
Αναμένουμε ωστόσο ότι ορισμένοι πελάτες μας θα υποστούν οικονομική δυσχέρεια και κατά συνέπεια υπάρχει κίνδυνος υψηλότερων ζημιών στους οφειλέτες».
Όπως υποστηρίζει η εταιρεία ο αντίκτυπος στην οικονομική και λειτουργική της απόδοση δεν μπορεί να εκτιμηθεί εύλογα αυτή τη στιγμή καθώς εξαρτάται από τον ορίζοντα των κυβερνητικών παρεμβάσεων και την καταναλωτική συμπεριφορά.
Όπως επισημαίνει «έχουμε επεξεργαστεί διάφορα εναλλακτικά σενάρια ώστε να εξιολογήσουμε την επάρκεια των χρηματικών διαθεσίμων και ανοικτών πιστωτικών γραμμών για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της αναμενόμενη μείωσης των πωλήσεων κατά το 2020.
Συγκεκριμένα τα σενάρια που εξετάστηκαν έλαβαν υπόψη την μείωση των πωλήσεων της εταιρείας κατά την περίοδο από την αρχική λήψη των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας από την κυβέρνηση μέχρι σήμερα, καθώς και την αναμενόμενη πτώση του τουρισμού στην Ελλάδα τους καλοκαιρινοιύς μήνες από Ιούνιο μέχρι Σεπτέμβριο 2020 και την μειωμένη δραστηριότητα στον κλάδο της εστίασης, τα οποία θα έχουν σημαντική αρνητική επίδραση για το υπόλοιπο τους έτους 2020.
Με βάση τα εναλλακτικά σενάρια που αξιολογήθηκαν από τη διοίκηση για την αναμενόμενη μείωση στις πωλήσεις της εταιρείας μέχρι το τέλος του 2020 και τους άλλους παράγοντες που προαναφέρθηκαν, εκτιμούμε ότι η εταιρεία διαθέτει επαρκή πιστωτικά όρια κάτω από τις υφιστάμενες πιστωτικές των δανείων της ώστε να είναι σε θέση να καλύψει οποιαδήποτε υποχρέωση απαιτείται κατά την περίοδο αντιμετώπισης της κρίσης αυτής.
Τέλος ο Όμιλος Calsberg επαναπροσδιόρισε τους στόχους γιατο 2020 με κύριο μέλημα να παραμείνει σε χρηματοοικονομική ισχυρή θέση για να μπορέσει να ανταπεξέλθει σε οποιαδήποτε επίδραση της παρουσίας του Covid 19 εστιάζοντας στη συνέχιση της δραστηριότητας στις χώρες που δραστηριοποιείται.
ΝΑ σημειωθεί ότι το 2019 ο όγκος πωλήσεων της εταιρείας αυξήθηκε κατά 9% και ο κύκλος εργασιών από πωλήσεις ζύθου σημείωσε αύξηση 7,2% και ανήλθε σε 158,48 εκατ ευρώ από 147.83 εκατ ευρώ.
Το 2019 αποτέλεσε ένα ακόμη έτος όπου οι εξαγωγές παρέμειναν σημαντικός παράγοντας ανάπτυξης της εταιρίας αντιπροσωπεύοντας το 9% της παραγωγής της , συνεχίζοντας την ανοδική της πορεία σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (2018: 7%) με τα ελληνικά σήμετα FIX Hellas και Mythos επί ακόμη μεγαλύτερου συνολικού όγκου πωλήσεων.
Τα λειτουργικά κέρδη σημείωσαν σημαντική αύξηση 116% σε σχέση με το 2018, ενώ κατέβαλλε εντός της χρήσης 53,8 εκατ ευρώ Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης.
Επίσης μέσα στο 2019 προχώρησε σε επενδύσεις 9,5 εκατ ευρώ.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών