Την 31η Δεκεμβρίου 2021, ο Όμιλος είχε σε ισχύ προθεσμιακά συμβόλαια αγοράς καυσίμων αεροσκαφών που καλύπτουν ποσοστό 44% και 6% των προβλεπόμενων αναγκών σε καύσιμα για το 2022 και 2023, αντίστοιχα
Επιχειρησιακά για τον όμιλο της Aegean Airlines το 2022 αναμένεται να είναι μία μεταβατική περίοδος αναφορικά με την αναδιάρθρωση του στόλου λόγω της αναμενόμενης παραλαβής μεγάλου αριθμού αεροσκαφών της οικογένειας Airbus Α320 neo (ήτοι 11 μέχρι το τέλος του έτους) και την αναδιάρθρωση του στόλου ελικοφόρων αεροσκαφών από αεροσκάφη τύπου Q400 σε ΑΤR72-600.
Η έλευση των νέων πιο αποδοτικών αεροσκαφών αναμένεται να συντελέσει στην βελτίωση του μοναδιαίου κόστους, ιδιαίτερα από το πρώτο εξάμηνο του 2023, όπου το μεγαλύτερο
μέρος του στόλου θα αποτελείται από αεροσκάφη είτε νέας τεχνολογίας είτε με νέους πιο ανταγωνιστικούς συμβατικούς όρους χρήσης.
Οι κινητήρες νέας τεχνολογίας επιφέρουν μείωση 15% ανά πτήση όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου και 19%-23% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ανά επιβατική θέση, σε σχέση με τα αεροσκάφη Airbus ceo προηγούμενης γενιάς.
Σε επίπεδο στόλου τα παραπάνω επίπεδα ρύπων αντιστοιχούν σε μείωση CΟ2 σχεδόν 50% ανά θέση, σε σχέση με τα αεροσκάφη τύπου AVRO RJ100 που χρησιμοποιούσε η εταιρεία
το 1999.
Η σημαντική αύξηση της τιμής του πετρελαίου που προκάλεσε η Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία όσο και οι γενικότερες πληθωριστικές πιέσεις επηρεάζουν τις προοπτικές ανάκαμψης του Ομίλου αλλά και του κλάδου γενικότερα, αναφέρει η εταιρεία στα αποτελέσματα χρήσης 2021.
Περισσότερα θα έχει να πει σήμερα (29/3) η διοίκηση της εταιρείας κατά την ενημέρωση των αναλυτών.
Ο Όμιλος χρησιμοποιεί πολιτική αντιστάθμισης του κινδύνου για να προστατευτεί από την αύξηση της τιμής του πετρελαίου, προκειμένου να μειώσει τη μεταβλητότητα των οικονομικών του αποτελεσμάτων.
Την 31η Δεκεμβρίου 2021, ο Όμιλος είχε σε ισχύ προθεσμιακά συμβόλαια αγοράς καυσίμων αεροσκαφών που καλύπτουν ποσοστό 44% και 6% των προβλεπόμενων αναγκών σε καύσιμα για το 2022 και 2023, αντίστοιχα.
Την 31η Δεκεμβρίου 2020, ο Όμιλος είχε σε ισχύ προθεσμιακά συμβόλαια αγοράς καυσίμων αεροσκαφών που καλύπταν ποσοστό 15% των προβλεπόμενων αναγκών σε καύσιμα για το 2021.
Επίσης, την 31η Δεκεμβρίου 2021 ο Όμιλος είχε συνάψει συμφωνίες για να αντισταθμίσει το 31% και 30% των εκτιμώμενων ετήσιων αναγκών του σε δολάρια Η.Π.Α. για τα έτη 2022
και 2023, αντίστοιχα.
Βάση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Εν μέσω ενός ευμετάβλητου περιβάλλοντος, ο Όμιλος προγραμματίζει τη σταδιακή αύξηση της χωρητικότητας από τα τέλη Μαρτίου και για την καλοκαιρινή περίοδο, με δυναμική
διαχείριση του δικτύου ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς.
Ως προς τη στρατηγική κατεύθυνση του δικτύου, το μεγαλύτερο μέρος του στόλου (80%) θα επιχειρεί από τα αεροδρόμια της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και Λάρνακας με το υπόλοιπο
20% της χωρητικότητας να επενδύεται στη δραστηριότητα της περιφέρειας.
Στρατηγική προτεραιότητα θα συνεχίσει να αποτελεί η επένδυση στην καινοτομία στοχεύοντας στη συνεχή βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών και της ταξιδιωτικής εμπειρίας.
Αναδιάρθρωση στόλου ελικοφόρων
Ο Όμιλος προέβη σε αναδιάρθρωση του στόλου ελικοφόρων αεροσκαφών.
Ο Όμιλος συμφώνησε τη πρόωρη λήξη και επαναπαράδοση στον εκμισθωτή των 8 αεροσκαφών τύπου Q400.
Οι αρχικές συμβάσεις μίσθωσης έληγαν τον Ιούνιο του 2023 και με την νέα συμφωνία και τα 8 αεροσκάφη Q400 θα επαναπαραδοθούν στον εκμισθωτή εντός του πρώτου εξαμήνου 2022.
Παράλληλα ο Όμιλος προχώρησε σε συμφωνία για αγορά τριών αεροσκαφών τύπου ATR72-600, εκ των οποίων το ένα έχει ήδη παραληφθεί και τα άλλα δύο αναμένεται να
παραληφθούν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022.
Επιπρόσθετα, ο Όμιλος έχει συμφωνήσει με εκμισθωτές αεροσκαφών τη μίσθωση 6 αεροσκαφών ATR72-600, εκ των οποίων δύο έχουν ήδη παραληφθεί (ένα εντός του 2021
και ένα εντός του 2022) και τα υπόλοιπα 4 αεροσκάφη αναμένεται να παραληφθούν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών