Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Θα δοκιμαστεί η Reggeborgh σε Ψυττάλεια και Παραχώρηση Εγνατίας – Οι τράπεζες δεν δανείζουν Ελλάκτωρ χωρίς σχέδιο

Θα δοκιμαστεί η Reggeborgh σε Ψυττάλεια και Παραχώρηση Εγνατίας – Οι τράπεζες δεν δανείζουν Ελλάκτωρ χωρίς σχέδιο
Θέλουμε επιχειρηματικό σχέδιο, να φέρουν κεφάλαια οι ολλανδοί της Reggeborgh να επενδύσουν και μετά θα ακολουθήσουν οι τράπεζες... το μήνυμα των ελληνικών τραπεζών
Σχετικά Άρθρα

Η πρώτη μεγάλη δοκιμασία της Reggeborgh που είναι βασικός μέτοχος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 30,4% και στρατηγικός επενδυτής της Ελλάκτωρ με ποσοστό 14,5% διορίζοντας διοίκηση και διοικητικό συμβούλιο… θα λάβει χώρα προσεχώς σε δύο κρίσιμους διαγωνισμούς

Πρώτη δοκιμασία Ψυττάλεια

1)Ως γνωστό στα μέσα Μαρτίου 2021 η ΕΥΔΑΠ θα ενεργοποιήσει τον διαγωνισμό της Ψυττάλειας ένα μεγάλο έργο ύψους 250 εκατ ευρώ για το οποίο τρία σχήματα συμμετέχουν στην διαγωνιστική διαδικασία.
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ – Άκτωρ και Μυτιληναίος.
Οι τρεις επιχειρηματικοί όμιλοι έχουν δημιουργήσει κοινοπραξίες και έχουν κατέλθει στον διαγωνισμό της Ψυττάλειας.
Η Reggeborgh ουσιαστικά στον διαγωνισμό της Ψυττάλειας βρίσκεται με δύο εταιρίες την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τον Ελλάκτωρ.
Στην ΕΥΔΑΠ επικρατεί κινητικότητα καθώς ανησυχούν ότι η εμπλοκή ενός κοινού μετόχου μπορεί να εγείρει ζητήματα ανταγωνισμού.
Μάλιστα η ΕΥΔΑΠ σχεδιάζει να αναθέσει σε εξειδικευμένη ελεγκτική εταιρία να διερευνήσει νομικά το θέμα.
Επίσης πως θα λειτουργήσει ο Μυτιληναίος καθώς στην διαδικασία της Ψυττάλειας ουσιαστικά οι ενδιαφερόμενοι είναι δύο η Reggeborgh και ο Μυτιληναίος.
Γενικώς υπάρχει προβληματισμός.

Δεύτερη δοκιμασία παραχώρηση Εγνατίας οδού

2)Μέσα στον Απρίλιο θα επανέλθει στο προσκήνιο το μεγάλο έργο της παραχώρησης της Εγνατίας οδού.
Να τονιστεί ότι πάλι εμπλέκονται Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Μυτιληναίος.
Στην διαγωνιστική διαδικασία για την οποία το ΤΑΙΠΕΔ και η σημερινή διοίκηση του Ελλάκτωρ είχαν διαφορετική στρατηγική και προσέγγιση… ουσιαστικά οι ενδιαφερόμενοι είναι δύο.
Από την μια πλευρά η Reggeborgh και από την άλλη ο Μυτιληναίος.
Να σημειωθεί ότι στην πρώτη φάση της διαδικασίας υπήρχε μια πρόταση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects αλλά λόγω του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Υπενθυμίζεται ότι ενώπιον της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, είχαν υποβάλλει ασφαλιστικά μέτρα η Roadis – Άκτωρ Παραχωρήσεις και η Vinci με τον Μυτιληναίο.
Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία.
Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).
Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40 έτη.

Δύο έργα… τρεις ενδιαφερόμενοι που στην πράξη είναι δύο

Ο Μυτιληναίος θα βρεθεί αντιμέτωπος με την Reggeborgh τόσο στην Ψυττάλεια όσο και στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Το βασικό ζήτημα εδώ πέραν του ζητήματος του αθέμιτου ανταγωνισμού που προφανώς εγείρεται ανακύπτει και ένα άλλο θέμα.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Ελλάκτωρ κατέχονται για να χάσει ο ένας εκ των δύο τους διαγωνισμούς ή κατέρχονται για να κερδίσουν η μεν ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ την Εγνατία και ο Ελλάκτωρ την Ψυττάλεια;
Μπορεί ένας επενδυτής το ολλανδικό fund Reggeborgh να διεκδικεί τέτοια έργα υποδομής και υψηλού περιθωρίου κέρδους, ελέγχοντας δύο κατασκευαστικούς ομίλους;
Γιατί η διασύνδεση ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Ελλάκτωρ μέσω της Reggeborgh είναι ξεκάθαρη, οι Ολλανδοί ελέγχουν την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλά όχι το management ενώ στην Ελλάκτωρ διόρισαν το management με 14,5% των μετοχών που κατέχουν στην Ελλάκτωρ.
Ότι υπάρχει απόλυτη διασύνδεση είναι το προφανές….

Μήνυμα τραπεζών χωρίς σχέδιο από Reggeborgh .... δεν δανείζουμε

Μπορεί τα αμοιβαία κεφάλαια των τραπεζών να υποστήριξαν την Reggeborgh στην μάχη της Ελλάκτωρ, μπορεί να καταψήφισαν την πρόταση για αύξηση κεφαλαίου 50 εκατ με αιτιολογικό ότι χρειάζεται αύξηση 100-150 εκατ αλλά σήμερα δηλώνουν ότι «η Reggeborgh δεν έχει παρουσιάσει κανένα σχέδιο ανάπτυξης ή την στρατηγική της για την Ελλάκτωρ.
Οι τράπεζες δεν θα χρηματοδοτήσουν κανένα πλάνο της Άκτωρ εάν πρωτίστως δεν μας πείσει η Reggeborgh για το τι θέλει να κάνει.
Θέλουμε επιχειρηματικό σχέδιο, να φέρουν κεφάλαια οι ολλανδοί της Reggeborgh να επενδύσουν και μετά θα ακολουθήσουν οι τράπεζες» είναι το μήνυμα των τραπεζών που θεωρούν ότι η Reggeborgh θα πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Την ίδια στιγμή η Invesco θα συνεχίσει να αυξάνει την στρατηγική – επενδυτική θέση της στην Ελλάκτωρ.
Προσεχώς θα παρουσιάσουν ορισμένα σχέδια τους τα οποία έχουν ενδιαφέρον.
Να σημειωθεί ότι η Invesco είναι ο μεγαλύτερος άμεσος μέτοχος με ποσοστό 25,57% στην Ελλάκτωρ.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης