Χρησιμοποιώντας την προφανώς παράνομη μέθοδο, απόκρυψης της πραγματικής ταυτότητας μετόχων, κρύβοντας μετοχές που είχαν πίσω από αχυράνθρωπους και εικονικές εταιρείες, η Reggeborgh, αποκτά τον έλεγχο της Ελλάκτωρ.
Η μεγάλη κατασκευαστική κι όχι μόνον εταιρεία, έχει πλέον νέα διοίκηση την οποία δημοσίευμα της εποχής χαρακτηρίζει «Η «άχαστη» ομάδα των Ολλανδών!» Το δημοσίευμα (https://radar.gr/article/i-axasti-omada-ton-ollandon) με ίχνη κολακείας και υπερβολών, περιγράφει σαφώς τι συμβαίνει:
«Δεν χωρεί αμφιβολία ότι για να κερδίσουν οι Ολλανδοί τη μεγάλη μάχη απόκτησης του Ελλάκτωρα στηρίχθηκαν σε μια πολυπρόσωπη ομάδα που συνέθεταν διαφορετικές προσωπικότητες, με εξαιρετική εξειδίκευση και σαφώς διακριτούς ρόλους.
Πρώτα απ’ όλα κρίσιμο και καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε το νομικό γραφείο Δένδια που υποστήριξε από την αρχή μέχρι το τέλος το φιλόδοξο αυτό εγχείρημα, αντί πολύ υψηλής μηνιαίας αμοιβής είναι η αλήθεια.
Ο Υπ. Εξωτερικών, που δηλώνει πως πιο καλός του φίλος είναι ο Γιώργος Περιστέρης, υπήρξε ο ακρογωνιαίος λίθος της εισβολής των Ολλανδών στο κατασκευαστικό τοπίο, με αφορμή την στενή φιλική σχέση που ανέπτυξε με το αφεντικό της Reggeborgh αλλά και τον μικροεργολάβο Κώστα Τούμπουρο λόγω των κοινών διακοπών τους στην Κέρκυρα καθώς και οι τρεις διαθέτουν βίλες στο νησί των Φαιάκων!
Σημαντικό επίσης ρόλο στην έκβαση της υπόθεσης διαδραμάτισαν και οι γνωστοί χρηματιστές της αγοράς που με μυστικότητα έχτιζαν θέσεις αλλά και διαμόρφωναν τις μετοχικές ισορροπίες και στο τέλος της ημέρας οι Ολλανδοί βρέθηκαν να ελέγχουν σε απόλυτο βαθμό την γενική συνέλευση.
Για να γύρει η πλάστιγγα υπέρ των Ολλανδών χρειάστηκαν και οι επικοινωνιακοί σύμβουλοι αλλά και εταιρία λόμπινγκ που διέρρεε κείμενα και θέσεις, αλλά και προσπαθούσε να προλάβει καταστάσεις και δημοσιεύματα. Λέγεται, χωρίς να έχει αποδειχθεί, ότι το χτίσιμο των θετικών δημοσιευμάτων και η δημιουργία κλίματος κόστισε πολλά! Ωστόσο το αποτέλεσμα δικαιώνει και την δαπάνη και την προσπάθεια.
Όλα τα λεφτά όμως ήταν η πρόταση των Ολλανδών για τη διοίκηση της Ελλάκτωρ που στην ουσία συνιστά το πιο διαπλεκόμενο Διοικητικό Συμβούλιο όλων των εποχών!
- Πρόεδρος ο εν ενεργεία οικονομικός σύμβουλος του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου Γ. Μυλωνογιάννης.
- Διευθύνων σύμβουλος ο Α. Ξενόφος πρώην διευθύνων του ΤΑΙΠΕΔ, ο άνθρωπος που δεν έδωσε παράταση στον Άκτωρα για τον διαγωνισμό της Εγνατίας, ενέργεια που ευνόησε την ΓΕΚ Τέρνα των Ολλανδών και του Γ. Περιστέρη.
- Ανεξάρτητο μέλος του ΔΣ ο Κ. Τούμπουρος, μικροεργολάβος, μέλος της παρέας της Κέρκυρας , άνθρωπος που κάνει δουλειές με ακίνητα στο κέντρο της Αθήνας με τον Ολλανδό και παιδικός φίλος με τον Αλέξη Τσίπρα, του οποίου φέρεται να ανακαίνισε το εξοχικό στο Σούνιο!
- Τέλος μέλος του ΔΣ προτάθηκε η κυρία Χατζηπέτρου, πρόσωπο της εμπιστοσύνης του στενού περιβάλλοντος του Μεγάρου Μαξίμου!»
Στο μεταξύ η Επιτροπή Ανταγωνισμού ξεκίνησε έλεγχο στο σύνολο των κατασκευαστικών εταιρειών και στα πλαίσια του ελέγχου έβγαλε το αρχικό της πόρισμα το οποίο σαφώς προέβλεπε ότι δεν είναι νομικώς επιτρεπτή η εκ μέρους του βασικού μετόχου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανάληψη της διοίκησης του βασικού της ανταγωνιστή, Ελλάκτωρ.
Προς αποφυγή παρέμβασης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού οι Γ. Περιστέρης και Χόλντερμαν συμφωνούν σε κάτι ανήκουστο.
Ο Περιστέρης αγοράζει ο ίδιος τις μετοχές του Ολλανδού στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και μάλιστα με τεράστιο όφελος για τον Χόλντερμαν αφού η τιμή που συμφωνήθηκε ήταν δυο ευρώ πάνω από την τιμή της μετοχής.
Κλήθηκε η αγορά να πιστέψει ότι ο Γ. Περιστέρης έδωσε από την τσέπη του 150 εκατ. ευρώ στον Ολλανδό για να τα βάλει στην Ελλάκτωρ ώστε να ανταγωνιστεί αποτελεσματικότερα την εταιρεία του Περιστέρη.
Η κοινή γνώμη παρακολουθεί μια εμμονή στο παράλογο.
Αρχικά ότι η Reggeborgh μπορεί να είναι «παθητικός μέτοχος» και στις δύο μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες.
Μετά ότι ο Holtermna της Reggeborgh εισπράττει ένα πακτωλό χρημάτων από τον μέτοχο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για να επενδύσει στον ανταγωνιστή της.
Η κοινή πρακτική, σε πολύ μικρότερα deal είναι ότι υπάρχει δέσμευση του πωλητή να μην ασχοληθεί για κάποιο διάστημα με τον ίδιο τομέα…
Και αυτό το αφήγημα ντύθηκε με μια δήθεν διένεξη μεταξύ Περιστέρη και Ολλανδού ότι δήθεν ο τελευταίος εκβίασε τον Περιστέρη απειλώντας ότι θα πουλήσει το τεράστιο ποσοστό του σε άλλο fund.
Και ενόψει αυτής της απειλής ο Γ. Περιστέρης «πανικόβλητος» δήθεν δανείστηκε τεράστια κεφαλαία για να αποκτήσει τελικός το 33% της εταιρείας του.
Ένα πρόβλημα υπήρχε στην ολοκλήρωση της συναλλαγής αυτής:
Πως μπορούσε να διασφαλίσει ο Γ. Περιστέρης ότι τουλάχιστον θα εξασφάλιζε την παραχώρηση της Εγνατίας που του είχε χαλάσει η προηγούμενη διοίκηση της Ελλάκτωρ. Θα βρεθεί λύση και στο πρόβλημα αυτό.
Έτσι βρέθηκε η λύση.
Ο Περιστέρης αγόρασε το μεγαλύτερο πακέτο του Ολλανδού στις 24 Μαρτίου του 2021 και κατά εκπληκτική ΣΥΜΠΤΩΣΗ την ίδια ημέρα η Roadis ενημέρωσε εγγράφως την νέα διοίκηση της Ελλάκτωρ ότι δεν προτίθεται να υποβάλει προσφορά για τον διαγωνισμό της Εγνατίας.
Έτσι ο Περιστέρης διασφάλισε ότι η εφαρμογή της συμφωνίας του με τον Ολλανδό του διασφάλιζε κατ’ ελάχιστο το τεράστιο σε σημασία και διάρκεια έργο της παραχώρησης της Εγνατίας οδού σε συνδυασμό φυσικά με την ανάθεση σε αυτόν του Ε65.
Και από το χρόνο εκείνο αρχίζει το… θαύμα των ελληνικών κατασκευών. Μόλις ο Γ. Περιστέρης απαλλάχθηκε υποτίθεται από τον Ολλανδό σταμάτησαν οι προσφυγές μεταξύ των εργοληπτικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Οι εκπτώσεις από θαύμα έπαψαν να είναι στο 35 με 50 % και τα έργα άρχισαν να ανατίθενται με ρυθμό πολυβόλου με εκπτώσεις κάτω του 10%.
Έτσι δημοπρατείται η Εγνατία με δυο μόνο υποψήφιους και ανατίθεται στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 1 δισ. διαφορά (αλήθεια ποσό άσχετοι είναι οι άνθρωποι της ΜΕΤΚΑ, της Αβαξ και της Vinci που βρέθηκαν ακριβότεροι στο ίδιο αντικείμενο κατά το εξωφρενικό ποσό του 1 δισ. ευρώ;)
Τα έργα αρχίζουν να δημοπρατούνται σε πακέτα την ίδια μέρα και μοιράζονται σε όλους με πολύ μικρές εκπτώσεις.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παίρνει την μερίδα του λέοντος μεν αλλά όλοι παίρνουν κάτι με καλές τιμές.
Κανείς πλέον δεν διαμαρτύρεται και δεν προσβάλει τα αποτελέσματα των διαγωνισμών.
Όλοι είναι ευτυχείς.
Και ξαφνικά η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσα σε ένα χρόνο αυξάνει το ανεκτέλεστο της κατά ούτε λίγο ούτε πολύ 3 δισ. Η ΑΚΤΩΡ ανύπαρκτη δεν συμμετέχει στους διαγωνισμούς ή συμμετέχει με μη ανταγωνιστικές προσφορές.
Αποτέλεσμα από πρώτη σε ανεκτέλεστο τον Ιανουάριο του 2021 γίνεται τρίτη ίσως και τέταρτη τον Ιανουάριο του 2022. Μέχρι τώρα πέντε εταιρείες, συγκεντρώνουν περίπου το 75% με 85% των εργασιών στα δημόσια έργα και αυτό θεωρήθηκε ύποπτο για δημιουργία καρτέλ.
Στο κοντινό μέλλον θα διαπιστώσουμε ότι σε μία εταιρεία καταλήγει η πλειοψηφία των έργων…
Στις 4 Μαρτίου 2022: η κορύφωση του δράματος
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών