Τελευταία Νέα
Διεθνή

Το «χαρτοφυλάκιο» Musk σε μια κυβέρνηση Trump: Θα σαρώσει γραφειοκρατία και παράλογες ρυθμίσεις όπως ο Reagan

Το «χαρτοφυλάκιο» Musk σε μια κυβέρνηση Trump:  Θα σαρώσει γραφειοκρατία και παράλογες ρυθμίσεις όπως ο Reagan
H αντιπαράθεση του μεγαλοεπιχειρηματία με τις ρυθμιστικές αρχές και η ατζέντα που θα προωθήσει με τον Trump στο Λευκό
Eάν ο Elon Musk γίνει «τσάρος» - όπως έχει χαρακτηριστεί - σε μια δεύτερη κυβέρνηση Trump, δίνει ήδη μια προγεύση για το τι πρόκειται να ακολουθήσει και πώς ο ίδιος αντιλαμβάνεται το χαρτοφυλάκιό του.
Τα πρόσφατα σχόλιά του υποδηλώνουν ότι η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας και Προστασίας του Περιβάλλοντος θα είναι εκεί που θα κατευθύνει τον έλεγχο εάν ανατεθεί στην ηγεσία της κυβερνητικής επιτροπής αποτελεσματικότητας του Donand Trump, που έχει ως αποστολή τη μείωση της κυβέρνησης και των κανονισμών.
Την Τρίτη (17/9), ο Musk είπε ότι σχεδίαζε να μηνύσει την FAA (Federal Aviation Administration), ισχυριζόμενος ότι τον εμπλέκουν σε έναν «γραφειοκρατικό κυκεώνα» αφού του επέβαλε περίπου 633.000 δολάρια σε πρόστιμα κατά της εταιρείας του, SpaceX, για παραβιάσεις.
Αυτά τα σχόλια ακολούθησαν παρόμοιες κριτικές μια εβδομάδα νωρίτερα για την EPA.
«Το διαστημικό τμήμα της FAA παρεμποδίσει τη SpaceX για ανοησίες που δεν επηρεάζουν ουσιαστικά την ασφάλεια», έγραψε ο Musk στο Twitter.
Κανένας επιχειρηματίας σήμερα δεν αντιπαρατίθεται με τις ρυθμιστικές αρχές με τον τρόπο που ο Musk το κάνει –με απειλές, χλεύη και κολακίες – ενώ υποστηρίζει τα συμφέροντα των εταιρειών του.   
 Ουσιαστικά έχει αντιπαρατεθεί με μια μεγάλη ομάδα ρυθμιστικών αρχών, από το SEC (Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς) και το NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) μέχρι το EPA (Environmental Protection Agency) και το NLRB (National Labor Relations Board_.
Με αυτόν τον τρόπο,  καθιστά σαφές ότι είναι πρόθυμος να πολεμήσει λύσσαλέα ενάντια σε κάθε ρυθμιστική πράξη που θεωρεί ότι τον αδικεί.
Ο κίνδυνος είναι ότι τέτοιες τακτικές, που συχνά γίνονται δημόσια ενώπιον σχεδόν 200 εκατομμυρίων οπαδών του στην πλαρφόρμα Χ, κάνουν ακόμη και μια σκληρή δημόσια υπηρεσία να σκεφτεί δύο φορές για να τον αντιμετωπίσει ξανά - ειδικά καθώς η διορισμένη ηγεσία σκέφτεται της υπηρεσίας σκέφεται το μέλλον της ή οι υφιστάμενοι ανησυχούν για την απώλεια προστασίας σε περίπτωση αλλαγής της διοίκησης.

Η Επιτροπή για την κυβερνητική αποτελεσματικότητα

Ο πρώην πρόεδρος Donald Trump πρότεινε νωρίτερα αυτόν τον μήνα επίσημα τη σύσταση μιας κυβερνητικής επιτροπής αποτελεσματικότητας με επικεφαλής τον μεγαλοεπιχειρηματία.
Τώρα, ο Trump υπόσχεται να δώσει στον Musk ακόμη μεγαλύτερη ισχύ σε τέτοιες αντιπαραθέσεις – τη στήριξη του Λευκού Οίκου
Ο Musk εν γένει επιχειρηματολογεί  ότι δεν είναι κατά των κανονισμών γενικά - μόνο σε συγκεκριμένους που δεν έχουν νόημα για αυτόν.

Οι ρυθμίσεις και οι κανονισμοί μας αφαιρούν τις ελευθερίες μας

«Αν συνοψίσετε όλες τις φορές που είχα διαφωνία με ρυθμιστικές αρχές - εκατοντάδων ρυθμιστικών αρχών εδώ και δεκαετίες - μπορεί να ακούγεται πραγματικά τρομερό, εκτός από το ότι ξεχνούν να αναφέρουν ότι υπήρχαν 10 εκατομμύρια κανονισμοί με τους οποίους συμμορφωνόμασταν και μόνο με πέντε διαφώνησα», είπε ο Musk πέρυσι κατά τη διάρκεια συνεδρίου.
Ωστόσο, συχνά μιλάει για το πώς οι κανονισμοί μπορούν να είναι σαν μικρά κορδόνια που δένουν συλλογικά έναν γίγαντα όπως ο Γκιούλιβερ και μας αφαιρούν τις ελευθερίες μας.
Η ιστορία υποδηλώνει ότι η γραφειοκρατία ενός ανθρώπου είναι η γραμμή άμυνας ενός άλλου ενάντια σε εκείνους τους κυρίους του σύμπαντος που δεν ενδιαφέρονται για την ασφάλεια των εργαζομένων, των πελατών ή του κόσμου γενικότερα.
Ο Musk το είπε ουσιαστικά ο ίδιος, ιδιαίτερα για την FAA, καθώς έχει υποστηρίξει κανόνες σχετικά με την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης.
«Τα αεροπλάνα συντρίβονταν συχνά!»
Ο Musk δημοσίευσε πέρυσι.
«Τελικά, τόσοι πολλοί άνθρωποι πέθαναν που η FAA δημιουργήθηκε για να διασφαλίσει ότι οι κατασκευαστές εμπορικών αεροσκαφών και οι αεροπορικές εταιρείες δεν περιορίζουν την ασφάλεια
Τώρα, το να πετάς με αεροπλάνο στην Αμερική είναι εξαιρετικά ασφαλές».
Πριν από ένα χρόνο, ο Musk φαινόταν λίγο πιο μετρημένος για την FAA.
«Για να είμαστε δίκαιοι προς την FAA, είναι σπάνιο να προκαλούν σημαντικές καθυστερήσεις στην εκτόξευση», έγραψε στο Twitter
«Σε συντριπτική πλειοψηφία, η ευθύνη είναι δική μας».
Αλλά τώρα, καθώς η SpaceX εκτοξεύει πυραύλους στο διάστημα με ρυθμό ρεκόρ για ιδιώτες και για να επεκτείνει τη δορυφορική της επιχείρηση Starlink, ο Musk κατηγορεί για καθυστερήσεις με την υπηρεσία, προειδοποιώντας: «Το θεμελιώδες πρόβλημα είναι ότι η ανθρωπότητα θα περιοριστεί για πάντα στη Γη, εκτός αν υπάρξει ριζική μεταρρύθμιση στην FAA!».
Ανακοινώνοντας τα προτεινόμενα πρόστιμα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της FAA Marc Nichols είπε ότι η υπηρεσία στοχεύει στην ασφάλεια.
«Η αποτυχία μιας εταιρείας να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις ασφαλείας θα έχει συνέπειες», είπε σε δήλωση.
Μια νίκη Trump θα μπορούσε να δώσει στη χώρα, σύμφωνα με τον Musk, μια σπάνια ευκαιρία να καθαρίσει τα του οίκου της, μετά τη μαζική προσπάθεια απορρύθμισης της γραφειοκρατίας όπως αυτή της περιόδου Reagan.
«Έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που έγινε μια σοβαρή προσπάθεια για τη μείωση του μεγέθους της κυβέρνησης και την άρση των παράλογων κανονισμών», είπε ο Musk κατά τη διάρκεια μιας εμφάνισής του αυτόν τον μήνα στο συνέδριο «All-In Podcast».
Ενώ παρέκαμψε τι ακριβώς θα έκανε, ο Μθσκ κατέστησε σαφές ότι η EPA ήταν το είδος του οργανισμού στο μυαλό του.
Επισήμανε το προτεινόμενο πρόστιμο περίπου 148.000 δολαρίων από την EPA που ανακοινώθηκε αυτόν τον μήνα σχετικά με τους ισχυρισμούς ότι η SpaceX εκτόξευε ακατάλληλα νερό από πλημμύρα και χύθηκε υγρό οξυγόνο στο σημείο εκτόξευσης στο Νότιο Τέξας.
Τ χαρακτήρισε παράδειγμα «παράλογης ρύθμισης» και συνέκρινε τις ενέργειες της εταιρείας με την απόρριψη πόσιμου νερού στο έδαφος.
«Δεν υπήρξε καμία πραγματική ζημιά», είπε.
«Ήταν απλώς νερό για να κρυώσει το σημείο εκτόξευσης κατά την απογείωση»
Παρατηρητές στο Τέξας αμφισβήτησαν τον χαρακτηρισμό του Μασκ.
«Η Elon & Co κάνει αυτόν τον τρόπο πιο δύσκολο από όσο πρέπει», έγραψε στο Twitter ο Chap Ambrose, ένας προγραμματιστής στην περιοχή του Austin που ήταν επικριτικός για το περιβαλλοντικό ιστορικό του Musk στην πολιτεία.
«Αν μια εταιρεία θέλει να απορρίψει οτιδήποτε στο νερό του Τέξας, χρειάζεται άδεια. Ακόμα και διαστημικές εταιρείες.
Αυτή η διαδικασία επιτρέπει σε ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες να μετρούν, να θέτουν όρια και να διασφαλίζουν τον ελάχιστο αντίκτυπο».
Στο τέλος, ο Musk είπε ότι η SpaceX συμφώνησε με την προτεινόμενη διευθέτηση επειδή η EPA απείλησε να αρνηθεί την έγκριση για μελλοντικές εκτοξεύσεις.
Η EPA δεν έχει απαντήσει στους ισχυρισμούς του Μusk.
Δεν είναι μόνο η FAA ή η EPA όπου οι επιχειρήσεις του έχουν σχέσεις που φτιάχνουν ή διακόπτουν, γι' αυτό ορισμένοι παρατηρητές έχουν εκφράσει ανησυχίες σύγκρουσης συμφερόντων σχετικά με τις δυνατότητες του ρόλου του σε μια κυβέρνηση Trump.
Τον επόμενο μήνα, ο Musk υποσχέθηκε να αποκαλύψει το robotaxi της Tesla, μια τεχνολογία που οι ρυθμιστικές αρχές προσπαθούν ακόμα να αφομοιώσουν καθώς εξετάζουν τις επιπτώσεις της ασφάλειας.

Η Neuralink ανακοίνωσε μια ρυθμιστική νίκη την περασμένη εβδομάδα.
Η εταιρεία εμφυτευμάτων εγκεφάλου δήλωσε ότι η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων απένειμε το πειραματικό της μικροτσίπ Blindsight, το οποίο στοχεύει στην αποκατάσταση της όρασης, μια ειδική ονομασία που προορίζεται για ιατρικές συσκευές που στοχεύουν στη θεραπεία απειλητικών για τη ζωή ή μη αναστρέψιμων ιατρικών καταστάσεων.
Εάν είναι επιτυχής, ακούγεται σαν το υλικό του τηλεοπτικού "Star Trek: The Next Generation".
«Υπό την προϋπόθεση ότι ο οπτικός φλοιός είναι άθικτος, θα επιτρέψει ακόμη και σε όσους ήταν τυφλοί από τη γέννησή τους να βλέπουν για πρώτη φορά», είπε ο Musk την περασμένη εβδομάδα.
Είναι αυτά τα είδη προόδου που ενθουσιάζουν τους θαυμαστές του και γιατί μπορεί να είναι τόσο δύσκολο να τον χαλιναγωγήσουμε εν μέσω της δημόσιας υποστήριξης.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης