Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Πως το deal ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με Μαριάννα Λάτση στην Αττική Οδό φέρνει άμεσα κέρδη έως 490 εκατ. ευρώ

Πως το deal ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με Μαριάννα Λάτση στην Αττική Οδό φέρνει άμεσα κέρδη έως 490 εκατ. ευρώ
Τα κέρδη από πώληση συμμετοχής, οι υπεραξίες και η είσπραξη 379 εκ. ευρώ
Σχετικά Άρθρα
Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι της υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού από το ελληνικό δημόσιο στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο όμιλος με μια κίνηση ματ που είναι η συμφωνία με το Latsco Family Office, πετυχαίνει όχι μόνο να γράψει κέρδη από πώληση συμμετοχής και υπεραξίες, αλλά και να απομειώσει ουσιαστικά εν μια νυκτί το τίμημα που κατέβαλε.
Η είσοδος της Μαριάννας Λάτση με premium έρχεται να καταδείξει τα περιθώρια κέρδους που υπάρχουν από την λειτουργία της Αττικής Οδού αλλά και τις προοπτικές υπεραξιών δεδομένου ότι οδεύει προς εισαγωγή στο ΧΑ, είτε αυτόνομα είτε μαζί με το σύνολο των παραχωρήσεων του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οι οποίες είναι στο σύνολό τους κερδοφόρες.

Το όφελος

Η συμφωνία για πώληση του 10% της Αττικής Οδού με premium 15% έχει πολλαπλό όφελος για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Πρώτον, η εταιρία από την πώληση του ποσοστού καταγράφει κέρδος 49,05 εκ ευρώ. Δεύτερον, από το τίμημα των 3,27 δις ευρώ που μόλις κατέβαλε εισπράττει πίσω το ποσό των 376 εκ ευρώ ενισχύοντας ισόποσα τη ρευστότητά της. Τρίτον, η Αττική Οδός πλέον μπορεί να αποτιμηθεί στο τέλος του έτους με βάση την τιμή της μεταβίβασης δηλαδή από 3,27 δις ευρώ η αξία της να ανέβει στα 3,76 δις ευρώ και για το 90% που θα απομείνει στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετά την πώληση θα καταγραφεί υπεραξία 441 εκ ευρώ.
Συνολικά δηλαδή ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την συμφωνία με το LATSCO Family Office θα γράφει κέρδη εξ αποτιμήσεων και από πώληση μετοχών 490 εκ ευρώ.
Πρόκειται για ένα τεράστιο ποσό που θα μεταβάλλει αισθητά την αρχικώς προσδοκώμενη εικόνα για τις οικονομικές καταστάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Τα αναμενόμενα έσοδα

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεταβίβαση της Αττικής οδού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ολοκληρώθηκε στις 4 Οκτωβρίου και η εταιρία κατέβαλε το ποσό των 3,27 δισ. ευρώ.
Η σύμβαση έχει διάρκεια 25 έτη και το δημόσιο με το αντάλλαγμα που εισέπραξε μειώνει το δημόσιο χρέος κατά 1,5% του ΑΕΠ
Εκτός από το εφάπαξ τίμημα, ο Παραχωρησιούχος θα αποδίδει Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης, που θα ανέλθει τελικά σε 9,3% των συνολικών πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας υπολόγισε το συνολικό έσοδο για το δημόσιο στα 25 χρόνια σε περίπου 7 δις ευρώ γεγονός που μεταφράζεται σε συνολικά έσοδα (τζίρος) καθ όλη τη διάρκεια σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού περί τα 50 δις ευρώ
Για πρώτη φορά απαλλάσσονται από την καταβολή διοδίων στην Αττική Οδό επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα σε άτομα με αναπηρία και σε αναπήρους πολέμου βαριάς αναπηρίας.
Σε συνεννόηση με τον νέο Παραχωρησιούχο, απαλλάσσονται από την καταβολή διοδίων τα ΑμεΑ, ακόμη και αν το όχημα που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά τους δεν ανήκει κατά πλήρη κυριότητα στους ίδιους. Το ίδιο ισχύει και για τα ημιφορτηγά (βανάκια) για τη μεταφορά ΑμεΑ, ανεξάρτητα από το εάν ανήκουν σε ιδρύματα.
Ο Παραχωρησιούχος στο πλαίσιο των συμβατικών του υποχρεώσεων οφείλει να εκτελεί εργασίες για την ελαφριά και βαριά συντήρηση του οδικού άξονα, που εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε τουλάχιστον 380 εκατ. ευρώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης