Η βασική αρχή παραμένει η ίδια: αντί για έναν κεντρικό κινητήρα που μεταδίδει την ισχύ μέσω ενός συμβατικού συστήματος μετάδοσης (κιβώτιο, άξονες, διαφορικό), κάθε τροχός διαθέτει τον δικό του ηλεκτροκινητήρα μέσα στη ζάντα
Καθώς η ηλεκτροκίνηση ωριμάζει, η τεχνολογία του ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένου στον τροχό (in-hub) υπόσχεται πλεονεκτήματα σε ισχύ, απόδοση και μηχανολογική απλότητα.
Η τοποθέτηση του ηλεκτρομοτέρ απευθείας στον τροχό δεν είναι καινούργια ιδέα. Ήδη από το 1900, ο Ferdinand Porsche είχε παρουσιάσει ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κινητήρες ενσωματωμένους στους μπροστινούς τροχούς.
Παρότι η τεχνολογία εγκαταλείφθηκε για δεκαετίες, κυρίως λόγω περιορισμών σε βάρος και υποδομές φόρτισης, η σημερινή εποχή της εξηλεκτρισμένης κινητικότητας φέρνει ξανά στο προσκήνιο τον in-hub ηλεκτροκινητήρα, δηλαδή τον ηλεκτροκινητήρα «χωνευτό» στον τροχό.
Η βασική αρχή παραμένει η ίδια: αντί για έναν κεντρικό κινητήρα που μεταδίδει την ισχύ μέσω ενός συμβατικού συστήματος μετάδοσης (κιβώτιο, άξονες, διαφορικό), κάθε τροχός διαθέτει τον δικό του ηλεκτροκινητήρα μέσα στη ζάντα.
Αυτό μειώνει δραστικά τις απώλειες, απλοποιεί τη μηχανολογία και επιτρέπει πλήρη έλεγχο ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά. Η τεχνολογία επανέρχεται τη στιγμή που η αποδοτικότητα και η ευελιξία είναι πιο κρίσιμες από ποτέ.
Η Renault, για παράδειγμα, παρουσίασε πρόσφατα το πρωτότυπο R5 Turbo 3E με δύο ηλεκτροκινητήρες στους πίσω τροχούς, ισχύος 200 kW έκαστος (συνολικά 544 ίπποι) και 2.400 Nm ροπής ανά τροχό. Το αυτοκίνητο των 1.450 κιλών επιταχύνει για το «0-100» σε κάτω από 3,5 δευτερόλεπτα, αποδεικνύοντας τη δυναμική του συστήματος.
Διαβάστε περισσότερα
Η τοποθέτηση του ηλεκτρομοτέρ απευθείας στον τροχό δεν είναι καινούργια ιδέα. Ήδη από το 1900, ο Ferdinand Porsche είχε παρουσιάσει ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κινητήρες ενσωματωμένους στους μπροστινούς τροχούς.
Παρότι η τεχνολογία εγκαταλείφθηκε για δεκαετίες, κυρίως λόγω περιορισμών σε βάρος και υποδομές φόρτισης, η σημερινή εποχή της εξηλεκτρισμένης κινητικότητας φέρνει ξανά στο προσκήνιο τον in-hub ηλεκτροκινητήρα, δηλαδή τον ηλεκτροκινητήρα «χωνευτό» στον τροχό.
Η βασική αρχή παραμένει η ίδια: αντί για έναν κεντρικό κινητήρα που μεταδίδει την ισχύ μέσω ενός συμβατικού συστήματος μετάδοσης (κιβώτιο, άξονες, διαφορικό), κάθε τροχός διαθέτει τον δικό του ηλεκτροκινητήρα μέσα στη ζάντα.
Αυτό μειώνει δραστικά τις απώλειες, απλοποιεί τη μηχανολογία και επιτρέπει πλήρη έλεγχο ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά. Η τεχνολογία επανέρχεται τη στιγμή που η αποδοτικότητα και η ευελιξία είναι πιο κρίσιμες από ποτέ.
Η Renault, για παράδειγμα, παρουσίασε πρόσφατα το πρωτότυπο R5 Turbo 3E με δύο ηλεκτροκινητήρες στους πίσω τροχούς, ισχύος 200 kW έκαστος (συνολικά 544 ίπποι) και 2.400 Nm ροπής ανά τροχό. Το αυτοκίνητο των 1.450 κιλών επιταχύνει για το «0-100» σε κάτω από 3,5 δευτερόλεπτα, αποδεικνύοντας τη δυναμική του συστήματος.
Διαβάστε περισσότερα
Σχόλια αναγνωστών