Σήμερα πάνω από 100 γέφυρες Μπέλεϋ βρίσκονται σε διάφορα σημεία της χώρας, ενώ υπάρχουν αποθέματα υλικών
Νέα αιτήματα για την τοποθέτηση γεφυρών Μπέλεϋ σε περιοχές που επλήγησαν από τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία δέχεται η Μονάδα Μελετών και Κατασκευών (ΜΟΜΚΑ) του ΓΕΕΘΑ, μετά την τοποθέτηση μιας τέτοιας αρθρωτής συναρμολογούμενης γέφυρας στα Καλά Νερά και την άμεση αποκατάσταση της σύνδεσης του οδικού δικτύου Βόλου και Νοτίου Πηλίου.
Τα αιτήματα είναι αρκετά, ανέφερε μιλώντας στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο διευθυντής της Μονάδας, υποστράτηγος Μιχαήλ Κλούβας, διευκρινίζοντας ότι λόγω μεγάλων καταστροφών στο οδικό δίκτυο επιβάλλεται πριν από την τοποθέτηση της γέφυρας η αποκατάσταση των καταστροφών στα σημεία πρόσβασης σε αυτήν και συγκεκριμένα στις δύο όχθες - όρια του γκρεμού.
«Θα είχαμε ήδη ξεκινήσει την τοποθέτηση και άλλων γεφυρών αλλά πρέπει να προηγηθούν κάποια μικρά έργα υποδομής για να μπορέσουμε να τις στήσουμε» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Κατά τον ίδιο, τα πράγματα είναι ακόμη ρευστά ενώ προκύπτουν θετικές εξελίξεις που αφορούν την προώθηση της άμεσης κατασκευής κανονικών και μόνιμων γεφυρών σε συγκεκριμένα σημεία.
Ο κ. Κλούβας αναφέρει ότι είναι μεγάλος ο ενθουσιασμός των τοπικών κοινωνιών την ώρα της εγκατάστασης και παράδοσης της γέφυρας Μπέλεϋ, η οποία ουσιαστικά συναρμολογείται μέσα σε λίγες ώρες.
«Η αναγνώριση της προσφοράς του στρατού στις τοπικές κοινωνίες μας δίνει δύναμη, ώστε να θέλουμε να φτιάξουμε τη γέφυρα γρηγορότερα και να την κάνουμε καλύτερη. Ειδικά στα Καλά Νερά φάνηκε ότι αυτό το πράγμα ήταν το πρώτο θετικό που συνέβη στην τοπική κοινωνία. Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν τόσο θερμή που μερικές φορές μας έκανε να ντρεπόμαστε...», επισήμανε χαρακτηριστικά.
Την τελευταία 6ετία τοποθετήθηκαν 16 Μπέλεϋ - Πάνω από 100 σε όλη τη χώρα
Σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας τα τελευταία 6 χρόνια η Μονάδα Μελετών και Κατασκευών (ΜΟΜΚΑ) του ΓΕΕΘΑ τοποθέτησε 16 γέφυρες Μπέλεϋ , για λόγους φυσικών καταστροφών.
Συγκεκριμένα, 4 γέφυρες εγκαταστάθηκαν στην Κρήτη, μία στον Φενεό Κορινθίας, 4 στην ευρύτερη περιοχή της Εύβοιας, 3 στη Θεσσαλία, 2 στα Ιωάννινα και 2 στην Κεφαλονιά. Η πρωταθλήτρια σε μήκος Μπέλεϋ είναι εκείνη που τοποθετήθηκε στο Μεγάλο Περιστέρι στα Ιωάννινα και έχει μήκος 50 μέτρα, ενώ η δυσκολότερη από τεχνικής απόψεως ήταν εκείνη στο Χειμωνικό Κεφαλονιάς.
«Οι Μπέλεϋ είναι ό,τι πιο αξιόπιστο, ευέλικτο και κυρίως γρήγορο. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα σε περίπτωση φυσικής καταστροφής, τη στιγμή μάλιστα που στον πληθυσμό υπάρχει ένα αίσθημα απελπισίας γι’ αυτό που συμβαίνει. Είναι μεγάλη υπόθεση για ουσιαστικούς, αλλά και ψυχολογικούς λόγους και για λόγους ηθικού να μπορεί ο στρατός να παρέχει μια τέτοια λύση, άμεση και λειτουργική» σύμφωνα με τον κ. Κλούβα.
Σήμερα πάνω από 100 γέφυρες Μπέλεϋ βρίσκονται σε διάφορα σημεία της χώρας, ενώ υπάρχουν αποθέματα υλικών και έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια η διαδικασία προμήθειας νέων. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Κλούβα, «ο ελληνικός στρατός έχει μπει σε μια μεγάλη διαδικασία συλλογής παλαιών τέτοιων γεφυρών που έχουν απαξιωθεί λόγω της κατασκευής καινούριων δίπλα τους». Παρά το κόστος ανέλκυσης και μεταφοράς, η διαδικασία αυτή συνεχίζεται ώστε να ανακτηθεί ένα σημαντικό απόθεμα γεφυρών που δεν χρησιμοποιούνται και να αξιοποιηθεί σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών.
Η ιστορία της Μπέλεϋ
Παρουσιάζοντας την ιστορία της γέφυρας Μπέλεϋ, ο διευθυντής της Μονάδας Μελετών και Κατασκευών του ΓΕΕΘΑ ανέφερε ότι o Βρετανός πολιτικός μηχανικός Donald Bailey που έλαβε και τον τίτλο του Σερ, είχε ξεκινήσει στο πλαίσιο του διδακτορικού του να σχεδιάζει αυτή τη γέφυρα, φτιάχνοντας προσομοιώματα με τα οποία, μάλιστα, έπαιζε και ο γιος του, όπως απεικονίζεται σε βίντεο της εποχής εκείνης. Η φιλοσοφία με την οποία δημιουργήθηκε, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου βασιζόταν στη δυνατότητά της να συναρμολογείται μόνο από 8 άτομα, ώστε να μπορεί να στηθεί γρήγορα, χωρίς μηχανήματα και από λίγους ανθρώπους όπου και όποτε οι πολεμικές επιχειρήσεις το απαιτούσαν.
«Κανείς δεν μπορούσε τότε να σκεφτεί ότι μια τέτοια απλή κατασκευή θα είχε τέτοια απήχηση» σημείωσε κ. Κλούβας και πρόσθεσε ότι σήμερα πια μπορεί κανείς να συναντήσει τέτοιες γέφυρες σε κάθε γωνιά του κόσμου, είτε για λόγους σύνδεσης περιοχών, είτε ως τουριστικά αξιοθέατα, είτε ως σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος.
www.bankingnews.gr
Τα αιτήματα είναι αρκετά, ανέφερε μιλώντας στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο διευθυντής της Μονάδας, υποστράτηγος Μιχαήλ Κλούβας, διευκρινίζοντας ότι λόγω μεγάλων καταστροφών στο οδικό δίκτυο επιβάλλεται πριν από την τοποθέτηση της γέφυρας η αποκατάσταση των καταστροφών στα σημεία πρόσβασης σε αυτήν και συγκεκριμένα στις δύο όχθες - όρια του γκρεμού.
«Θα είχαμε ήδη ξεκινήσει την τοποθέτηση και άλλων γεφυρών αλλά πρέπει να προηγηθούν κάποια μικρά έργα υποδομής για να μπορέσουμε να τις στήσουμε» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Κατά τον ίδιο, τα πράγματα είναι ακόμη ρευστά ενώ προκύπτουν θετικές εξελίξεις που αφορούν την προώθηση της άμεσης κατασκευής κανονικών και μόνιμων γεφυρών σε συγκεκριμένα σημεία.
Ο κ. Κλούβας αναφέρει ότι είναι μεγάλος ο ενθουσιασμός των τοπικών κοινωνιών την ώρα της εγκατάστασης και παράδοσης της γέφυρας Μπέλεϋ, η οποία ουσιαστικά συναρμολογείται μέσα σε λίγες ώρες.
«Η αναγνώριση της προσφοράς του στρατού στις τοπικές κοινωνίες μας δίνει δύναμη, ώστε να θέλουμε να φτιάξουμε τη γέφυρα γρηγορότερα και να την κάνουμε καλύτερη. Ειδικά στα Καλά Νερά φάνηκε ότι αυτό το πράγμα ήταν το πρώτο θετικό που συνέβη στην τοπική κοινωνία. Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν τόσο θερμή που μερικές φορές μας έκανε να ντρεπόμαστε...», επισήμανε χαρακτηριστικά.
Την τελευταία 6ετία τοποθετήθηκαν 16 Μπέλεϋ - Πάνω από 100 σε όλη τη χώρα
Σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας τα τελευταία 6 χρόνια η Μονάδα Μελετών και Κατασκευών (ΜΟΜΚΑ) του ΓΕΕΘΑ τοποθέτησε 16 γέφυρες Μπέλεϋ , για λόγους φυσικών καταστροφών.
Συγκεκριμένα, 4 γέφυρες εγκαταστάθηκαν στην Κρήτη, μία στον Φενεό Κορινθίας, 4 στην ευρύτερη περιοχή της Εύβοιας, 3 στη Θεσσαλία, 2 στα Ιωάννινα και 2 στην Κεφαλονιά. Η πρωταθλήτρια σε μήκος Μπέλεϋ είναι εκείνη που τοποθετήθηκε στο Μεγάλο Περιστέρι στα Ιωάννινα και έχει μήκος 50 μέτρα, ενώ η δυσκολότερη από τεχνικής απόψεως ήταν εκείνη στο Χειμωνικό Κεφαλονιάς.
«Οι Μπέλεϋ είναι ό,τι πιο αξιόπιστο, ευέλικτο και κυρίως γρήγορο. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα σε περίπτωση φυσικής καταστροφής, τη στιγμή μάλιστα που στον πληθυσμό υπάρχει ένα αίσθημα απελπισίας γι’ αυτό που συμβαίνει. Είναι μεγάλη υπόθεση για ουσιαστικούς, αλλά και ψυχολογικούς λόγους και για λόγους ηθικού να μπορεί ο στρατός να παρέχει μια τέτοια λύση, άμεση και λειτουργική» σύμφωνα με τον κ. Κλούβα.
Σήμερα πάνω από 100 γέφυρες Μπέλεϋ βρίσκονται σε διάφορα σημεία της χώρας, ενώ υπάρχουν αποθέματα υλικών και έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια η διαδικασία προμήθειας νέων. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Κλούβα, «ο ελληνικός στρατός έχει μπει σε μια μεγάλη διαδικασία συλλογής παλαιών τέτοιων γεφυρών που έχουν απαξιωθεί λόγω της κατασκευής καινούριων δίπλα τους». Παρά το κόστος ανέλκυσης και μεταφοράς, η διαδικασία αυτή συνεχίζεται ώστε να ανακτηθεί ένα σημαντικό απόθεμα γεφυρών που δεν χρησιμοποιούνται και να αξιοποιηθεί σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών.
Η ιστορία της Μπέλεϋ
Παρουσιάζοντας την ιστορία της γέφυρας Μπέλεϋ, ο διευθυντής της Μονάδας Μελετών και Κατασκευών του ΓΕΕΘΑ ανέφερε ότι o Βρετανός πολιτικός μηχανικός Donald Bailey που έλαβε και τον τίτλο του Σερ, είχε ξεκινήσει στο πλαίσιο του διδακτορικού του να σχεδιάζει αυτή τη γέφυρα, φτιάχνοντας προσομοιώματα με τα οποία, μάλιστα, έπαιζε και ο γιος του, όπως απεικονίζεται σε βίντεο της εποχής εκείνης. Η φιλοσοφία με την οποία δημιουργήθηκε, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου βασιζόταν στη δυνατότητά της να συναρμολογείται μόνο από 8 άτομα, ώστε να μπορεί να στηθεί γρήγορα, χωρίς μηχανήματα και από λίγους ανθρώπους όπου και όποτε οι πολεμικές επιχειρήσεις το απαιτούσαν.
«Κανείς δεν μπορούσε τότε να σκεφτεί ότι μια τέτοια απλή κατασκευή θα είχε τέτοια απήχηση» σημείωσε κ. Κλούβας και πρόσθεσε ότι σήμερα πια μπορεί κανείς να συναντήσει τέτοιες γέφυρες σε κάθε γωνιά του κόσμου, είτε για λόγους σύνδεσης περιοχών, είτε ως τουριστικά αξιοθέατα, είτε ως σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών