Τελευταία Νέα
Οικονομία

Nielsen: Πτώση του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα

Nielsen: Πτώση του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα
O Δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης σημείωσε πτώση κατά 3 μονάδες 
Επιδείνωση κατέγραψε το καταναλωτικό κλίμα στην Ελλάδα Μείωση τέλος του 2014, έπειτα από τρία συνεχόμενα τρίμηνα ανόδου, σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen.
Ειδικότερα ο Δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης σημείωσε πτώση κατά 3 μονάδες στις 53 μονάδες, καθώς έχουν μειωθεί σημαντικά τα ποσοστά εκείνων που δηλώνουν πως μπορούν να αποταμιεύσουν και αντίστοιχα έχει αυξηθεί το ποσοστό όσων δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα.
Συνολικά, η Ελλάδα δείχνει να βρίσκεται σε φάση εύθραυστης ανάκαμψης, με τον δείκτη αισιοδοξίας να υποχωρεί αλλά να παραμένει σε επίπεδα υψηλότερα των προηγούμενων ετών. Ίσως το πιο ανησυχητικό στοιχείο της περιόδου είναι η κατακόρυφη μείωση στο ποσοστό όσων μπορούν να αποταμιεύουν κάποια χρήματα (21% έναντι 30%) και η αύξηση όσων δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα (35% έναντι 30%).
Συγχρόνως, τρεις στους τέσσερις ερωτώμενους εξακολουθούν να πιστεύουν ότι η Ελλάδα θα παραμείνει σε κρίση το επόμενο έτος, ενώ ένα αντίστοιχο ποσοστό πολιτών προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους (υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των Ευρωπαίων πολιτών).
Οι κύριες ενέργειες περικοπής των εξόδων εντοπίζονται στην αγορά φθηνότερων προϊόντων μπακαλικής (τρόφιμα, είδη προσωπικής περιποίησης, είδη καθαρισμού σπιτιού) στην μείωση των δαπανών για διασκέδαση εκτός σπιτιού, για ρουχισμό, για παραγγελία έτοιμων γευμάτων στο σπίτι, αλλά και για διακοπές. Από τα παραπάνω, η μείωση των παραγγελιών έτοιμων γευμάτων στο σπίτι και η αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών φαίνεται ότι θα αποτελέσουν μόνιμη συνήθεια για μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών, δηλαδή ακόμα και όταν οι οικονομικές συνθήκες βελτιωθούν.
Σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen, ο δείκτης αισιοδοξίας των καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο σημείωσε, στο κλείσιμο του 2014, μικρή πτώση στις 96 μονάδες.
Η πτώση είναι αντίστοιχη σε όλες τις ηπείρους, με την Βόρεια Αμερική και τις ασιατικές χώρες του Ειρηνικού και την Ωκεανία να συντηρούν τον μεγαλύτερο αριθμό αισιόδοξων πολιτών, ενώ η Ευρώπη παραμένει η πιο απαισιόδοξη ήπειρος του πλανήτη.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης