Το μέλλον της ακτοπλοΐας στηρίζεται στον Τουρισμό
Η ακτοπλοΐα «όμηρος» του προσφυγικού προβλήματος.
«Τον κώδωνα του κινδύνου» χτυπά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κ. Μιχάλης Σακέλλης μιλώντας στο bankingnews.
Ωστόσο αναγνώρισε ότι υπάρχουν οφέλη από την μετακίνηση των μεταναστών από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου προς τον Πειραιά αλλά τα θεωρεί πρόσκαιρα ενώ την ίδια στιγμή υποστηρίζει ότι δημιουργούν αρνητικό ισοζύγιο για την ακτοπλοΐα διότι στο Νότιο Αιγαίο η μεταφορά επιβατών κινείται σε χαμηλά επίπεδα.
Τα δρομολόγια λόγω της αυξημένης κίνησης των μεταναστών έχουν τριπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι διότι το αρμόδιο υπουργείο έχει ναυλώσει τρία επιπλέον πλοία για την μεταφορά τους.
Ο πρόεδρος κ. Μιχάλης Σακέλλης θεωρεί ότι το προσφυγικό πρέπει να κλείσει το συντομότερο δυνατό διότι σε άλλη περίπτωση θα πλήξει τον ελληνικό τουρισμό και τα νησιά μας. Παρά τα προβλήματα που έχει προκαλέσει το μεταναστατευτικό ρεύμα στην τουριστική εικόνα της χώρας ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας δηλώνει αισιόδοξος για τον κλάδο της ακτοπλοΐας και προσδοκά η φετινή επιβατική κίνηση να διατηρεί τουλάχιστον στα περσινά επίπεδα για να είμαστε ικανοποιημένοι.
Ο κ. Σακέλλης προτρέπει τους νησιώτες να αξιοποιούσαν το πρόγραμμα πολιτικής πιστότητας που εφαρμόζουν οι εταιρείες ακτοπλοΐας κάνοντας φθηνότερες τις μετακινήσεις των επιβατών που μπορεί να φθάνει έως τα επίπεδα του 50%.
Ο ταξιδιώτης που χρησιμοποιεί το πλοίο της γραμμής μπορεί με την έκδοση του εισιτηρίου να βγάλει κάρτα μέλους που του ανοίγει την πόρτα των προσφορών και των εκπτώσεων.
Τα προγράμματα των εταιρειών για όσους έχουν την κάρτα μέλους τους παρέχει χαμηλότερες τιμές για το κλείσιμο καμπίνας της μεταφοράς του αυτοκινήτου όπως καλύτερες τιμές γα προϊόντα που προσφέρει το μπαρ του καραβιού.
Την καλοκαιρινή περίοδο οι εκπτώσεις και προσφορές των ακτοπλοϊκών δρομολογίων ισχύουν διαμορφώνοντας ένα ελκυστικό οικονομικό πακέτο για την οικογένεια που θέλει να ταξιδέψει τους καλοκαιρινούς μήνες για τις διακοπές της.
Περισσότεροι από 400.000 ταξιδιώτες χρησιμοποιούν τη κάρα μέλους που τους επιτρέπει φθηνότερες μετακινήσεις με τα πλοία της γραμμής.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Σακέλλης είπε ότι οι εταιρείες επιστρέφουν στην ομαλότητα αναφορικά με τις δανειακές τους υποχρεώσεις.
Ο κλάδος πήρε μεγάλη «ανάσα» από την κατακόρυφη πτώση του πετρελαίου που να σημειωθεί συμμετέχουν στα λειτουργικά κόστη που φθάνουν στα επίπεδα του 50%.
Η ακτοπλοΐα την περίοδο 2009-2014Την περίοδο 2009 - 2014, η συνολική απώλεια του μεταφορικού έργου της περιόδου ξεπέρασε τους 3,1 εκ. επιβάτες (2009: 16.800.000, 2014: 13.700.000) ενώ οι τιμές των καυσίμων έφθασαν σχεδόν να διπλασιαστούν.
Παράλληλα διαπιστώθηκε αδυναμία προσαρμογής των ναύλων στα νέα δεδομένα διότι η οποιαδήποτε αύξηση θα είχε ως συνέπεια την περαιτέρω μείωση της κίνησης και αύξηση των ζημιών.
Την περίοδο αυτή οι ναύλοι παρέμειναν περίπου σταθεροί και ο οποιεσδήποτε αυξήσεις του μεταφορικού κόστους οφείλονταν στη μεταβολή των συντελεστών ΦΠΑ.
Σημαντικό είναι να επισημάνουμε ότι οι ναύλοι μεταφοράς φορτηγών αυτοκινήτων είναι σήμερα φθηνότεροι έως σταθεροί σε σχέση με αυτούς που ίσχυαν πριν 8 χρόνια. Η κρίση της περιόδου 2009-2014 δεν έμεινε χωρίς συνέπειες.
Οι ζημιές των εταιρειών μέσα σε μία πενταετία ξεπέρασαν το 1,2 δις ενώ 9 ελληνικές εταιρείες (λαμβανομένου επίσης υπόψη ότι δεν φρόντισαν έγκαιρα να ανανεώσουν τον στόλο τους) είτε πτώχευσαν, είτε δεν δραστηριοποιούνται πλέον στην ακτοπλοΐα, αποσύροντας ή πουλώντας τα πλοία τους.
Παρά τα προβλήματα, οι υπηρεσίες παρέμειναν εξαιρετικές και μάλιστα χωρίς να ανασταλούν ή να διακοπούν τα επενδυτικά προγράμματα των εταιρειών.
Νίκος Θεοδωροπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
«Τον κώδωνα του κινδύνου» χτυπά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κ. Μιχάλης Σακέλλης μιλώντας στο bankingnews.
Ωστόσο αναγνώρισε ότι υπάρχουν οφέλη από την μετακίνηση των μεταναστών από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου προς τον Πειραιά αλλά τα θεωρεί πρόσκαιρα ενώ την ίδια στιγμή υποστηρίζει ότι δημιουργούν αρνητικό ισοζύγιο για την ακτοπλοΐα διότι στο Νότιο Αιγαίο η μεταφορά επιβατών κινείται σε χαμηλά επίπεδα.
Τα δρομολόγια λόγω της αυξημένης κίνησης των μεταναστών έχουν τριπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι διότι το αρμόδιο υπουργείο έχει ναυλώσει τρία επιπλέον πλοία για την μεταφορά τους.
Ο πρόεδρος κ. Μιχάλης Σακέλλης θεωρεί ότι το προσφυγικό πρέπει να κλείσει το συντομότερο δυνατό διότι σε άλλη περίπτωση θα πλήξει τον ελληνικό τουρισμό και τα νησιά μας. Παρά τα προβλήματα που έχει προκαλέσει το μεταναστατευτικό ρεύμα στην τουριστική εικόνα της χώρας ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας δηλώνει αισιόδοξος για τον κλάδο της ακτοπλοΐας και προσδοκά η φετινή επιβατική κίνηση να διατηρεί τουλάχιστον στα περσινά επίπεδα για να είμαστε ικανοποιημένοι.
Ο κ. Σακέλλης προτρέπει τους νησιώτες να αξιοποιούσαν το πρόγραμμα πολιτικής πιστότητας που εφαρμόζουν οι εταιρείες ακτοπλοΐας κάνοντας φθηνότερες τις μετακινήσεις των επιβατών που μπορεί να φθάνει έως τα επίπεδα του 50%.
Ο ταξιδιώτης που χρησιμοποιεί το πλοίο της γραμμής μπορεί με την έκδοση του εισιτηρίου να βγάλει κάρτα μέλους που του ανοίγει την πόρτα των προσφορών και των εκπτώσεων.
Τα προγράμματα των εταιρειών για όσους έχουν την κάρτα μέλους τους παρέχει χαμηλότερες τιμές για το κλείσιμο καμπίνας της μεταφοράς του αυτοκινήτου όπως καλύτερες τιμές γα προϊόντα που προσφέρει το μπαρ του καραβιού.
Την καλοκαιρινή περίοδο οι εκπτώσεις και προσφορές των ακτοπλοϊκών δρομολογίων ισχύουν διαμορφώνοντας ένα ελκυστικό οικονομικό πακέτο για την οικογένεια που θέλει να ταξιδέψει τους καλοκαιρινούς μήνες για τις διακοπές της.
Περισσότεροι από 400.000 ταξιδιώτες χρησιμοποιούν τη κάρα μέλους που τους επιτρέπει φθηνότερες μετακινήσεις με τα πλοία της γραμμής.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Σακέλλης είπε ότι οι εταιρείες επιστρέφουν στην ομαλότητα αναφορικά με τις δανειακές τους υποχρεώσεις.
Ο κλάδος πήρε μεγάλη «ανάσα» από την κατακόρυφη πτώση του πετρελαίου που να σημειωθεί συμμετέχουν στα λειτουργικά κόστη που φθάνουν στα επίπεδα του 50%.
Η ακτοπλοΐα την περίοδο 2009-2014Την περίοδο 2009 - 2014, η συνολική απώλεια του μεταφορικού έργου της περιόδου ξεπέρασε τους 3,1 εκ. επιβάτες (2009: 16.800.000, 2014: 13.700.000) ενώ οι τιμές των καυσίμων έφθασαν σχεδόν να διπλασιαστούν.
Παράλληλα διαπιστώθηκε αδυναμία προσαρμογής των ναύλων στα νέα δεδομένα διότι η οποιαδήποτε αύξηση θα είχε ως συνέπεια την περαιτέρω μείωση της κίνησης και αύξηση των ζημιών.
Την περίοδο αυτή οι ναύλοι παρέμειναν περίπου σταθεροί και ο οποιεσδήποτε αυξήσεις του μεταφορικού κόστους οφείλονταν στη μεταβολή των συντελεστών ΦΠΑ.
Σημαντικό είναι να επισημάνουμε ότι οι ναύλοι μεταφοράς φορτηγών αυτοκινήτων είναι σήμερα φθηνότεροι έως σταθεροί σε σχέση με αυτούς που ίσχυαν πριν 8 χρόνια. Η κρίση της περιόδου 2009-2014 δεν έμεινε χωρίς συνέπειες.
Οι ζημιές των εταιρειών μέσα σε μία πενταετία ξεπέρασαν το 1,2 δις ενώ 9 ελληνικές εταιρείες (λαμβανομένου επίσης υπόψη ότι δεν φρόντισαν έγκαιρα να ανανεώσουν τον στόλο τους) είτε πτώχευσαν, είτε δεν δραστηριοποιούνται πλέον στην ακτοπλοΐα, αποσύροντας ή πουλώντας τα πλοία τους.
Παρά τα προβλήματα, οι υπηρεσίες παρέμειναν εξαιρετικές και μάλιστα χωρίς να ανασταλούν ή να διακοπούν τα επενδυτικά προγράμματα των εταιρειών.
Νίκος Θεοδωροπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών