Ψηφίζεται στο Κοινοβούλιο την προσεχή Πέμπτη (21/2) ο νόμος για την αξιοποίηση των 10 μεγάλων λιμανιών που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ
Στις αναπτυξιακές προοπτικές που ανοίγονται για τα 10 λιμάνια της χώρας, με τον νέο νόμο για τις υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων, αλλά και στις προοπτικές του λιμένα Κατακόλου της Ηλείας, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης μιλώντας στο αναπτυξιακό συνέδριο Πελοποννήσου.
Όπως υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας «αυτές τις ημέρες γίνεται μία σημαντική αλλαγή στη λιμενική πολιτική της χώρας, αφού ψηφίζεται στο κοινοβούλιο την προσεχή Πέμπτη ο νόμος για την αξιοποίηση των 10 μεγάλων λιμανιών που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή στο ελληνικό δημόσιο" και όπως πρόσθεσε, "επειδή η κυβέρνηση αποδεδειγμένα εργάζεται για το καλό της ευρύτερης κοινωνίας, πρέπει να πω ότι αυτή η ανάπτυξη που γίνεται σε αυτά τα λιμάνια έρχεται θετικά να ετεροκαθορίσει τη λειτουργία και άλλων λιμανιών».
Όσον αφορά το συζητούμενο σχέδιο νόμου, ο Φώτης Κουβέλης είπε ότι "το ελληνικό δημόσιο στα 10 μεγάλα λιμάνια δεν παραχωρεί την ιδιοκτησία, κατά εξαίρεση από εκείνο που συνέβη με τον οργανισμό Λιμένα Πειραιώς και με τον οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης" και εξήγησε:
"Μετά από μεγάλη διεκδίκηση, κινείται η διαδικασία των υποπαραχωρήσεων. Δηλαδή, ο κάθε οργανισμός λιμένα των 10 μεγάλων λιμανιών αξιολογεί και προτείνει ποιες δραστηριότητες πρέπει να τεθούν σε διεθνή διαγωνισμό, με βάση το ενωσιακό και το εθνικό δίκτυο, προκειμένου να υπάρξουν υποψήφιοι επενδυτές και σύμφωνα με τις διαδικασίες της προκήρυξης να πάρουν την επένδυση, εφόσον ο διαγωνισμός καταλήξει και καταλήξει σε αυτούς".
Αυτό, συνέχισε ο Φώτης Κουβέλης, "μας δίνει την ευκαιρία να αξιοποιήσουμε δυνατότητες, με τις υποπαραχωρήσεις των λιμανιών, ανάλογα με την δυναμική που κάθε λιμάνι έχει".
Για παράδειγμα είπε "το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον για επένδυση του υγροποιημένου φυσικού αερίου, ενώ άλλα λιμάνια, όπως το Λαύριο συγκεντρώνει εκδήλωση ενδιαφέροντος από πάρα πολλές χώρες για κρουαζιέρα, το λιμάνι του Βόλου για μικτές χρήσεις κοκ".
Όπως τόνισε σε αυτό το σημείο ο Φώτης Κουβέλης, "με τις υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων, θα υπάρξουν επενδύσεις, θα υπάρξουν θέσεις εργασίας και θα υπάρξει μία ανάπτυξη η οποία δεν θα αφορά προφανώς μόνον τη θάλασσα, αλλά θα αφορά και την ενδοχώρα".
Μάλιστα σε αυτό το σημείο τόνισε ότι "η δική μας πολιτική δεν θέλει τα λιμάνια μας να κοιτάνε μόνο στη θάλασσα, αλλά θέλει να μην έχουν στραμμένη την πλάτη και προς το εσωτερικό της χώρας και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό και φιλοδοξούμε ότι δεν θα είναι μακρύς ο χρόνος όπου θα αρχίσουν οι συγκεκριμένες διαδικασίες με την προκήρυξη των διαγωνισμών, και το εκδηλωμένο μέχρι τώρα ενδιαφέρον πιστεύουμε ότι θα γίνει συγκεκριμένο ενδιαφέρον και θα έχουμε συμμετοχές σε αυτή την διαγωνιστική διαδικασία για πολλές και σημαντικές επενδύσεις".
Όπως ανέφερε στη συνέχεια, "επειδή η αντιπολίτευση μας κατηγορεί ότι βάζουμε τορπίλη στη διαδικασία, με το ανταποδοτικό τέλος που θα καταβάλλουν οι επενδυτές στον φορέα διαχείρισης του λιμανιού, θέλω να διευκρινίσω το εξής:
Ο παραχωρησιούχος θα κάνει επενδύσεις στο λιμάνι μόνο σε ότι αφορά τη δραστηριότητα που θα έχει αναλάβει.
Ο φορέας διαχείρισης θα πρέπει να έχει έσοδα για να κάνει επενδύσεις σε άλλες δραστηριότητες, ώστε το λιμάνι να παραμένει λειτουργικό, αλλά και ελκυστικό σε άλλους επενδυτές. Αυτό διασφαλίζουμε με το ανταποδοτικό τέλος".
Σχετικά με το λιμάνι του Κατακόλου, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είπε ότι "είναι ένας κομβικός λιμένας κρουαζιέρας και είναι το πιο κοντινό λιμάνι από το οποίο μπορεί ο επιβάτης της κρουαζιέρας να επισκεφθεί την Αρχαία Ολυμπία".
Επίσης, είπε ότι "τα τρία τελευταία χρόνια χρηματοδοτήσαμε μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων έργα στο λιμάνι, ύψους 700.000 ευρώ", ενώ χαρακτήρισε σημαντικό βήμα για το λιμάνι τη χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και το περιφερειακό επιχειρησιακό πρόγραμμα του έργου για την κατασκευή επιβατικού σταθμού, συνολικού ύψους 10.000.000 ευρώ, αφού όπως τόνισε "με το έργο αυτό θα μπορούν να έρχονται στο λιμάνι και να "δένουν" μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια".
Όπως υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας «αυτές τις ημέρες γίνεται μία σημαντική αλλαγή στη λιμενική πολιτική της χώρας, αφού ψηφίζεται στο κοινοβούλιο την προσεχή Πέμπτη ο νόμος για την αξιοποίηση των 10 μεγάλων λιμανιών που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή στο ελληνικό δημόσιο" και όπως πρόσθεσε, "επειδή η κυβέρνηση αποδεδειγμένα εργάζεται για το καλό της ευρύτερης κοινωνίας, πρέπει να πω ότι αυτή η ανάπτυξη που γίνεται σε αυτά τα λιμάνια έρχεται θετικά να ετεροκαθορίσει τη λειτουργία και άλλων λιμανιών».
Όσον αφορά το συζητούμενο σχέδιο νόμου, ο Φώτης Κουβέλης είπε ότι "το ελληνικό δημόσιο στα 10 μεγάλα λιμάνια δεν παραχωρεί την ιδιοκτησία, κατά εξαίρεση από εκείνο που συνέβη με τον οργανισμό Λιμένα Πειραιώς και με τον οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης" και εξήγησε:
"Μετά από μεγάλη διεκδίκηση, κινείται η διαδικασία των υποπαραχωρήσεων. Δηλαδή, ο κάθε οργανισμός λιμένα των 10 μεγάλων λιμανιών αξιολογεί και προτείνει ποιες δραστηριότητες πρέπει να τεθούν σε διεθνή διαγωνισμό, με βάση το ενωσιακό και το εθνικό δίκτυο, προκειμένου να υπάρξουν υποψήφιοι επενδυτές και σύμφωνα με τις διαδικασίες της προκήρυξης να πάρουν την επένδυση, εφόσον ο διαγωνισμός καταλήξει και καταλήξει σε αυτούς".
Αυτό, συνέχισε ο Φώτης Κουβέλης, "μας δίνει την ευκαιρία να αξιοποιήσουμε δυνατότητες, με τις υποπαραχωρήσεις των λιμανιών, ανάλογα με την δυναμική που κάθε λιμάνι έχει".
Για παράδειγμα είπε "το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον για επένδυση του υγροποιημένου φυσικού αερίου, ενώ άλλα λιμάνια, όπως το Λαύριο συγκεντρώνει εκδήλωση ενδιαφέροντος από πάρα πολλές χώρες για κρουαζιέρα, το λιμάνι του Βόλου για μικτές χρήσεις κοκ".
Όπως τόνισε σε αυτό το σημείο ο Φώτης Κουβέλης, "με τις υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων, θα υπάρξουν επενδύσεις, θα υπάρξουν θέσεις εργασίας και θα υπάρξει μία ανάπτυξη η οποία δεν θα αφορά προφανώς μόνον τη θάλασσα, αλλά θα αφορά και την ενδοχώρα".
Μάλιστα σε αυτό το σημείο τόνισε ότι "η δική μας πολιτική δεν θέλει τα λιμάνια μας να κοιτάνε μόνο στη θάλασσα, αλλά θέλει να μην έχουν στραμμένη την πλάτη και προς το εσωτερικό της χώρας και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό και φιλοδοξούμε ότι δεν θα είναι μακρύς ο χρόνος όπου θα αρχίσουν οι συγκεκριμένες διαδικασίες με την προκήρυξη των διαγωνισμών, και το εκδηλωμένο μέχρι τώρα ενδιαφέρον πιστεύουμε ότι θα γίνει συγκεκριμένο ενδιαφέρον και θα έχουμε συμμετοχές σε αυτή την διαγωνιστική διαδικασία για πολλές και σημαντικές επενδύσεις".
Όπως ανέφερε στη συνέχεια, "επειδή η αντιπολίτευση μας κατηγορεί ότι βάζουμε τορπίλη στη διαδικασία, με το ανταποδοτικό τέλος που θα καταβάλλουν οι επενδυτές στον φορέα διαχείρισης του λιμανιού, θέλω να διευκρινίσω το εξής:
Ο παραχωρησιούχος θα κάνει επενδύσεις στο λιμάνι μόνο σε ότι αφορά τη δραστηριότητα που θα έχει αναλάβει.
Ο φορέας διαχείρισης θα πρέπει να έχει έσοδα για να κάνει επενδύσεις σε άλλες δραστηριότητες, ώστε το λιμάνι να παραμένει λειτουργικό, αλλά και ελκυστικό σε άλλους επενδυτές. Αυτό διασφαλίζουμε με το ανταποδοτικό τέλος".
Σχετικά με το λιμάνι του Κατακόλου, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είπε ότι "είναι ένας κομβικός λιμένας κρουαζιέρας και είναι το πιο κοντινό λιμάνι από το οποίο μπορεί ο επιβάτης της κρουαζιέρας να επισκεφθεί την Αρχαία Ολυμπία".
Επίσης, είπε ότι "τα τρία τελευταία χρόνια χρηματοδοτήσαμε μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων έργα στο λιμάνι, ύψους 700.000 ευρώ", ενώ χαρακτήρισε σημαντικό βήμα για το λιμάνι τη χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και το περιφερειακό επιχειρησιακό πρόγραμμα του έργου για την κατασκευή επιβατικού σταθμού, συνολικού ύψους 10.000.000 ευρώ, αφού όπως τόνισε "με το έργο αυτό θα μπορούν να έρχονται στο λιμάνι και να "δένουν" μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια".
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών