Ο υπουργός Κώστας Σκρέκας διαφημίζει τη λίστα με τα 900 προϊόντων με μειωμένη τιμές στα επίπεδα του -5% αλλά συνεχίσει να είναι «αόρατη» για τους καταναλωτές
Έχασε την ευκαιρία ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας κατά τη χθεσινή του επίσκεψη σε κατάστημα της αλυσίδας παιχνιδιών και εποχικών ειδών Jumbo να αναδείξει ότι η διοίκηση της αλυσίδας έχει ανακοινώσει μειώσεις τιμών έως -15% σε 9000 κωδικούς προϊόντων ενώ δεν είπε αν η αλυσίδα είναι υποχρεωμένη να βάλει ταμπελάκια με τη μείωση της τιμής του -5%.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης εστίασε σε προϊόντα των Χριστουγέννων όπως είναι ο μπάλες στολισμού.
Ο υπουργός διαπίστωσε ότι οι τιμές των προϊόντων είναι μειωμένες μεσοσταθμικά κατά 20% με 30%, σε εκατοντάδες προϊόντα, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Την ίδια στιγμή η αγορά των τροφίμων και τα προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ συνεχίζουν να μειώνουν την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών καθιστώντας ακόμη πιο δύσκολη την καθημερινότητά τους ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων.
Ο υπουργός Κώστας Σκρέκας διαφημίζει τη λίστα με τα 900 προϊόντων με μειωμένη τιμές στα επίπεδα του -5% αλλά συνεχίζει να είναι «αόρατη» για τους καταναλωτές αφού δεν έχουν πρόσβαση στη φθηνή λίστα.
Οι απαντήσεις της ΕΛΣΤΑΤ
Το ΒΝ με τρείς ερωτήσεις προς την ΕΛΣΤΑΤ προσπαθεί να λύσει τον γρίφο της ανόδου του πληθωρισμού τον Οκτώβριο θέτοντας ως βασικό ερώτημα αν εντοπίζονται οι προσφορές των προϊόντων.
Η ΕΛΣΤΑΤ ισχυρίζεται ότι σύμφωνα με την ακολουθούμενη μεθοδολογία κατάρτισης του ΔΤΚ, σε αυτόν περιλαμβάνονται όλες οι προσφορές ή εκπτώσεις προϊόντων τις οποίες διαπιστώνει ο τιμολήπτης κατά την επίσκεψή του στα καταστήματα λιανικής πώλησης, διαδικασία που εφαρμόζεται για το σύνολο των αγαθών και υπηρεσιών που ερευνώνται και συνθέτουν το αποκαλούμενο «καλάθι της νοικοκυράς», και όχι μόνο για τα προϊόντα διατροφής.
Το επόμενο ερώτημα που θέσαμε ήταν εάν η άνοδος ή πτώση των ποσοστιαίων μεταβολών στα τρόφιμα αφορούν την χονδρεμπορική τιμή ή τη λιανική τιμή των προϊόντων.
Η ΕΛΣΤΑΤ λέει ότι ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή μετράει τις μεταβολές των τιμών λιανικής των αγαθών και υπηρεσιών για το σύνολο των ερευνώμενων ειδών.
Το τελευταίο ερώτημα που θέσαμε ήταν αν τα προϊόντα με μειωμένη -5% έχουν την δυνατότητα να επηρεάσουν την πορεία πληθωρισμού όταν ο συνολικός αριθμός έχει ανέλθει σε 770 προϊόντα.
Η ΕΛΣΤΑΤ μας βεβαιώνει ότι στο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή αποτυπώνονται μεταβολές (π.χ. ετήσιες και μηνιαίες) τιμών αγαθών και υπηρεσιών που προσφέρονται από καταστήματα λιανικής πώλησης, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, λαϊκές αγορές κ.λπ. που δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια.
Σημειώνει πως οι τιμές μπορεί να επηρεάζονται από μια σειρά παραγόντων όπως οι ισχύουσες κάθε φορά καιρικές, οικονομικές ή άλλες συνθήκες.
Η ΕΛΣΤΑΤ τόνισε η Ελληνική Στατιστική Αρχή δεν προβαίνει σε εκτιμήσεις της πορείας του πληθωρισμού.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης εστίασε σε προϊόντα των Χριστουγέννων όπως είναι ο μπάλες στολισμού.
Ο υπουργός διαπίστωσε ότι οι τιμές των προϊόντων είναι μειωμένες μεσοσταθμικά κατά 20% με 30%, σε εκατοντάδες προϊόντα, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Την ίδια στιγμή η αγορά των τροφίμων και τα προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ συνεχίζουν να μειώνουν την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών καθιστώντας ακόμη πιο δύσκολη την καθημερινότητά τους ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων.
Ο υπουργός Κώστας Σκρέκας διαφημίζει τη λίστα με τα 900 προϊόντων με μειωμένη τιμές στα επίπεδα του -5% αλλά συνεχίζει να είναι «αόρατη» για τους καταναλωτές αφού δεν έχουν πρόσβαση στη φθηνή λίστα.
Οι απαντήσεις της ΕΛΣΤΑΤ
Το ΒΝ με τρείς ερωτήσεις προς την ΕΛΣΤΑΤ προσπαθεί να λύσει τον γρίφο της ανόδου του πληθωρισμού τον Οκτώβριο θέτοντας ως βασικό ερώτημα αν εντοπίζονται οι προσφορές των προϊόντων.
Η ΕΛΣΤΑΤ ισχυρίζεται ότι σύμφωνα με την ακολουθούμενη μεθοδολογία κατάρτισης του ΔΤΚ, σε αυτόν περιλαμβάνονται όλες οι προσφορές ή εκπτώσεις προϊόντων τις οποίες διαπιστώνει ο τιμολήπτης κατά την επίσκεψή του στα καταστήματα λιανικής πώλησης, διαδικασία που εφαρμόζεται για το σύνολο των αγαθών και υπηρεσιών που ερευνώνται και συνθέτουν το αποκαλούμενο «καλάθι της νοικοκυράς», και όχι μόνο για τα προϊόντα διατροφής.
Το επόμενο ερώτημα που θέσαμε ήταν εάν η άνοδος ή πτώση των ποσοστιαίων μεταβολών στα τρόφιμα αφορούν την χονδρεμπορική τιμή ή τη λιανική τιμή των προϊόντων.
Η ΕΛΣΤΑΤ λέει ότι ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή μετράει τις μεταβολές των τιμών λιανικής των αγαθών και υπηρεσιών για το σύνολο των ερευνώμενων ειδών.
Το τελευταίο ερώτημα που θέσαμε ήταν αν τα προϊόντα με μειωμένη -5% έχουν την δυνατότητα να επηρεάσουν την πορεία πληθωρισμού όταν ο συνολικός αριθμός έχει ανέλθει σε 770 προϊόντα.
Η ΕΛΣΤΑΤ μας βεβαιώνει ότι στο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή αποτυπώνονται μεταβολές (π.χ. ετήσιες και μηνιαίες) τιμών αγαθών και υπηρεσιών που προσφέρονται από καταστήματα λιανικής πώλησης, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, λαϊκές αγορές κ.λπ. που δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια.
Σημειώνει πως οι τιμές μπορεί να επηρεάζονται από μια σειρά παραγόντων όπως οι ισχύουσες κάθε φορά καιρικές, οικονομικές ή άλλες συνθήκες.
Η ΕΛΣΤΑΤ τόνισε η Ελληνική Στατιστική Αρχή δεν προβαίνει σε εκτιμήσεις της πορείας του πληθωρισμού.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών