Τελευταία Νέα
Το Παρασκήνιο της Αγοράς

Πυκνώνουν τα σύννεφα ανησυχιών – Βλέπουν ύφεση και νέες πληθωριστικές πιέσεις οι εισηγμένες εταιρίες στο χρηματιστήριο

Πυκνώνουν τα σύννεφα ανησυχιών – Βλέπουν ύφεση και νέες πληθωριστικές πιέσεις οι εισηγμένες εταιρίες στο χρηματιστήριο
Μείωση της ζήτησης λόγω του πληθωρισμού βλέπουν οι εισηγμένοι επιχειρηματίες και εμφανίζονται επιφυλακτικοί για τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές
Σχετικά Άρθρα
Συνεχείς είναι οι αναφορές των εισηγμένων, τόσο στα αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου που δημοσιεύουν όσο και στις εκτιμήσεις για τη συνέχεια, για υποχώρηση της ζήτησης, εξέλιξη που πιθανότατα θα επηρεάσει τα νούμερά τους για τους επόμενους μήνες.

Στην τηλεδιάσκεψη της περασμένης Παρασκευής 22/9/2023 η διοίκηση της Viohalco ανέφερε, όπως ήδη είχε σημειώσει και στη δημοσίευση των αποτελεσμάτων πως «μολονότι οι προοπτικές ως προς τις μακροπρόθεσμες μακροοικονομικές τάσεις της παγκόσμιας βιώσιμης ανάπτυξης και της ενεργειακής ασφάλειας παραμένουν θετικές, υπάρχουν επιφυλάξεις σχετικά με τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές λόγω της παρατεταμένης οικονομικής αβεβαιότητας».
Ανάλογη ήταν και η αναφορά της θυγατρικής της Viohalco, Cenergy για τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές καθώς παρατηρείται υποχώρηση της ζήτησης.
Ο Απ. Βακάκης, πρόεδρος της Jumbo στην τηλεδιάσκεψη για την ενημέρωση των αναλυτών ανέφερε και αυτός πως υπάρχουν σημάδια υποχώρησης της ζήτησης, γι΄αυτό και μείωσε την εκτίμηση για την πορεία των πωλήσεων στο 12% από 15% που ήταν πριν.
Απέδωσε την πίεση που αναμένεται να δεχθεί η ζήτηση, στον πληθωρισμό των τροφίμων που αδειάζει το πορτοφόλι του καταναλωτή.
Σε συνθήκες οικονομικής ύφεσης κινήθηκε η Πλαστικά Θράκης στο πρώτο εξάμηνο και αναφέρει πως στο τρίτο τρίμηνο πολλές προϊόντικές ομάδες έχουν μειωμένη ζήτηση

Όμως και μικρότερες εταιρείες όπως η Εβροφάρμα, της οποίας τα αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου ήταν ισχυρά, αναφέρει πως με βάση τα έως τώρα δεδομένα, για το υπόλοιπο της χρήσης του 2023 η διοίκηση κρατά επιφυλακτική στάση λόγω της δεδομένης πτώσης στην κατανάλωση ως αποτέλεσμα του πληθωρισμού.
Ο στρατηγικός σχεδιασμός της εταιρείας για το έτος 2023 προβλέπει πρωτίστως την διατήρηση του όγκου πωλήσεων και στο βαθμό που είναι εφικτό την αύξηση των όγκων πωλήσεων, αξιοποιώντας κυρίως το δίκτυο των εξαγωγών.

Η πτώση στην κατανάλωση ίσως πιέσει προς τα κάτω τις τιμές πώλησης των προϊόντων και για το λόγο αυτό η Διοίκηση θα επιδιώξει αντίστοιχη βελτίωση στις τιμές αγοράς α’ και β’ υλών παραγωγής.
Η Flexopack αναφέρει πως από τα τέλη του 2022 και μέχρι σήμερα διαφαίνεται μία εξασθένηση της ζήτησης στην Ευρώπη και επίσης μία διαφαινόμενη τάση μείωσης της αγοραστικής δύναμης στην Αμερική, η οποία οφείλεται κατά κύριο λόγο στην επιδείνωση του κύματος των πληθωριστικών πιέσεων κυρίως στα τρόφιμα. στις αυξήσεις των επιτοκίων διεθνώς και ιδιαίτερα στην Ευρωζώνη, οι οποίες ασκούν ανοδικές πιέσεις στο κόστος δανεισμού του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα και ενδέχεται να οδηγήσουν τις οικονομίες σε επιβράδυνση ή και ύφεση.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης